Seoul på en fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 22. juni 2018.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra soloppgangens land!

    Dagen startet med et herremåltid til frokost, inkludert koreansk biff (한우), min favoritt.
    20180622_083926.jpg

    I løpet av dagen blir det også til å besøke min kones bestemor på 101 år.

    Ellers har koreanere skjønt at det er greit å følge med på ens neste flight når man er ute å shopper :)
    20180620_171425.jpg
     
    Ombo, Travellingalf, artanis and 17 others like this.
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Hovedstaden. Her settes kursen straks retning OSL for en forlenget weekend i Hamburg. Flyr via CPH med retur på mandag. God helg til dere alle sammen.
     
    Kristian liker dette
  3. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Noen timer på Comfort Gardemoen og setter snart snuten mot OSL. Første stopp FRA og FCT før det går mot HND senere i dag
     
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Etter ein fin bonus-dag i går, der ein kan sjå fram mot SQ-F på nyåret, er det attende til verklegheita og ha styremøte, planlegging, produksjon og noko papirarbeid for å få avslutta feriepengeutbetalinger. Litt for mykje å drive med på om dagen at eg heng litt etter i å makse ut Payr, så det må nok gjerast ein innsats på syndag.
     
    Kristian and Upsaker like this.
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    God fredag fra Øst-Finnmark!

    Det er blygrått og regn ute, et vær man faktisk ikke er så vant med. Vanligvis er det tørt, men huset er vanntett, så det går vel bra. :)

    Naboens katt som innbiller meg [ja, meg] at han har pandionkort til mine gemakker virker ganske fornøyd med livet all den tid undertegnede har fungert som liggeunderlag i hele natt, dog oppå dyna. Heldigvis, for klørne er sylkvasse og pelsdotten har ikke alltid kontroll på dem i drømmeland...

    Ellers er kalenderen skremmende tom for spennende flyturer. Kun to runder innenriks er på planen. Bonusfeberen murrer!

    Vel, ha en fin fredag, enten det settes til livs en frokost som @geddi eller et tørt knekkebrød – og alt i mellom. :)
     
    Earl and Eddie47 like this.
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    God fredag fra Hovedstaden. Syns jeg så sola på vei til jobb i stad men hvor ble den av? :eek: God helg!
     
    Kristian liker dette
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Vått! 0E90C54A-0F5D-4284-A6B1-6A1A94496D4D.jpeg
     
    OttoL, Earl, Kristian and 1 other person like this.
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen enda vel. Her ventes det på at tårnet skal bli klar og ferdig pakket for kjøretur OSL-OLA. Tålmodigheten min er oppbrukt for lengst, skulle kjøre seinest 09:00 men 10blank var det enda ikke noe tegn på avreise.

    Blir nok en hyggelig kjøretur.

    God helg folkens, forhåpentligvis langt til værs fremfor langs veien
     
    Kristian liker dette
  9. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Seoul er ein plass eg og fruen og har planar om å besøke. Kom de dykk dit på EB-poeng?
     
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Lufthansa lounge på ATH. Dagen skal brukes på Swiss bis via ZRH hjem igjen. Overraskende gode greske bobler til start.

    K
    PS: Flyet er forsinket, burde jeg prøve en annen lounge? Har jeg tilgang til noe annet som statusløs Swiss bis kunde?
     
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Vi brukte EB poeng og reiste på biz til PEK. Videre med OZ, betalt økonomi.

    Er mulig å komme seg til Seoul med EBP med *A, men du svir av en del mer poeng, men det er jo ikke så ille hvis dere er kun to (40000 EBP for biz).
     
    Swaggertarian liker dette
  12. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    40k er vel for Fly Premium med +200k EB-poeng siste år vil eg tru? Eg tvilar på eg kjem so høgt. Er det kurrant å booke bonusreiser med andre i *A med EB-poeng? Har ikkje prøvd det endå.
     
  13. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte å skrive det, men eksempelet over var med CT.
     
    Swaggertarian liker dette
  14. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,116
    Bonuspoeng:
    183
    Da prøver en seg på FCL på B pier.

    Fikk forøvrig remote park med LH A320neo og sjåfør - alt vell :)
     

    Attached Files:

    Travellingalf, RoadKing and veeegard like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helg!
    Nettbuss har ikke lounge på Bussterminalen. De har heller ikke prioritert boarding, og de som står først i køen er selvfølgelig ikke de som har kjøpt billetter på forhånd. De er heller ikke klare når boarding starter.
    Hadde lenge ledig sete ved siden av meg, men det gikk over. Nå er det veldig trangt..

    Men, det er helg!
    På vei til hytta, håper det blir litt bedre vær enn akkurat nå.
     
    Kristian liker dette
  16. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Ble litt fristet av dette innlegget, så booket akkurat en ego tur til Seoul neste lørdag. Sa fra til kona etter at jeg hadde booket, og sa at hun skulle jo jobbe uansett :) Booket med EB poeng (Ikke CT, de har jeg brukt opp på reise til SYD med SQ F), og fikk følgende rute:

    LH C OSL-FRA
    LH F FRA-ICN
    LH F ICN-FRA
    LH C FRA-OSL

    Litt over 5 timer i FRA på utreisen, så planlegger å leie Porsche. Blir vel en tur i FCT også. Har fløyet LH F før, så er ikke førstereis

    Ellers vet jeg lite om Seoul, så trenger gjerne noen tips og råd på hva man kan finne på der borte, samt hotell anbefalinger (2 netter).
     
    Last edited: 22. juni 2018
    DanH, geddi, veeegard and 3 others like this.
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Et og annet tips kan også plukkes opp i denne tråden:
    https://insideflyer.no/forums/threads/seoul.595/ :)
     
    geddi and stakar like this.
  18. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag fra hovedstaden! Været er som sagt ikke mye å skryte av her..Heldigvis er det fotball vm hele dagen :D
     
    Kristian liker dette
  19. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Seoul er absolutt en spennende by som har mye å by på.

    https://www.cnn.com/travel/article/50-reasons-why-seoul-worlds-greatest-city/index.html

    Hvis du ser i tråden Kristian postet, så har jeg postet en del anbefalinger der tidligere.

    Om det er noe mer du lurer på, så er det bare å spørre, så skal jeg forsøke å svare etter beste evne.
     
    stakar liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Reisemessig fikk jeg dårlige nyheter i dag.
    Skal egentlig på cruise i Karibien over jul og nyttår, men i dag fikk vi beskjed om at reisefølget (fra USA) har vært utsatt for en ulykke, og kan etter all sannsynlighet ikke reise i desember. Og grunnen til at vi skulle på cruise var for å feire jul sammen med dem..

    Vi er nå i tenkeboksen for å finne ut hva vi skal gjøre i stedet. Vi har bonusbilletter til MIA, og kjøpte billetter videre til MSY. Bonusbillettene kan avbestilles, så det er bare billettene videre som eventuelt går tapt. Vi bryr oss ikke så mye om de pengene, helsen til reisefølget går selvfølgelig foran alt. Forhåpentligvis kan de ta i mot besøk, så vi får feiret jul sammen med dem likevel.

    Så et spørsmål: bonusbillettene er beste tilgjengelighet, og bestilt da SAS hadde "tilbud" for EBD. Er det mulig å flytte enten tur eller retur til andre datoer uten å måtte betale mer poeng? (Betalte 150k poeng i stedet for 192k under kampanjen.)
     

Del denne siden