Har tidligere brukt united.com til å søke frem til den award reisen jeg ønsker å booke og har opplevet at dette har fungert nesten feilfritt. Nå skal jeg booke sommerens eventyr og har bare for noen uker siden funnet mange muligheter mellom OSL og DPS også med SQ, som jeg svært gjerne ønsker å fly med. Nå begynner det å nærme seg booking og oppdager at nå finnes det svært få alternativer igjen i SAS sin søkemotor, men når jeg søker på united så finnes de fleste av de alternativene jeg tidligere så på fortsatt. At det er noen forskjell kan jeg kjøpe, men nå er det store avvik. Har også søkt på de samme datoene gjennom travelhacks. Viser litt det samme som SAS sin søkemotor, men også her får jeg flere alternativer enn jeg får på SAS sine sider. SAS mente att united-siden ikke var oppdatert. Det hadde jeg kjøpt hvis det var litt forskjell, noe jeg sett noen ganger før. Men nå er det verdensdeler mellom søkeresultatene. Hva tenker dere? Har dere opplevd det samme nylig?
Ja, opplevde samme for et par dager siden, når eg skulle booke OSL-DPS. United viste mye mer tilgjengelighet, men når eg ringte Tallinn, så var det ikke ledig seter. Endte opp med sas sin søkemotor.
Det er også viktig å huske at Uniteds søkemotor viser hva som er tilgjengelig for United Mileage Plus, som kan ha betydelig mer tilgjengelig enn hva Eurobonus har, spesielt har jeg opplevd dette med Lufthansa hvor jeg som Mileage Plus medlem (med høy Status) sjelden opplever at det ikke er tilgjengelig seter i C vestkysten - Europa t/r. United gir også forskjellig tilgjengelighet avhengig av login.
Jeg prøvde å finne tur til DPS nå i sommer, fant enkelt kurant rute både på United og awardfares, men Tallinn fant ikke dem på fredag TG F. Skal ringe inn i morgen og høre om TG F er ledig, hvis ikke tar jeg og posisjonerer meg (med CA F) slik at det blir mulig med en forandring til PEK/PVG/HND med LH F når tiden er inne. For hvor dårlig kan CA F være? F er vel F? Verdt å prøve kanskje. Jeg vil fly mest mulig F eller C og da gjerne teste ut forskjellig (selskap, flytyper, lounger) men frøkna heller vil ha raskeste vei. Så har funnet en «rask» rute, men jeg satser på at muligheten til LH F og TG F via HND blir mulig, slik at vi får maksimalt ut av turen vår. Hjem blir det nok raskeste vei så langt det lar seg gjøre. Uansett blir det F begge veier
På SAS kan man støtte på et polarbrød og/eller en kube eller to, men det er vel å foretrekke fremfor en skorpion på United?