Hei, Er berørt av SAS streik ved at vårt første fly på morgendagens reise utgår. Reisen er en CT bilett med følgende rute OSL-CDG-IST-MRU. Jeg mener at jeg i henhold til EU 261 har krav på at sas betaler merkostnaden slik at jeg klarer å hente inn flighten fra IST. Til tross for at jeg leste opp Artikkel 8 i EU 261 som adresserer dette responderte bare personen jeg snakket med at han ikke hadde lov. Har funnet rute, men SAS nekter og sier de ikke er forpliktet til dette. Hva gjør jeg nå?
Har du fått beskjed om at den er kansllert? den står ikke som kansellert noe sted jeg kan se. Det er nok 100% sikkert at den blir det , men før den faktisk er det, så har nok ikke kundeservice lov til å gjøre noenting
Nei, det står at den blir kanselert. Problemet er at alternativene lukker seg fort. Blan B er nå uaktuell. Utrolig slett kundebehandling.
Hva skjer nå? Har SAS startet å ombooke billetter? Har noen hørt noe fra SAS? Har noen som skal reise de kommende dagene prøvd å ringe? Spør selvsagt for en venn … denne gangen for en datter som har billett med SK925 på fredag. Hun skal/skulle for første gang fly til USA som diamant og tenkte at hun skulle se om det var noen forskjell. Nå er det vel mulig at diamantene får null verdi ..
Se om det er noe ledig gjennom sas star alliance siden på fredag? Jeg reiste forrige uke med (wideøre/sas plus bonus billett) ble booket om via BGO og Oslo med C billetter etter kanselleringer på 2 fly.
Da kan hun bli booket om i C med Star Alliance partner så lenge det er noe ledig, og det er det sikkert. Hvor fra og til reiser hun?
Tviler på at agentene på kundeservice får lov til å gjøre noe som helst før flyet er kansellert. Jeg er også interessert i å vite hvor lang tid i forveien fly blir kansellert. Tror ikke de vil kansellere før rundt 24 timer før avgang, i teorien kan jo en slik streik bli avblåst ganske fort. Har etter planen tur til YYZ den 11. Juli, blir og kaste seg på tlf så fort flyet er kansellert(om streiken fortsatt pågår)
Akkurat nå er det - i følge SAS sin hjemmeside - ombookingsmulighet for alle med avgang 4. juni til 9. juni - fortusatt man har bestillt senest 23. juni. Da regner jeg med at det går gjennom på telefon også. https://www.sas.no/traffic-information/message/ Jeg hadde gjerne hørt om EBG/EBD fikk ombookinger for avganger etter 9. juni også.
Bure kanskje nevnt det, men her tenkte jeg på muligheten til å bli booket om med ett annet selskap på de samme datoene. Det er nok vanskelig uten at avgangen er blitt kansellert. Det hjelper lite for oss og flytte turen to-tre uker frem, når det er denne ene uken vi har mulighet for å reise.
Nå har jo streiken akkurat begynt, men mitt fly med avgang i morgen kveld fra BGO ble kansellert av SAS for ett par timer siden. Tipper de vil vente så lenge som mulig med å kansellere ja, men samtidig e det jo ikke bare bare å starte opp igjen etter en slik streik heller.
Kanskje også være verdt å nevne at jeg kun har fått beskjed om kanselleringen i appen, ikke på sms eller e-post.
Han planlagt en tur til Italia i neste uke, og ser at returtidspunktet har blitt endret med 10 minutter. Under mine bookinger får valg mellom å godta, endre eller be om refusjon. Blir hele beløpet refundert dersom vi har billetter i SAS Go?
På 3. forsøk etter kom jeg til en dansk dame som virkelig kunne både reglene og evnen til å ordne det, så nå sitter vi i loungen på vil til LHR istedenfor CDG. Min erfaring med de svenske medarbeiderene er heller blandet, både fra denne runden og tidligere.
Bonusbilletter må være det beste for SAS å booke om da de betaler fast pris videre til partnere uavhengig av belegg eller sesong.