Seychellene i januar 2023 - tips til overnatting

Tråd i 'Reisemål' startet av JHoNNeY, 23. nov 2022.

  1. JHoNNeY

    JHoNNeY Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hei alle.
    Jeg trenger tips til overnatting på Seychellene i januar - 11 netter. Reiser tur/retur med ET.

    Kunne kanskje tenkt å dele oppholdet i to; en periode litt remote og den andre der det skjer litt mer rundt.

    Takknemlig for alle tips, også til aktiviteter.
     
  2. Sprinkle

    Sprinkle Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    33
    Mange gode alternativer der, men hva du bør velger er veldig avhengig av budsjettet du har?

    Ingen dum ide å dele opp oppholdet mellom 2 (eller flere) øyer. F.eks. mellom Mahe og Praslin eller La Digue. Helt forskjellig vibe på de ulike øyene.
     
    JHoNNeY liker dette
  3. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Husk å sjekke hvilken side av Mahé dere vil bo på!
    Det er kanskje det aller viktigste når man besøker Seychellene. Halve året går vinden ene veien, og resten den andre. Forskjellen er enorm, blant annet for mulighetene for bading! Halve året er det sørøst som gjelder, og andre halvdelen nordvest. Om jeg husker riktig da, er 5 år siden jeg var der.

    Hovedoppholdet kan gjerne være på Mahé, der er det mest og best infrastruktur. Når det gjelder "remote"-delen av oppholdet kan jeg virkelig anbefale Le Repaire på La Digue, den absolutt peneste øya. Du kommer dit ved å ta fly fra Mahé til Praslin, og så en liten ferge over til La Digue. La Digue har vel knapt en håndfull biler, og sykkel er eneste tilgjengelige fremkomstmiddel. Perfekt for avslapning!

    Har ikke tid til å forklare mer i detalj akkurat nå, men sjekk ut Le Repaire, virkelig.
     
    jonss, haifinn, JHoNNeY and 1 other person like this.
  4. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har booket 3 netter på Le Repaire etter anbefalinger her i vinterferien. Planen min er Mahe 3 dager, La Digue 3 dager og så tilbake på Mahe i 3 dager på et annet hotell.
     
    JHoNNeY and kaijoar like this.
  5. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer ann på hva du vil. Vi hadde 6 overnattinger på Praslin, bodde på Coco Del Mer. Målet vårt var å slappe av, bade og være borte fra folk. Hadde en dag hvor vi hadde utflukt med dykking, ellers var det maks avslapping. Var lite folk og privat strand som passet oss utmerket. Angrer på at vi ikke la inn minst en dag på La Digue, da den er enda mer remote.
    Vi hadde bare siste overnatting på Mahe, noe som passet oss utmerket. Om du vil ha mye folk og masse turister tilbringer du tiden der, ellers ville jeg anbefalt de mindre øyene.
     
    JHoNNeY liker dette

Del denne siden