SAS Support outsourced?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jole2, 17. jan 2025.

  1. jole2

    jole2 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg hadde gleden av å prøve å bestille en ungdomsbillett (nå SAS Young) med en travel voucher. Det kommer feilmelding og support chat sier jeg må ringe.

    Jeg har nå vært en time på telefonen men noen som kun snakker engelsk, og insisterer på at de er fra SAS, men de mener det er umulig å booke en ungdomsbillett med min "Eurobonus ( :D ) Voucher". Dessuten kan jeg ikke få denne ung rabatten ettersom det er codeshare med WX :).

    Når de lurte på hvilken klasse jeg skulle ha så lurte jeg på hva "bio" betydde, og etter en liten hold fik jeg vite at det var, i quote, "the flight has a regulation for the atmosphere". Noen som faktisk jobber i SAS må vel bestille slike flyvninger flere ganger om dagen, og vite hva dette er utenatt?

    De oppga også 400 "enn okay" (NOK) høyere priser enn jeg så på nett, som jeg prøvde å diskutere meg ned siden jeg ikke kan booke selv, men de skjønte ikke hva jeg mente engang, og mente jeg heller skulle prøve en non-WX flight.

    Kan fortsette, men dette var jo helt tullete. Kommer man til noe felles SkyTeam support når man ikke insister på norsk? :confused:
     
    Shyneno and The_Dude like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Ikke helt statusløs da……

    Innlegg:
    10,513
    Likes mottatt:
    38,192
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har både engelsktalende og skandinavisk talene ansatte. Tradisjonelt har mange foretrukket de utenlandske.


    Høres ut som du bør dra en huaca på den ansatte og prøve igjen.
     
    Wiolenze liker dette
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,505
    Likes mottatt:
    6,822
    Bonuspoeng:
    183
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    1,098
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg betalte iallfall to ungdomsbilletter med voucher på nett på torsdag, så det er mulig uansett hva kundeservice sier.
     
  5. testflyver

    testflyver Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Hadde en lignende erfaring i dag med SAS support.. Skulle gjøre noe så enkelt som å endre et segment til et tidligere fly, fortsatt godt innenfor 24t layover.

    Kom først gjennom til engelsktalende på tlf, som tilsynelatende ikke visste om Widerøe. Segmentet jeg ville endre var på en Widerøe rute, og kunne selv søke opp hos SAS og se at det var 4 fly med tilgjengelige billetter på den dagen, men personen på tlf mente det ikke var noen flyvninger i systemet.

    Jeg la på og prøvde igjen, fikk svar av en svenske som fikset det med en gang.

    Helt utrolig at de kan ha kundeservice med så mangelfull opplæring.
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden