SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er EBD og mener at jeg tidligere har hatt med meg gjest i lounge som skal videre med et annet fly. Holder det at vi kommer med samme fly da EBD har lounge med ankomst?
    I dag ønsker jeg å ta med en gjest som verken kom eller skal videre med samme flygning som meg, da blir vel bare å betale?
     
    tobeornot999 liker dette
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Går ikke lenger. Forbedret bort av SAS for litt tid siden nå.

    Nå krever de billett videre på samme flight (med SAS/*A eller Widerøe) som deg.
     
    Skarven liker dette
  3. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmål:

    Jeg er EBG. Kvalifiseringsperiode aug 2021-jul 2022. Kommer ikke til å rekvalifisere meg.

    Hvor lenge er jeg gullmedlem i praksis?

    Og har jeg (som gullmedlem) tilgang til lounge på SFO ved innkommende SAS C og utgående United X

    ?
     
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Nok et spørsmål. Har nå tatt inn min datter på 12 inn i loungen som familiemedlem. Om et par timer kommer min gamle far på 80 på flyplassen. Vil SAS sitt system blokkere meg i å gå ut og ta med han inn i Loungen, eller er det en "glitch" her som gjør at dette går? ;)
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,670
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Strengt tatt ble det vel forbedret bort for hele *A. Gjesten må være på samme flight uansett hvilket selskap du flyr med eller hvem som drifter loungen :(
     
    Skarven liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er gått mer enn 5 min, så skal du kunne gå ut og hente.
    Når det er sagt, snakker du med damene ved inngangen så slipper de han helt sikkert inn. Du trenger ikkw si at datter di sitter der inne, bare møt ham ved inngangen og si til damene at han er din gjest og spør om du må ut for å få ham inn. Så fikser de det for deg.
     
    Skarven and Travellingalf like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmålet er godt besvart :)

    Men siden SAS ofte får (fortjent) kjeft, vil jeg legge til at de som betjener inngangen til loungen på OSL som regel er veldig service minded om man spør dem på en hyggelig måte om det ene eller andre.

    Og spesielt fordi de gjerne får det med seg i inngangen at du har gull eller høyere.

    Det er jo bare disse statuskort-kundene som må bruke touch skjermen og svare på om de vil ha med seg gjester inn. Alle andre får bare port som åpner seg, men uten noe spørsmål om gjester på skjermen.
     
    RoadKing and Skarven like this.
  8. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har etter planen ca 3 timer connection på FRA førstokommende fredag, ankommer fra Norge og flyr videre til BER(lin). Er *G og oppgradert til Biz på flyvningen FRA-BER.

    Så vidt jeg kan forstå er kan jeg da velge mellom loungene:
    • Lufthansa Senator (Gate A50)
    • Lufthansa Business (A13)
    • Lufthansa Business (A26)
    • Lufthansa Panorama (A26)
    Noen anbefalinger i fohold til hvilke(n) lounge som bør velges? Noen som er bedre/verre i forhold til mat/utsikt/drikke? Er det andre *A lounger på FRA terminal A som er verd å besøke?
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    En stund siden sist gang i FRA, så dette er ikke svar på spørsmålet :)

    Men du skal kanskje videre eller tilbake fra BER?

    Der var jeg for 2 uker siden, og ærlig talt ganske overrasket over kun en biz lounge som ikke var særlig å skryte av. På en ny flyplass.

    Jeg har Senator adgang, men de kunne si litt løst og ledig (blir samme inngang og drager) at Senator til høyre for skranken nok ville åpne om 1 år. Og biz, til venstre var eneste åpne nå.

    Lufthansa, på hjemmebane (selv om FRA og MUC er større hubber enn BER), har såpass lite å by på - selv om tyskerne ellers er ganske kompromissløse på kvalitet?
     
    Brukernavnet liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke Panorama en gammel First lounge? Ville gått for den.
     
    Brukernavnet liker dette
  11. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer det, tilbake på søndag, har skjønt at utvalget ikke er allverdens der. Ser at LH kun flyr til FRA og MUC fra Berlin, ikke store utvalget med tanke på størrelsen på byen. Men tyskerne liker vel best å kjøre Autobahn :rolleyes:

    Uansett, takk for info, regner ikke med å legge inn så veldig mye ekstra tid på BER da. Skal også en sving innom LHR på vei hjem. Har 4 timer, så blir tid til en liten safari der håper jeg :)
     
  12. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Leste i et review at den har en kul layout med mange mindre rom, men dårlig matutvalg. Skal prøve å svinge innom i allefall et par av loungene, så får vi se hva de kan by på :)
     
    RoadKing liker dette
  13. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    93
    I denne testen er det A26 business loungen i etasjen over som beskrives å være tidligere First lounge.
    Var innom Panorama lounge en kort tur 17.juni, synes det var omtrent samme utvalg som Senator og Business loungene jeg har prøvd der tidligere i år, men har ikke vært på A26 business.
     
    RoadKing and Brukernavnet like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    I stand corrected! :oops:
     
    Nordlands liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    LHR T2 har langt mer å by på, om du er innom den terminalen.

    Er der ofte selv, og anbefaler å gå direkte til 2B etter security. LH-loungene i 2A er ikke noe særlig spennende, selv ikke *A gold/Senator delen.

    Godt skiltet fot-tunnel fra 2A hvor innsjekk/sikkerhetssjekken osv. SQ er min favoritt (spesielt for mat), men også AC og UA er bra på sine måter. Masse info og detaljer om dem alle her på IF i andre tråder, så det har du sikkert sett (eller erfart) fra før :)
     
    SVG_flyer and Brukernavnet like this.
  16. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    410
    Likes mottatt:
    2,931
    Bonuspoeng:
    93
    Ja har sett flere innlegg om det, planen er å rekke innom i allefall SQ og UA på LHR :)
     
    tobeornot999 liker dette
  17. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    EBG fordeler: Hva med svigerforeldre? Noen som har prøvd?
    :)
    upload_2022-7-6_18-40-20.png
     
  18. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen som sjekker familietilhørighet men det trenger du jo ikke å fortelle svigermor.
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Er EBG. Skal fly Lufthansa økonomi (SAS EB bill.) OSL-FRA. Får jeg med kone og to barn i SAS loungen på OSL?

    Bonus spørsmål: Kan jeg også bruke SAS Biz check-in på OSL og bruke Fast Track på OSL og få med alle fire?
     
    Last edited: 07. juli 2022
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
     
    Nuvolari liker dette

Del denne siden