Vil anta dette har noe med Corona og gjøre, noen som vet eksakt årsak? Frigjøre Talinn til vanlig kundeservice? https://finalcall.travel/da/sas-suspenderer-alle-nye-star-alliance-bonusbookinger/
Vil tro det.. Lurer på om dette gjelder ombookinger av eksisterende bestillinger også. Uansett har jeg ingen planer om å belaste kundeservice de neste dagene. Det er ikke noe vits å forlenge køen for de som prøver å komme seg hjem.
Dette kom ikke som et sjokk. Coronaen herjer. Høres ut som SAS kundeservice er overbelastet i disse dager. Håper samtlige får hjelp.
Tidlegare har det vorte diskutert eit nummer her på forumet som skulle vere til ein slags gulltelefon i Danmark: +45 32 32 68 00. Om dette nummeret er operativt lenger, det har eg ikkje sjekka. Utover det står det jo ein del telefonnummer til kundesørvis i diverse land på SAS eigne heimesider: https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/
Det har vore omtalar her på forumet av at CT-ar har vorte utvida/reaktivert i samband med kanselleringar no i desse koronatider slik at ein har fått bruke utgått CT på ei reise eit seinare tidspunkt. No finn eg ikkje tilbake til dei trådane i farta....
Står nok noe i denne tåden: https://insideflyer.no/forums/threads/corona-tråden.15336/ Google hjelper deg nok med å søke i den.
Dette er selvsagt bare en antakelse fra min side, men jeg tror (og håper) at skulle SAS nærme seg konkurs vil danske og svenske myndigheter redde stumpene. Spesielt danskene tror jeg er villig til å bla opp. Så skal man heller ikke se bort fra at norske myndigheter også blir med i et evt. spleiselag, selvom vi ikke eier noe i SAS, ut fra distriktspolitiske hensyn. Men igjen, bare mine synspunkter dette, kan selvsagt ta feil Hva tenker andre om dette som gjerne har en bedre analyse enn meg?
Som flere andre allerede har poengtert: Våre bonus- og bonustur-issues er ettertrykkkelig uvesentlige nå. Vi flyentusiaster har også en forpliktelse i disse dager: Å overlate flyselskapenes linjer / kundeservice til de som har vesentlige / akutte behov. Vi får håpe at våre I-landsproblemer finner løsninger på et senere tidspunkt, Våre bekymringer og frustrasjoner kan vi (som har behov for det) velte over hverandre i fora som dette. Sitter for øvrig selv i "karantene" etter hjemkomsten fra Gdynia 7. mars ( mao karantene 7-21. mars). Håper på en smittefri lørdag for hele hurven.
Det er samfunnskritisk at vi har flytransport i Norge, så staten vil bidra til at SAS (jeg tror også Norwegian og Widerøe) overlever. Men muligens i en mindre utgave.
Kunne ikke vært mer enig! Det er fascinerende å se hvordan folk ikke tar dette alvorlig. Reiser på hytten og driter i anbefalingene fra myndighetene. Folk hoarder i vei selvom det ikke er noe i veien med forsyningen av hverken mat eller dasspapir. Turene vi har fremover som utgår er et lite problem!
Som vi godt vet, har enkelt en mentalitet der de innbiller seg at dette aldri rammer meg...Det er felles dugnads tider i skrivende stund, og om 6-9 mnd er vi der vi engang var.
Kanskje samme Patrik som av og til tar telefonen? Han har i hvert fall vært utrolig serviceinnstilt og hjelpsom de gangene jeg har snakket med ham. Holder ham der oppe med VJ og Krzisztina