Silkair

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av ina, 25. aug 2019.

1. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    0678C2F0-A1E7-4F48-9192-EA018354F7B9.png
    F2918B97-07BF-413A-B8D9-BBD0DE2DEC65.png
    God morgen

Interessert i billetter fra Kathmandu til Kuala Lumpur eller Singapore med Singapore Airlines .
    Men når jeg trykker videre så ser at det er ikke Singapore Airlines som flyr men “operated by Silkair” selv om koden er fortsatt QR.
    Vil jeg få EB eller ikke?

Finner ikke mange gunstige enveis priser fra Kathmandu til Sør Øst Asia med *A

Er skeptisk til Lion Air , AirAsia og slike budsjett selskaper.

Kan dere anbefale gode ruter fra Kathmandu til Sørøst Asia?

Last edited: 25. aug 2019
  2. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy Silkair fra Singapore til Coimbatore. Får ikke poeng i EB, men kan få poeng på krisflyer for rutene med Silkair. For meg framsto de som et bra "billigselskap" det var varm mat og gratis alkohol til alle i økonomi og de hadde business ala Turkish airlines i fremste del av 737'n.

Vil si de knuste både Norwegian og SAS når det gjelder service ombord. Mener å huske jeg hadde gratis setevalg også, men det tror jeg kommer an på bookingkode. Ville gjerne fløyet Silkair igjen, eneste minus var i grunn at jeg ikke fikk EB :eek:

Last edited: 25. aug 2019
    ina and dahlmath like this.
  3. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Silk air ger ikke EB, det nämns flera ställen här på forumet att Silk air skall bli SQ och då också *A. Men det verkar inte som det sker än.
    (Försöker också få till ett par resor runt Thailand/Singapore/Bali -ish runt påsk 2020 som kan ge lite EB.. men det verkar som man får köra på utan)

ina liker dette
  4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    SilkAir (MI) er et fullservice regionalt datterselskap av Singapore Airlines (SQ). Du kan så absolutt forvente et servicenivå over SAS og Norwegian. SIA gruppens low-cost carrier heter Scoot (TR).

Østover fra Kathmandu er det bare én Star Alliance carrier; Thai Airways (TG) til BKK. De flyr en eldre B772 men den har fin avgangstid og går direkte.

Om du har lyst til å være kreativ så finnes de ofte gode tilbud ex-New Delhi.

Se også:
    https://insideflyer.no/forums/katmandu
    https://insideflyer.no/forums/silkair-blir-slått-sammen-med-singapore-airlines

dahlmath, ina and jgroneng like this.
  5. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    ABE6E6A6-87C8-44AC-8E38-AC97E245FFC1.png
    Takk

Da ble det denne,
    Kathmandu-Bangkok med Thai
    ser ut som det blir Boeing 777

Fra Bangkok til Singapore eller Ho Chi Minh City. Blir nok begge på turen men spørsmålet hvilket land først.

Edvard liker dette

Del denne siden