SAS / Star Alliance - Har jeg Lounge tilgang? (Hovedtråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Misterix, 23. sept 2017.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har reist fra Zürich nylig og vil anbefale lounge? Skal til Norge med SAS og er EBD. Hvor sjekker man inn? Kan man være på flyplassen lenge før eller er det egen innsjekk man må vente på for å bli kvitt bagasjen?
     
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr MAD-BOG med Avianca biz. Flyr videre BOG-AUA med Avianca øko. Ble endret fra biz til øko da avianca la ned biz intra america.

    Antar man ikke slipper inn i Avianca sin lounge ettersom vi flyr øko videre selv om vi ankommer med biz?

    Er EBG men har med kone og to barn.
     
  3. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr LH fra FRA til YVR i april, men siden den ruta betjenes av Eurowings på vinteren, så er jeg usikker på hvilke gates/terminal og dermed lounge jeg kan forvente. Noen som vet hvordan eller om det i det hele tatt går an å finne forventet gate så langt fram?
     
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Slapp ikke inn i Swiss alpine lounge her i Zürich nå. Selv om det står på døra og på nett at Star alliance Gold har tilgang insisterte den ansatte på at dette ikke gjelder SAS EuroBonus og jeg må gå til senator lounge (hvor jeg slapp inn)? Påpekte at det står på døra, men da sa han at det må være feil :confused:
    Er EBD
     
    Last edited: 04. jan 2023
  5. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det være at SAS ikke er villig til å betale Swiss for tilgang til deres lounger lenger?
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje? Dama i senator lounge måtte og trykke rundt en del i PCen før jeg fikk komme inn i senator lounge. Skranken ga meg rødt lys o_O
    "Nyttårsforbedring"?
     
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Var boardingkortet utstedt av SAS? Ute i verden er det mange scannere som blir forvirret når strekkoden inneholder flere flyvninger.
     
  8. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, var utstedt på Zürich lufthavn
     
  9. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    665
    Likes mottatt:
    2,333
    Bonuspoeng:
    93
    Mener jeg leste et sted at man får betingelser i henhold til reglene ved booking, så da skal man i utgangspunktet ha lounge. Feks har man fått beholde fritt setevalg, også foran i kabinen ved ‘gammel’ booking gjort om til eco. Hadde sendt en e-post til Avianca og fått bekreftet, du har jo strengt tatt booket en billett hvor du hadde tilgang til lounge.
     
    Nuvolari liker dette
  10. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Samme gamle spørsmål her, men hva er erfaringer når man er EGB og reiser med partner og barn over 2 (ganske nøyktig 2)? Får man mulighet til å betale inn barnet? Noen har som nylige erfaringer fra SAS Gold Lounge på OSL, f.eks?
     
  11. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    408
    Likes mottatt:
    2,922
    Bonuspoeng:
    93
    På SAS lounge får du vel med intil 4 familiemedlemmer, så det burde gå fint.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Når du går i automaten som sperrer inngangen til loungen, så vil den spørre om du har med deg venner/familie. Kone og to barn er innafor Enkelt og greit.
    Når du skal på andre lounger enn SAS så stiller det seg anerledes, da får du bare ha med en pax og eventuelt barn under 2 år. (De mener at barn over 2 år greier seg utmerket på egen hånd)
     
  13. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte å si at vi flyr ET. Gjelder +4 for alle SA flighter, eller bare SAS flighter?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er sannelig et interessant spørsmål. I følge denne oversikten så gjelder +4 bare på sas/widerøe flygninger.

    Men… Når man leser på *A flygninger, hvor begrensningen er 1 gjest over 2 år, så refereres det til *A lounger eksplisitt.
    Så, det at dere reiser ET og ønsker å besøke SK lounge er egentlig ikke klart definert.

    Men leser man med SAS øyne, så er nok dessverre tolkningen at reiser du med *A medlem (ikke sas) så regnes SAS loungen som *A loungen og du får dermed ikke med familien.

    Andre som tolker anerledes?
     
  15. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt med + 3 når jeg har fløyet LH øko.
     
  16. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, vi får se. Alternativt får vi bruke 350 kroner på et annet tilbud på OSL, da :)
     
  17. Marlau

    Marlau Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Flyr Thai Smile Plus på en strekning BKK-HKT. Noen som vet hvilken lounge man da har tilgang til i BKK? Har googlet en del, men klarer ikke bli helt klok på det. Thai Smile er jo en connecting partner i *A, så de får vell ikke tilgang på *A lounger?
    Vi må sjekke inn på nytt i BKK, og havner vell da på en domestic del av flyplassen.

    Flyr biz CPH-BKK med TG, men det er vell uansett ikke relevant her. Har ingen status i Orchid osv.
    Muligens verdt å nevne at leg er bestilt gjennom Thai, og ikke direkte på Thai Smile, men det skal vell ikke ha noe å si antar jeg.
     
  18. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Automaten tolker det annerledes. Den spurte om gjest eller famile forrige gang jeg fløy LH ut fra OSL.

    K
     
    RoadKing and trygveat like this.
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd å komme til bunns i dette ved å kontakte swiss sin kundeservice. De nekter å svare på om jeg egentlig skulle slippe inn i alpine eller ikke men henviser bare til reglene på hjemmesiden, som sånn som jeg leser dem sier at Star alliance Gold har tilgang
     
  20. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    487
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Godt Tiltak.
    Du skal komme inn ifølge StarAlliance.
    https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
    Kjempe fint on du kunne legge inn en offisiell klage hos de.
    https://www.staralliance.com/en/contact-us
     

Del denne siden