Setevalg for infant med SAS?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Travel2022, 28. febr 2022.

1. Travel2022

Travel2022 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

Skal reise OSL-LPA i mars og har med en unge på 1 år og 11 mnd. Setevalg kommer kun for barn (2-11 år). Hvordan får jeg valgt sete for 1 åringer?

2. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Du har dem på fanget?

3. Travel2022

Travel2022 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    15 kg på fanget i 6 timer?

4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
  5. Travel2022

Travel2022 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Flyr med SAS. prøvde å legge inn som BARN, men det sto at barnet må være 2 år for at bestillingen skulle gå igjennom o_O står på SAS at man kan bestille ekstra sete etter man har gjennomført bestillingen, men finner ikke dette alternativet på "Mine Bestillinger"?

6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,834
    Bonuspoeng:
    350
    Da må du nok ringe inn for å få kjøpt et sete til infanten.

Travel2022 liker dette
  7. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Prøv å ringe sas for å få bestilt ekstra sete? Men ja, grunnen til at infant er omtrent gratis er at det er meningen å ha dem på fanget, med eget belte som kobles på ditt osv. Har fløyet 12 timer m infant på fanget, det går an.

Shyneno and Travel2022 like this.
  8. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Infant skal sitte i fanget under taxiing, take-off, landing og så lenge skiltet med fest setebeltet er på. Du kan kjøpe egen sete de kan sitte i utenom det.

tstone and trygveat like this.
  9. Travel2022

Travel2022 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Tja, er enig i at det kan gå, men forskjellen på infant (0-2 år) kan jo være enorm. Noen infant kan gå lenge før de fyller 1 år og noen på 1 år og 11 mnd kan være like utviklet som en 3 åring, og sta ;) Så om min datter var 10 mnd hadde jeg ikke tvilt 1 sekund på at det kunne gått fint. Nå er hun 1 år og 11 mnd og sitter helst alene... Er på telefon med SAS nå.

Shyneno and tstone like this.
  10. Travel2022

Travel2022 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Her er fasit fra SAS:

Man kan booke et ekstra sete for komfort. Ekstra sete som bookes for komfort, kan det ikke sitte personer på. Heller ikke infant får bruke dette.

Man kan ikke legge til ekstra sete (for komfort) senere på en online bestilling. Skal man ha ekstra sete for komfort, må du ringe inn å bestille flybillett og ekstra sete samtidig.

Skal infant ha egent sete, må man booke en barnebillett, her skriver du inn at barnet er over 2 år, også ringer du inn til SAS slik at de endrer tilbake til riktig fødselsdato. Eller ring inn for å bestille flybilletten, så ordner SAS med alt.

Et alternativ til å muligens få gratis sete for infant:
    Book 2 voksne + 1 infant i SAS PLUS, sett Diamond medlem på "sete A" og den andre voksne på "sete C". Da vil setevalg for "sete B" bli "grått" og ingen får valgt dette før flyet er fult. Jeg prøvde dette og det funket.

Are, RoadKing, lokke and 2 others like this.
  11. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Word. Har fløyet med alt mellom 6 uker og 1,99 år gamle barn på fanget... Det siste kan være utfordrende, for å si det mildt.... På en lengste turen (LHR-MRU) hadde vi booket bassinett-seter på bulkhead eco, men fant ut ungen (1.5 år) var for lang og tung for kurva. DET var ikke noe kult...

Travel2022 liker dette
  12. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,641
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er jo feil, det er mulig å bestille ekstra sete for komfort etter at bestillingen er lagt inn. Jeg har derimot ikke funnet ut hvordan det gjøres under en bestilling.

Ville tatt «fasit fra SAS» med en gedigen klype salt, det er ett enormt kompetansegap hos SAS-ansatte. Fra de som kan ingenting til de som kan dobbelt så mye:D

Are, RoadKing, kaiarne and 1 other person like this.
  13. Travel2022

Travel2022 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Satt 1 time i kø og 1 time på tlf med endringer, booking av retur og spm. Det var litt ymse info først, som jeg rettet på og vi ble enige om at denne fasiten skulle være 99% riktig. Jeg ser at det gir nok ikke mening at det kun kan bookes samtidig, så retter man opp den, så skal alt stemme 100% her :)

14. Travel2022

Travel2022 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Riktig. Man må ringe inn og betale for en barnebillett dersom infant skal ha egent sete. Det "ekstra setet" som SAS reklamerer for er ikke for at folk skal sitte i, bare som en seatblock.

15. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan bekrefte at dette har virket hos SAS både i Plus og økonomi t/r Asia. Dog ikke har jeg ikke lyktes i Business...

Shyneno and flying_all like this.
  16. stianhjert

stianhjert Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Fløy til OSL - LPA tur retur i November. ved innsjekk på nett, fikk jeg tilbud om å kjøpe ekstra sete til 299,- pr strekning, fikk tilbudet begge viene. Så lenge flyet ikke er fult så vil dette nok dukke opp.

Del denne siden