SAS EuroBonus World MasterCard

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoadKing, 10. aug 2016.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg søkte for en uke siden (eller, 8 dager siden) og har enda ikke fått svar....
    Tror jeg bare driter i de 10.000 bonuspoengene.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Søkte 12.09, ble godkjent i går kveld, 20.09. Kan vel anta at den er rett rundt hjørnet.
     
  3. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Søkte forrige uke, kortet kom i går. Enig med @Are at dersom det er doble bonuspoeng i høstferien, passer det godt! :)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen søkte, fikk og satte opp sin pin kode i går. Kjapt og greit, nada problemer. Ser fram til ytterligere 10000 poeng :)
     
  5. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har SAS MasterCard som jeg la inn søknad på, sist de hadde en kampanje på Eurobonuspoeng, og SAS AMAX platinum kort. Betaler bestandig reiser med platinum kortet, og i sommer var koffertene borte i 24 timer på reise i utlandet. Handlet nye klær for 6000.- kroner hver, jeg og fruen som DNB dekket gjennom reiseforsikringen på kortet. ( Ingen egenandel) SAS Mastercard har reiseforsikringen gjennom Codan, og etter mitt syn helt elendig vilkår.
    Forsinket bagasje på reise, har de kun 2000 til innkjøp av klær etc, minus egenandel på 500 kroner!! De har også egenandeler på andre typer skade. SAS MasterCard kortet er klar til innlevering!
     
  6. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker kun AmEx på reiser, mens Mastercardet skal bli brukt der de ikke tar AmEx. Som blir en del steder i løpet av at år. Anslår ca 100K for diverse utgifter der ikke AmEx kan benyttes. Så er helt enig med deg i forhold til reiseforsikringen, den suger.
     
    Anton80 liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Moralen er enkel
    Betal akkurat 50% med Amex og 50% med Saga MC.
    Da har du dobbelt opp med forsikring :)

    Riktignok må man bestille via telefon men hvem gjør vel ikke det for gratis skjorter på ferie :)

    Edit: så bruker man aldri amex på annet med mindre man må for å nå 100k.
    Og Saga på alt annet, så får ikke de råtten-kunservice-med-nettside-fra-1984-folka noe mer penger fra oss :D
     
  8. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Snakket med de igjen siden jeg uansett ringte de. Nå arbeider det en mail angående måtte ha svart på for å få doble poeng, den har naturlig nok ikke jeg fått...
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer visst..
    Har sjekket min mail også og jeg har heller ikke klikket på dette.
    Da blir kortet liggende fint på hylla uansett, så sa blir nok banken fornøyd :)
     
  10. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Shell Mastercard, som er gratis, er et bedre alternativ da. Får 13,89 poeng i stedet for 10. Får ingen velkomstbonus da, men de har du jo allerede fått, og trenger ikke å bruke SAS Master etterpå.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Doble bonuspoeng fra 29.09 til 09.10 gjelder ifølge SAS kundeservice ikke for nye kunder. Jeg kontaktet først SEB som sendte meg videre til SAS. Noen som har en annen opplevelse?
     
    Last edited: 03. okt 2016
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan nok stemme, for jeg fikk epost invitasjon.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    For de som har registrert seg på MC med kampanje på sign on bonus. Et par ting jeg fikk vite fra dem i dag:

    1. Man må kjøpe ett eller annet med kortet i løpet av de første 30 dagene.

    Jeg har fått med meg at man selvsagt må bruke kortet for å få poeng, men at det skulle skje innen de første 30 dagene var nytt for meg.

    2. Hvis man i en eller annen fjern fortid har hatt SAS MC før, så får man ikke bonusen automatisk, man blir da stoppet i et filter.

    Så, da må man faktisk ringe og påpeke at man ikke har fått det, så får man det. Virker som at man her utviser noe skjønn, for det er en del år siden jeg hadde det sist, men dersom det f.eks ikke var mer enn ett år så kan det hende jeg ikke hadde fått sign on poeng.
     
  14. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk sign on bonus ganske kjapt. Tror jeg gjorde første kjøp på en torsdag, onsdag uken etter var bonus registrert.
     
    RoadKing liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    SEB har det de kaller tekniske problemer som gjør at sasmastercard.no og saseurobonusmastercard.no videresendes til SAS sin kredittkortside. Det gjør det mildt sagt litt vanskeligere å komme inn i nettbanken, så enn så lenge må direktelinken brukes: https://secure.sebkort.com/nis/m/sano/external/t/login/index
     
  16. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    er det fortsatt slik at man kun får poengene for dette kortet ut I 500 poeng bolker?
    tanker å si opp kortet men må sjekke opp I dette først.

    kan jo ikke risikere å si opp kortet med poeng utestående :p:p
     
    Stuttfeiten liker dette
  17. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Tror ikke det. Jeg fikk 127 poeng inn derfra.. Men har bare hatt det noen uker..
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    jeg fikk 8 :rolleyes:
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    91 blankpolerte poeng kom inn på kontoen her om dagen. Venter fortsatt på 10.000 fra signup-kampanjen.
     
  20. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Men, må vi begynne å betale for MC fra SEB, finner ikke noe sted at det er gratis for folk med status? Noen som har hørt noe om dette? Blir det samme som Diners?
     

Del denne siden