Setevalg Lufthansa 747-8 i biz

Tråd i 'Miles & More' startet av 1884derby, 04. aug 2023.

1. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Det nærmer seg hjemreise med Lufthansa, og de har nå åpnet opp for å velge seteradene oppe i andre etasje som frem til nå har vært blokka: rad 81-83 som er de 3 fremste radene.

Noen anmeldelser sier rad 81 er best, mens andre peker på at her kan bli for mye trafikk til WC som er lokalisert i front.

Jeg lurer på om noen her kjenner til rad 81 og anbefaler denne? Spesielt med tanke på om her er noe ekstra benplass?

Takk :)

2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Var på ingen måte plaget av trafikk til toalettet på min flight fra SFO på rad 81. J liker å sitte fremme. Kabinen oppe er trangere en nede. Men det er en spesiell opplevelse å sitte oppe :)

benplasen mener jeg er den samme.

1884derby liker dette
  3. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,654
    Bonuspoeng:
    93
    Vi satt på 86H/K mens vesla satt på 88K (ingen i nabosetet) EZE-FRA. Det var ingen av oss som ble forstyrret av toalettbesøk eller annen trafikk. Det er toalett bak rad 88 også. Første gang i andre etage på 747-xxx, veldig bra med lagringsplass mellom setet og vinduet, utsikten er det ingenting å klage over!

1884derby liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,719
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det er en "vegg" foran rad 84, er det fordeler/ulemper ved å sitte der?
    Screenshot_20230804-202831.png

Last edited: 04. aug 2023
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,683
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde det veldig fint på rad 81 på vei hjem fra SIN, godt hjulpet at av reisefølget bestående av to voksne og ett barn fikk hele raden for oss selv. Sover man lett vil trafikken frem og tilbake være merkbar, spesielt ved midtgangen hvor man treffes av lyset om forhenget ikke lukkes skikkelig igjen. Ser for meg at dette også kan være irriterende lenger bak i kabinen.

benjaminbr13 and 1884derby like this.
  6. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fra før god erfaring med 88AC. Her var ikke trafikk til WC noe problematisk, og siden en har en vegg bak seg, så føles der mer privat. Med mindre det er bedre benplass (fotrom) på rad 81, så holder jeg meg nok til 88AC.

Takk for alle innspill :)

7. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Mener jeg en gang har lest at den ‘plassen’ bak rad 83 benyttes mye til å rigge matbrett og servering av flyvertene…og at det skaper både trafikk og noe støy. Har dog ingen egen erfaring på dette

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har sittet både på høyre og venstre siden av de veggene, på hhv LH B747-400 og CA 747-8. Syntes egentlig det var greit i en 2-2 config. Ga en luftig følelse, samtidig som man kan slenge ifra seg mat/drikke der når man stiger over sidemannen på vei til wc. Venstre bordet er noe større enn høyreborden, så det blir litt opplegg av drikke og slikt der, uten at jeg syntes det var altfor forstyrrende
    IMG_8089.jpeg IMG_4393.jpeg

9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nødutgang mellom rad 83 og 84. Da jeg fløy med LH satte de vognen der i blant mens de serverte. Vi satt på rad 83 og ble ikke forstyrret av det. Fordelen med rad 83 er også at man ikke har noen 'i ryggen' ettersom det er halvannen meter tilbake til fronten av rad 84 og man slipper sparking i setet og fiking med skjermen.

Ellers kan jeg ikke se for meg at rad 81 er problematisk med tanke på toalettbesøk, det er såpass få seter oppe, det er toaletter bak og såpass med plass i setene at man ikke bør bli forstyrret av det, spesielt om man sitter ved vinduet. Midtgangsetene er vridd noe mot vinduet, så det tar også bort litt av forstyrrelsen fra midtgangen.

Jo lenger frem jo bedre, det som skjer bak merker man i grunn ingenting av. Galley er bak i kabinen og jeg ble like overrasket hver gang crew'et kom med noe ettersom man ikke merker det som skjer bakover og er forberedt på at det kommer.

1884derby liker dette
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Tanker vedrørende det å sitte oppe vs nede? Synes kabinen oppe virker litt trang, men setene er jo de samme.

11. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Føles litt trangere oppe, men er en opplevelse. Siden det ikke er så mange Queen of the skies i drift ville jeg ha valgt å sitte oppe.

Litt slitsomt å hoppe over sidemannen hvis man sitter på vindusplass. Ingen direct aile tilgang.

Jeanette liker dette
  12. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Definitivt oppe. Det føles ikke trangt i det hele tatt, kun veldig privat. Først når man går av flyet innser man at man har reist sammen med 400 andre mennesker og ikke bare de 30 i 2. etg.

Gribb, Jeanette, Spielhaug and 2 others like this.
  13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker ikke rad 84, synes det blir litt forstyrrende da matserveringen og ryddingen gjøres fra traller som står foran nødutgangene. I tillegg avlastes litt brett på bulkhead foran deg når dette foregår.

Liker meg faktisk godt bakover i annen etage, det er jo to toaletter foran og ett bak, men en veldig stor andel synes å gå forover på toalett, som er grunnen til at jeg også dropper rad 81.

Hvis du vil komme kjapt av flyet så er rad 88 super, du blir en av de første av.

Meeen reiser jeg alene om natten og bare vil sove i fred på et fullt fly i disse antikke business setene uten aisle access, så vil jeg faktisk slå et slag for midtrad nede.

1884derby and holmen like this.
  14. dandor

dandor Medlem

Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Valgte 83 HK begge gangene og var fornøyd med det. 81 hadde nok også vært fint, men kjekt å slippe folk i ryggen. Det var litt dårlig touchskjerm og fjernkontroll på flyet vi hadde så var en del folk som trykket og styrte med skjermen. Var også mindre trafikk til toalettet fremme enn jeg hadde forventet, men det er nok litt tilfeldig. Eneste ulempene oppe som jeg ser er litt mindre bagasjehyller og at gulvet gynger litt når folk går.

1884derby liker dette
  15. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Tror vi holder oss nede. Reiser med infant. :)

16. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg fløy biz for første gang med 787-9, når vi landet så jeg på eco passasjerene som jeg hadde helt glemt under hele flyreisen :D

Det var at de ventet på oss som skulle deboarde først.

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,143
    Bonuspoeng:
    293
    Nei vet du hva? Kom dere opp om dere ikke har vært der før. Der er en opplevelser som forsvinner.

Mindre folk å plage er det også

18. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilke ruter har fortsatt denne nydelige flymaskinen?

19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,219
    Bonuspoeng:
    183
    Flyrlavt liker dette
  20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du har et poeng. Foreløpig ikke helt komfortabel med å "plage" andre passasjerer, men satser på at han slokner et par timer etter avgang og forblir sovende da flyet går 16.40 fra MIA.

Del denne siden