Simsalabim? 2 CT 2 voksne 2 barn 1 baby 500k EBP

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av XIII, 07. okt 2023.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er realistisk å finne på? Vi vil gjerne få til en reise før minstemannen blir 2, for da blir det enda vanskeligere å finne billetter.

Så vi har 2 CT og ca. 500k Eurobonuspoeng og har aldri reist Biz long haul. Barn er 6 3 og 1,5.
    Det er litt fleksibelt med datoene, men best i januar. Jeg hadde blitt veldig glad for en reise med fly med 2 etasjer hvis det går an å ønske seg..

Ellers tenker jeg at pga barna er det ikke lurt en kabin ala Avianca: av.jpeg

og best med en ala Lufthansa
    lh.jpeg

Så hvilke destinasjoner er realistisk å finne 4 biz billetter? Vi har familie i DPS, men regner med at det er umulig. Ikke BKK eller området der. Ellers er ønskene en flott reiseopplevelse med fly og en strand destinasjon med god mat : )

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det du vil ha er Turkish Airlines, bare unngå 787.

De slipper 4 billetter på de fleste ruter, de har 2+2+2 eller 2+3+2 på alle langrutefly foruten 787.

Om 2 etasjer er målet er det jo Lufthansa du skal se på, de kjører business i 2 etasje.
    F.eks. Seoul, booker du via VIE som "alle andre" så kan du nok finne noen tilgjengelighet.

Vi hadde VIE-MUC-ICN i sommer, riktignok ble hele turen ombooket pga en haug med ruteendringer, men MUC-ICN hadde 747 og vi fikk sete i 2.etasje.

Når det er sagt, vi fløy også med 2 små og infant med akkurat Avianca, det gikk helt greit.. Nå ville jeg ikke lenger brukt Avianca om det finnes noe annet alternativ, men det er en helt annen historie...

XIII and milehigh like this.
  3. Molde

Molde Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Du finner også OK tilgjengelighet for hele familien VIE-MEX og VIE-MIA i januar med mulighet for 747-8i begge veier om du holder deg til FRA. Eventuelt LH 747-8i en vei og f.eks. LX andre veien.

4. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    tusen takk! er det et sted der jeg kan søke for alle rutene med X flyselskap med Y flytype?
    kanskje jeg kan prøve en vei med TK og en vei med LH upper deck!

5. kag

kag Nytt Medlem

Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    13
    Turkish flyr med 1-2-1 på 787 og A350. De flyr med 2-3-2 på 777 og 2-2-2 på A330.

Lufthansa flyr vanligvis med A350 fra MUC, mens de flyr med 747-400 og 747-800 fra FRA

magnusant liker dette
  6. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    ja det var noen turer der ja. takk! Det er slik at de har VIE-FRA-MEX, men man kan ikke finne bare FRA-MEX ikke sant? Ikke så lett å komme til VIE tidlig på morgen, må kanskje legge til overnatting.
    Har du noe anbefaling med LX?

7. Molde

Molde Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Det er flere muligheter for LX på retur. Ellers går det fint å kjøre agentrullett for å slippe VIE-FRA segmentet, og bytte ut med f.eks. VIE-OSL.

Last edited: 08. okt 2023
  8. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,291
    Bonuspoeng:
    183
    Viss du kan få LX, så prøv det. Bedre enn LH både flyplassen og lounge på ZRH er vesentleg bedre enn på FRA i mine augo. Non schengen loungen har til og med terasse og svær whisky bar om det skulle friste.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    ZRH har også et lekerom for barn som er på høyde med en gjennomsnittlig barnehage sammenliknet med hva såkalte "lekerom" normalt har på flyplasser..
    Reiser man med små så er det absolutt å anbefale om mulig, så de får løpt fra seg litt før de skal sitte lenge stille.

Jorge and obay like this.
  10. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    MUC (siden vi allerede er på sporet av Lufthansa group) har et stort utendørs lekeområde der far og mor kan drive med litt flightspotting samtidig. De kaller det "experience center". De har også en tilhørende diner på området.

Jeg vet ikke om man kommer dit med å gå igjennom nærmeste p-hus fra terminalen eller om man må ta shuttle bus/taxi.

Jeg har ikke prøvd det selv, men gleder meg virkelig til å la barna tømme seg for energi (jeg mener leke og kose seg) der.

Jorge liker dette

Del denne siden