Jeg hadde gleden av å prøve å bestille en ungdomsbillett (nå SAS Young) med en travel voucher. Det kommer feilmelding og support chat sier jeg må ringe. Jeg har nå vært en time på telefonen men noen som kun snakker engelsk, og insisterer på at de er fra SAS, men de mener det er umulig å booke en ungdomsbillett med min "Eurobonus ( ) Voucher". Dessuten kan jeg ikke få denne ung rabatten ettersom det er codeshare med WX . Når de lurte på hvilken klasse jeg skulle ha så lurte jeg på hva "bio" betydde, og etter en liten hold fik jeg vite at det var, i quote, "the flight has a regulation for the atmosphere". Noen som faktisk jobber i SAS må vel bestille slike flyvninger flere ganger om dagen, og vite hva dette er utenatt? De oppga også 400 "enn okay" (NOK) høyere priser enn jeg så på nett, som jeg prøvde å diskutere meg ned siden jeg ikke kan booke selv, men de skjønte ikke hva jeg mente engang, og mente jeg heller skulle prøve en non-WX flight. Kan fortsette, men dette var jo helt tullete. Kommer man til noe felles SkyTeam support når man ikke insister på norsk?
SAS har både engelsktalende og skandinavisk talene ansatte. Tradisjonelt har mange foretrukket de utenlandske. Høres ut som du bør dra en huaca på den ansatte og prøve igjen.
Det meste av SAS kundeservice har i lengre tid vært outsourcet. I fjor ble det kjent at avtalen med Sykes/Foundever og deres call centere i bla. Sveg og Kypros var sagt opp med endelig avvikling i mai, ikke utenkelig at ny leverandør med nye/ferske ansatte allerede er under innfasing. https://svegsbygdens.se/callcenter-forlorar-sin-enda-kund-efter-14-ar-100-200-personer-berors/
Jeg betalte iallfall to ungdomsbilletter med voucher på nett på torsdag, så det er mulig uansett hva kundeservice sier.
Hadde en lignende erfaring i dag med SAS support.. Skulle gjøre noe så enkelt som å endre et segment til et tidligere fly, fortsatt godt innenfor 24t layover. Kom først gjennom til engelsktalende på tlf, som tilsynelatende ikke visste om Widerøe. Segmentet jeg ville endre var på en Widerøe rute, og kunne selv søke opp hos SAS og se at det var 4 fly med tilgjengelige billetter på den dagen, men personen på tlf mente det ikke var noen flyvninger i systemet. Jeg la på og prøvde igjen, fikk svar av en svenske som fikset det med en gang. Helt utrolig at de kan ha kundeservice med så mangelfull opplæring.