Ser det har kommet en nyhet på E24 sammen med overskuddet ang. billettpriser. Det kan se ut som billettpriser skal opp pga. oljepris, og oppgradering av EuroBonus står på agendaen. Kan vi kanskje ende opp med at Eurobonus blir litt for eksklusivt for folk flest, utenom de som reiser på firmas rekning. https://e24.no/boers-og-finans/sas/...milliarder-vurderer-dyrere-billetter/24429004
SAS skal passe seg for å kommentere på denne måten: I min bok er dette en helt tydelig signalisering til de andre aktørene om at hvis de setter opp prisen så vil SAS følge etter. Her mener jeg de trenger å få en smekk av konkurransetilsynet. Egentlig begynner det greit men det er den siste setningen som bør koste dem en bot da det er en åpenbar invitt til samarbeid (aka kartellvirksomhet).
Unnskyld, men jeg klarer virkelig ikke å se logikken i argumentet ditt. Ei heller noen form av sammenheng?
Jeg beklager virkelig "ulogikken", det var ikke meningen. Jeg tenker at dersom prisene hos sas går opp, samtidig som nye amex kort kommer, som de feste er negative til, pga. nye krav og kostnader. (ifølge tråden her på forumet hvor de nye amex kortene diskuteres). Håper ikke jeg ødela for mye av dagen din, ønsker deg en god helg videre.
Hvis SAS får enda en bot for kartellvirksomhet, så vil de neppe nøye seg med skarve 70 Millioner Euro. Med tanke på alle de bøtene SAS har fått opp igjennom så blir jeg ikke overrasket om smeller til med 400 Millioner Euro i bot, for å statuere ett eksempel, og gjøre det klinkende klart at prissamarbeid ikke skal lønne seg.