SAS til Tokyo igjen fra våren 2023

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av natto, 13. sept 2022.

  1. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Åpnet nettopp "Mine Bestillinger" og jammen stod ikke flighten min fra Oslo til Tokyo (HND) den 17. Mars 2023 som kansellert uten at jeg hadde fått beskjed på mail eller tekstmelding... Så da ble det ombooking gjennom Paris CDG med ANA, og retur gjennom Warszawa med LOT.

    Kundebehandleren i SAS fortalte meg at det hadde vært snakk om nettopp Asia-flightene på kontoret i morges, og at disse kom til å bli kansellert så lenge det var krig i Ukraina :(
     
    Last edited: 13. sept 2022
    Shyneno liker dette
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Heads ups alle !

    Opplevde det samme. Reisene er borte fra min oversikt, men det er ikke kommet inn noen eposter.

    Jeg har nettop rebooket 2 EB reiser til SAS flyvninger i August og September 2023 da også i BIZ. Disse er tilgjengelige for konsulent på telefon, men ikke søkbare på nettsiden til SAS.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp samme skjedde her - billettene fra vinterferien er borte fra mine bookinger, søker jeg de opp står de som kansellert.

    Disse billettene har blitt flyttet flere ganger, opprinnelig bestillt for påskeferie i fjor - hver gang har billettene forsvunnet uten at jeg har fått beskjed..


    Prøver å få booket om til påske evt. sommerferie 2023 - men om det er slik som @natto hevder- at SAS ikke flyr så lenge krigen pågår/luftrommet er stengt har jeg liten tro på tur med SAS til HND i 2023..
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    Antar dette var revenue billetter?
     
  5. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bestilte en billett med EB poeng i Go


    Lite sannsynlig at du får flydd SAS virker det som. Sommerferie i Japan ville jeg sterkt fraråde, klimaet er horribelt :eek: Ville nok heller booket om med annet flyseslskap i *A

    In other news, Japan Times melder mulig gjenåpning i Oktober
     
    Last edited: 13. sept 2022
    Lars J liker dette
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183

    Jøss fikk du uoppfordret nye *A billetter?

    Får ringe inn senere i dag og prøve lykken :)
     
  7. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp :)
     
    rgn liker dette
  8. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Meget nysgjerrig på hvordan du fikk til det. Her får jeg bare "tyvärr"...
     
  9. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Kanskje jeg bare har draget på svensker, hehe

    Men seriøst så stod bare flighten min som kansellert, jeg ringte inn og spurte etter ombooking.
     
  10. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde også 2 business bonusbiletter til Tokyo i Januar som er forsvunnet.
    Når jeg så søker på booking nr så står de som kansellert.

    Har dog ikke fått noen beskjed om dette, eller fått noen EB poeng tilbake.
    Får håpe det er på vei da
     
    natto liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Du bør absolutt ringe SAS og høre, og kreve ombooking om du ønsker det, og ikke poeng tilbake.
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    SAS booket meg om til September 23, og fikk siste tilgjengelige retur den måneder, dvs som er sluppet til systemet.

    Da er det fremdeles godt og varmt, men overlevbart i Japan med tanke på varme.
     
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,633
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke regn med det. Jeg har en reise OSL-HND i slutten av måneden som har vært kansellert siden juli hvor jeg hverken har fått tilbakebetalt poeng eller avgifter. Du må kontakte SAS, noe jeg har valgt å vente med siden jeg heller ønsker ombooking til neste høst og da må det legges ut billetter først.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Som alltid hos SAS : HUACA : Jeg fikk napp på første. Hyggelige engelsktalende Boris som søkte og fant billetter jeg ikke selv fant når jeg søkte på SAS og Awardfares.
     
    RoadKing liker dette
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,633
    Bonuspoeng:
    183
    Hva var siste tilgjengelige retur? Snart på tide å ringe om ombooking for meg også :) September/oktober anbefales i Japan framfor sommeren ja. Spesielt i storbyene.
     
  16. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Tok 1 time på telefon, iherdig søking og vilje til å bli nedgradert til Eco på returen, men ble booket om til slutt. Det er til å leve med, i alle fall.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenkte å ta en leiebil å kjøre nordover. er det varmt finner vi fjell. 8 september var siste dato i programmet som var sluppet. dvs 9 skal slippes i morgen?
     
    Jorge liker dette
  18. natto

    natto Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Krysser fingre og tær for at det blir noe av turen denne gang
     
    Last edited: 08. mars 2023
  19. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Legger bare til at han som svarte fant datoer med SAS via CPH til HND som ikke var søkbare på SAS eller awardfares osv. Men at det ikke var ledig 2 i biz alle dager.
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Er det mulig?? Prøvde flytte min kansellerte desember reise til august/september.
    Agent 1 (engelsk) Kan ikke gi deg ny reise så lenge jeg ikke finner bonusbilletter.
    Agent 2 Jeg finner ingen bonus billetter. Selv fant jeg mange gule prikker og søkte spesifikt på en dato med plus til og biz i retur. Jeg prøvde meg på biz begge veier men kom ingen vei. Booket mens jeg snakket med agenten. Kom meg helt frem til betaling før alt falt ned. Var en haug av gule prikker både før og etter samtalen men ingenting lot seg booke.
    Agent 3: Etter litt diskusjon så var hun villig endre min reise til datoer selv om det ikke lå bonusseter ute. Hun satt meg på vent. Etter ca 20 minutter ble samtalen brutt. Ingen ringte meg opp. Dette er en uting, lurer på om de spekulerer legge på. Har skjedd for mange ganger og hvorfor ringer agenten ikke opp ved brudd?
    Agent 4: La oss titte på dette. Fant ingen historikk fra agent 3. Fant eller ingen ledige bonusseter. Jeg forklarte at det er samme regler for bonusbilletter som for billetter kjøpt for penger. Agenten var enig og sa han måtte koble på eurobonus avdelingen. Fikk til svar at bookingen er for langt frem til at man kunne frigi awardseter.
     
    Last edited: 13. sept 2022
    Leon liker dette

Del denne siden