Shell Mastercard og Trumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av polvotten, 22. mars 2018.

1. polvotten

polvotten Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Må man knytte Trumfkontoen til kredittkortet på noen måte? I så fall, hvor gjør man det?

2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    253
    Bonuspoeng:
    63
    Skal bli knyttet når kortet utstedes, men kan være at de ev. har opprettet en ny Trumf-konto om du ikke ser det under dine kort eller hva den menyen heter.

polvotten liker dette
  3. Cforoe

Cforoe Bonusjeger

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Bare å logge seg inn på trumf.no og se om kortet er lagt til under din profil (sammen med evt andre bankkort).

polvotten liker dette
  4. polvotten

polvotten Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Ah, fant det. Takk for hjelpen.

5. mariusea

mariusea Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om det går an å linke 2 forskjellige Shell mastercard til 1 Trumf-konto?

6. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan ihvertfall linke to trumfkontoer sammen. Tror det er det vi har gjort hjemme. All trumf havner på en konto.

7. indahla

indahla EBS

Likes mottatt:
    741
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gjør jeg. Fungerer fint :)

8. Krjemb

Krjemb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og fruen har hvert vårt shell mc knyttet til samme trumf konto.

9. Magnus1001

Magnus1001 Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, ny her på forumet og nylig bitt av bonusfeberen.
    Har gått til anskaffelse av trumf og knyttet mitt amex kort opp mot min trumfkonto, har ikke fått registrert noen av mine kjøp hos noen av NG og begynte og lese meg litt opp på FAQ til trumf.no, noe som førte til at jeg kom over dette avsnittet.

Kan jeg registrere kredittkort?
    Nei, det er ikke mulig å registrere kredittkort på trumf. Unntaket er kredittkort med bank axept. Dette kan registreres og du vil få Trumf-bonus dersom du benytter debetdelen av kortet. Benyttes kredittdelen av kortet vil du imidlertid ikke få Trumf-bonus på dine kjøp.

Betyr dette at jeg må lade mitt amex kort før hver handel hos en NG kjede?
    Eller vil alle kjøp bli registrert etter jeg har betalt min AMEX faktura?

10. indahla

indahla EBS

Likes mottatt:
    741
    Bonuspoeng:
    113
    Amex gir ikke Trumf. Det gir EB.

11. Magnus1001

Magnus1001 Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Det er jeg klar over, men inne på min trumf side kan man registrere kort.
    Slik jeg har skjønt det handler man med et trumfregistrert amex kort som da vil gi 1% av kjøpesum i trumf kr + 20eb/100kr

12. indahla

indahla EBS

Likes mottatt:
    741
    Bonuspoeng:
    113
    Amex har ingenting med Trumf å gjøre. Du får 20 EB pr. 100,-. Og hvis du scanner ditt Trumf-kort får du 1% i Trumf (som kan konverteres til 15 EB). Totalt 35 EB pr. 100,-.

13. oyvindm

oyvindm Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    American Express har ikke BankAxept, så du får ikke registrert det der. Du må skaffe deg et fysisk Trumf-kort og skanne det i kassen før du betaler med Amex. Da får du 1 % Trumf og 20 EBP per 100 kroner (gitt at du har Platinum).

14. ccurrahee

ccurrahee Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,074
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du tenker på handel i butikker som Kiwi så trekker du Trumfkortet ditt ( medlemskortet ikke noe kredittkort) først og så bruker du Amex eller ditt foretrukne kredittkort til å betale med.

15. ValdresBjarne

ValdresBjarne Luftens Baronmedlem

Likes mottatt:
    1,040
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kun trumf Visa og bank accept kort som er akseptert som kombi betalingskort og trumfkort. Elles må du som alle seier over, scanne trumfkortet fyrst også betale med kredittkortet

16. Magnus1001

Magnus1001 Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Takker for alle svar, det viser seg at jeg har misforstått totalt.
    Har registrert mitt amex kort på trumf.no og trudd at jeg da fikk trumf registrert automatisk ved betaling.
    Da må jeg rydde plass til trumfkortet i lommeboken :)

17. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    1,040
    Bonuspoeng:
    93
    Eg har måtte gjera det samme, og no har eg måtte rydde plass til mitt SAS EB kort uten betalingskort også, for å kunne bruke det på Suma, Morris osv(og gudforby om eg skulle bli tvinga inn på Egon av ein gjeng eg ikkje egentleg burde kjent, så kan eg iallefall sikre meg eurobonuspoenga frå at dei vert lurt der) som gjer EB poeng når du trekker dette før du trekker EB Mastercard eller EB Amex. (kortmappa mi er forresten spreng, og eg må kjøpe meg ny..)

18. Magnus1001

Magnus1001 Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Om man spør amex pent sender de en ny kortmappe.
    Av disse grunner du nevner her har jeg bestemt meg for å holde det enkelt i første omgang.
    Første pri blir å bruke amex der det lar seg gjøre for å oppnå CT, deretter bruke Shell MC for å tjene litt bonus der de ikke godtar amex.
    Betaler alle regninger via Payr med Shell MC.
    Så satser jeg på at dette vill gi nok poeng til en (F)in bonusreise i fremtiden :)

19. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    1,040
    Bonuspoeng:
    93
    Då får eg spørre Amex!
    Det går ganske greit når du kjem i dytten. Eg har kun ca 50k på reiser, men klarer å samle opp litt over 400k totalt i heimen saman med to CTer. Og med trumfbonus i blant, så er sky the limit!

20. Magnus1001

Magnus1001 Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Med denne "income" av EB regner jeg med du har 2 stk gode intekter å samle fra, selv er jeg alene og for øyeblikket "lite" reiser via jobben. Dette gir meg begrenset med muligheter, har regnet ut at jeg ca kan klare 90-100kEB + CT i året med amex/trumf/Payr. Dette er jo slik jeg har forstått det en fin reise til USA/Asia, evt kjøpe litt trumf av venner/familie ved behov for litt ekstra :)

Del denne siden