Sen boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Ida, 23. okt 2013.

1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg satt på Arlanda på søndagen observerte jeg noe som irriterte meg litt. Her skulle jeg altså dra med SAS til Oslo. Flyet rullet inn på gate ca. 2 timer før avgang. Kaptein og styrmann gikk ombord ca 45 minutter før avgang. Men gate-personalet? De kom ikke før drøyt 30 minutter før avgang, til en fullbooket 737-800 (noe gatepersonalet var klar over). Og det drøyde jo helt greit med å få i gang boardingen, på tross av dette. Så vi ble 5 minutter sen ut, 10 minutter sen ved landing (60knots rett i nesen hele vegen).

100% unødvendig da det hverken var sent innkommende fly, ikke sent innkommende crew, flyet var rengjort og ferdiglastet, og alle passasjerer var på plass; boarding completed ble utropt så fort jeg satt beina ombord - og da hadde jeg stått i kø ned hele gaten.

Forsinkelseskoden på wf.no var "booking error" which is a lie to the moon and back. Og det er ikke bare på Arlanda jeg har opplevd at det er sen åpning av ombordstigning som skaper forsinkelser. Noen som har innsikt i hvorfor de er så treige med å åpne? Særlig nå som SAS sliter med å holde punktligheten generelt.

Hvis vi får noen SAS-representater inn her/idémyldring med dem bør dette være en av de enkleste feltene de kan forbedre punktligheten sin på....

2. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,236
    Bonuspoeng:
    113
    Dårlig bemanning og kort tid mellom flightene? Har selv løpt som piska skinn fra fly til fly, selv på 'vanlige' arbeidsdager. Og det er ihvertfall ikke bedre nåtildags ...

tommy777 liker dette

Del denne siden