Servering på korte ruter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av runesole, 14. mars 2023.

1. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg observerte noe snodig i går (mandag). På morgenflighten (08:30) fra BGO til SVG ble det plutselig servert kaffe etter avgang.

Jeg flyr regelmessig denne ruten, vanligvis 08:00 flighten riktignok, her servers aldri kaffe eller liknende som jeg har observert (mulig jeg er halvveis i koma og ikke registrerer det).

Begge avgangene opereres av CityJet med CRJ og har flytid på 35 min.
    Jeg har heller aldri observert at det serveres noe som helst på returen (flyr vanligvis SAS Link E190 på retur).

Noen som flyr mer regelmessig på tilsvarende korte ruter og vet hva som er normal praksis?
    Var dette kun CC som glemte seg bort?

Innser at dette er en ekstremt lite interressant / relevant post, men når jeg ser et slik avvik blir jeg fort svært nysgjerrig på hva som foregår :D

2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kanskje hat 10 turer på denne ruten i fjor og det var aldri servering ("pga av den korte flytiden..."). Jeg hadde absolutt likt om SAS kommer med forbedringer, selv om dem er aldri så liten, som gjør at dem tilbyr bedre service enn konkurrentene. Prismessig vinner dem jo uansett ikke.

3. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Har også flydd den ruten mye, og aldri blitt servert noe som helst.
    Nå som også all fleksibilitet er borte, så er det nesten på grensen til svindel å selge pluss billetter på den ruten..

4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,140
    Bonuspoeng:
    113
    Noen brødskiver mener jeg de klarte å servere på morgenflyet BGO-SVG før? Var vel normalen i plus, men nå etter covid går det så raskt å fly at tiden ikke strekker til.

Kristian liker dette
  5. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det pågår i Frösundavik kanskje eit forsøk på å spara seg til fant?

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,507
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager var det både frokostbox og kaffe foran i morgenflyene mellom Bergen og Stavanger og noe mat på returen om ettermiddagen. Dette var det hos både SAS og Braathens
    Flytiden fra hjulene slipper bakken til de tar nedi igjen er ca 19 min.

Kristian and tobeornot999 like this.

Del denne siden