Denne mailen dumpet ned i innboksen i morges: Hi Scandipendler, We’re inviting you to join our online community panel so you can share your views and experience with us. Your input will help us develop new products and services that make life easier for you as a traveler. As a member of the community panel, you’ll be invited to participate in activities such as chats, video diaries, online discussions and surveys. We’ll also share information about how your feedback is helping shape the future of travel. Basically, we’re hoping you will: • Share your travel experiences with us • Help us develop new products and services to enrich your experience • Tell us about you. The more we know about you, the more we can tailor your experience with us The community and most research activities will be in English so you should feel comfortable writing and speaking English. No matter how you choose to interact with the community panel, we’re sure you’ll find interesting content and activities. Javel, tenkte jeg - mon om SAS skal opprette et eller annet brukerforum som de rent faktisk skal lytte til? Det er jo kanskje bryderiet verdt. Den vedlagte lenken ledet bare til noen koko-spørsmål om diverse reisevaner og holdninger, hvorpå belønningen kom ved veis ende: Thanks for your interest in joining our community. Unfortunately, the quota for your customer segment has been filled, so we can’t accept you at the moment. Hva er det dette selskapet og den gjengen som driver det holder på med? De sender altså ut en eller annen tiggemail til en statuskunde, bare for å replisere at "Nei, vi trenger det ikke allikevel". Jeg ser naturligvis nå at dette naturligvis ene og alene er et knep i kategorien 'markedsundersøkelse' og 'markedsmonotorering', men desto mer rasende blir jeg over slike sprell fra Frøsundavik. Plutselig ble jeg faktisk glad for at min nye arbeidsgiver har rammeavtale med Norwegian.
Tok da ikke mer enn 1 minutt å fylle ut det skjemaet. Lagde du deg bruker? Er typ samme som My SAS Idea og de har ansatt community manager og noen account managere til å ta seg av brukerne. Kan da være noe.
Det kommer nok!! Hadde man bare kunnet gi invitasjon.. Skal sies at mailen ble filtrert som reklame. Så kan jo være den ligger i feil mappe i mailen din
@Scandipendler, allereie her burde du forstått at dette er spam? Aldri om SAS vil at dine erfaringar skal bli offentlege? "If it looks like a turd, smells like a turd, and feels like a turd, then most probably; it is a turd..."
I dag har jeg blitt med i klubben din @Scandipendler. Litt tidligere i dag kom en mail fra SAS med en spørreundersøkelse Travelers Voice. Her er mailen: Spørreundersøkelsen var 6-7 spørsmål om meg som person, ikke SAS som selskap. Blant annet om å handle fra bærekraftige bedringer og hvem som la planene på reise. Til slutt kom det ærlige svaret: SAS er ikke interessert i dine meninger.
Jeg fikk denne i kveld, og ble akseptert. Håper det er fordi de ser substansen bak min tidvis krasse tone når jeg klager, og ikke for å få meg til å bli smigret og/eller holde fred. Blir spennende å se hva dette innebærer
Interessant. Svarte du før meg? Når jeg refresher får jeg beskjed om at jeg allerede har svart. Så ikke godt å si hva som når gjennom og ikke.
Det stod et eller annet sted lenger uti spørreskjemaet at invitasjonene hadde en unik URL, slik at alt man la inn ble lagret så man kunne ta fatt der man slapp sist om en ikke ble ferdig med en gang. Derfor tipper jeg at jeg ikke snøt noen for en plass. Etter surveyen ble "godkjent", skrev jeg inn div. normale personopplysninger, valgte meg et brukernavn og passord, måtte lese og godta en code of conduct (elrnosånt), privacy statement og T&C. Etter det ble profilen opprettet. Svarte helt ærlig på spørsmålene, både positivt og negativt. 3/5 på hvor viktig det var at bedriften er miljø/bærekraftorientert, 4/5 på hvem som planlegger reisene. 1 er lavest, 5 er høyest.
hmm, jeg fikk denne mailen 4. september også - jeg svarte da og fikk beskjed at jeg ikke ble funnet verdig nok. Etter å ha lest her forsøkte jeg på nytt idag, og ble nå funnet god nok, så man må kanskje bare vente litt før man får prøve igjen? Tror også spørsmålene var forandret siden sist. @Upsaker prøv å åpne linken i incognito modus, kanskje det gir deg ett nytt forsøk ?
Skal jeg være flau eller stolt over å ha svart sånn at jeg er funnet verdig for å joine nok et "sulle bort tiden min på kundefeeback panel?"
Hi everyone, I am Claire the Community Manager of Travelers’ Voice and I am replying on behalf of SAS. When we opened the Travelers’ Voice community we aimed to have a balanced number of different SAS customer profiles so we can understand the views of different types of travellers and develop products and services that meet every need. This is why some of you have not managed to join the community for now - we are sorry for any inconvenience caused. All your feedback has been passed on to the SAS team and together we are considering the option of increasing the size of the community and welcoming new members. We sincerely thank you and appreciate your time – we are very happy to see that so many of you are interested in the community! We will make sure to let you know about the decision of reopening the registration on Travelers’ Voice. For any queries related to Travelers’ Voice please contact our helpdesk (the address can be found in the invitation you have received to join the community). Many thanks and have a nice day! Claire Travelers’ Voice Community Manager
Aloha Claire! Has SAS considered having an official representative on InsideFlyer.no? Lufthansa and Swiss have for many years been on FlyerTalk and vielfliegertreff.de flyertalk.com/forum/feedback-thread-official-lh-lurker-lufthansagermanairlines vielfliegertreff.de/offizieller-lufthansa-thread-eure-fragen-das-lufthansa-team That presence builds loyalty and image within the frequent flyer community. The problem with having customer service via your own site and social media channels only, is that communication is mostly one-to-one, repetitive and not searchable. By also answering questions on the InsideFlyer EuroBonus and FlyerTalk SAS forums, you could reach a wider audience and get better exposure for those topics on Google Search. Do a test for two months here, engage with the community and then evaluate. A daily dialogue could provide some unique benefits and understanding both ways. We would love to have SAS on the forum!