SAS UNGDOM

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flying_all, 17. sept 2018.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med at det er en del ungdommer her inne. Noen som har svaret på hvor lenge man kan reise som Ungdom billett hos SAS?

    1. Fram til 31 des det året man er fyllt 25?
    2. Ut året man er fyllt 26?
    3. Frem til og med selve datoen man fyller 26 år?
     
    Alfred liker dette
  2. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Ingen av delene, du kan bruke ungdomsbillett så lenge du er 25år. Er du eldre enn dette blir du avvist. (Du kan ikke reise på 26års dagen din).

    Hilsen en som som har nektet mange 26åringer i gaten..
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for svar. Manglet visst et 4rde alternativ ;)
     
    turbotobben and Alfred like this.
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Hva gjør de fleste da?
    Snur?
    Kjøper en ny bilett(veldig dyr antar jeg)?
    Eller..:rolleyes:
     
    Alfred liker dette
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Observert både punkt en og to. Hos WF blir folk iallfall ropt opp og må fremvise leg. Hvis de ikke har leg (noe som står i kjøpsvilkårene at de må ha), blir de avvist.

    :rolleyes: håper jeg virkelig blir anmeldt for dokumentforfalskning.
     
    Alfred and Xflipper like this.
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,294
    Bonuspoeng:
    293
    Da hadde kverulanten i meg våket, og påpekt at jeg er født sent på kvelden :)
     
    Last edited: 17. sept 2018
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hos både SAS og WF er det ID-sjekk av alle som reiser på ungdomsbillett. På mange WF-stasjoner gjør de det litt mer praktiske å be de med ungdomsbilletter komme til gate for ID-sjekk før boarding, i motsetning til det som er vanlig med SAS. Der får man bare en rød X når man forsøker å boarde.

    Jeg har full forståelse for at de må ha litt kontroll, når det har vært såpass mange over 25 som har lurt seg til å reise på ungdomsbillett. Det er derimot litt irriterende at det er 100% av tiden. Hva er sjansen for at jeg som EBD plutselig etter å ha blitt kontrollert på de fem siste reisene, skulle la noen andre reise i mitt navn på en ungdomsbillett på reise nummer seks? Håper det kommer et system som gjør at de som reiser ofte på ungdomsbilletter kan slippe ID-kontroll med nektet priboarding hver eneste gang.
     
    bendik, snik and Xflipper like this.
  8. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Den røde X'en kommer av at det ligger en kommentar på deg i systemet. Du kan få den fjernet ved framvisning av ID ved innsjekk eller billettkontor;)
     
  9. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, og det er det jeg syter litt over. Jeg syntes er unødvendig at SAS og WF skal kreve hver gang når man reiser en del.
    Beklageligvis har ikke SAS eller Widerøe self-scan av ID ved innsjekk på mobil. Kun i betjent skranke (som vanligvis har en god del kø) får man sjekket ID ved innsjekk på flyplass.
     
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    HAHA det er SAS IT du snakker om. Unnskyld at jeg ler.:D
     
  11. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Den dagen det kommer ID-sjekk ved gate eller før security (som i USA), kan man vurdere andre alternativer. Vi ser stadig at det er folk som prøver seg selv om de vet det er kontroll.
     
    OttoL liker dette
  12. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri opplevd at SAS sjekker billettene. Jeg reiser ofte på ungdoms billett. 20 år. Ofte sjekker Widerøe ungdoms billettene, men har hent at de ikke sjekker også. Norwegian har jeg heller aldri opplevd at de har sjekket billetten min.
     
  13. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    I Ålesund blir man nesten ropt opp på hver SAS flyvning for å sjekke ID. Spesielt på ettermiddagsflyvningene.

    Var en gang 15 stk ble ropt opp. Fullt navn og kø for å vise leg før boarding startet
     
    Alfred, Travellingalf and Skarven like this.
  14. Adritri

    Adritri Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    13
    SK222 nå fra KRS-OSL ble alle sjekket før boarding
     
  15. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat som på nettet så må en gi bort litt personvern for å få de gode tilbudene ;)
     
    Alfred, flying_all and Kristian like this.
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Som jeg skrev: jeg skjønner veldig godt at det er kontroller. Men jeg har ikke like god forståelse for at det er på 100% av de som reiser på ungdomsbilletter, hele tiden. Spesielt ikke på de som allerede har over 50 godkjente ID-kontroller på seg, det burde jo være et system som sier at på akkurat disse holder det kanskje å bare sjekke en gang innimellom.
     
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Var sjekk på TOS-OSL igår (siste avgangen til SAS). Personen før meg i køen ble stoppet, men hadde korrekt id. Var sånn sist jeg fløy fra Tromsø også, men da ble alle med ungdomsbillett ropt opp på forhånd.

    Antar de prøver å gjøre det ofte nok til å skremme vekk snikerne.. :)
     
    LN-FHU, flying_all and Avixlo like this.
  18. torfje

    torfje Nytt Medlem

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Ser på sas ungdomsbillett fra BGO-HKG. Det er utsolgt så langt kalenderen går. Er det noe bug i systemet til sas eller er det ikke mere ungdomsbilletter igjen? Aldri opplevd dette før når eg har sett på billetter på denne strekningen.
     
  19. Jonorge

    Jonorge Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Min opplevelse er at SAS ikke sjekker på OSL. De sjekker imidlertid ALLTID på BGO og andre mindre flyplasser. Dette innebærer i praksis at vi som har priority boarding ikke får benyttet oss av denne fordelen da maskinen alltid vil stoppe oss. Er det greit?

    Ja, den eneste måten å unngå dette på er ved manuelt å gå til skranken ved innsjekk for å vise ID. Her har personalet mulighet til å krysse av for at ID-sjekk er gjennomført. Dessverre er det ikke alle ansatte som forstår dette selv om man forklarer hva som er greia.

    Når det er sagt, så er det rimelig irriterende å måtte bevise at du er under 26 opp til 70 ganger årlig. Forståelig at SAS kontrollerer, men måten det er lagt opp på gir en dårlig serviceopplevelse. Her burde det komme på plass noen systemer...
     
  20. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Viss man booker en ungdomsbillett AES OSL ARN LAX for 1808kr.

    Har man mulighet til å oppgradere denne, eller er det bare vanlig SAS GO man kan oppgradere til business class med? :)
     
    Alfred liker dette

Del denne siden