Singapore Airlines bestiller 39 nye fly

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Upsaker, 15. febr 2017.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Singapore Airlines bestilte 9. februar 2017 20 stk Boeing 777-9 (777X) og 19 stk Boeing 787-10 Dreamlinere. I tillegg har de valgt å beholde ordren fra 2013 på 30 stk 787-10. Det melder luchtzak.be.

    Singapore Airlines skal være launch customer på den største Dreamlineren.
    777-9 skal bli det største og mest effektive to-motors kommersielle jetflyet i verden med de laveste driftskostnadene per sete av alle kommersielle fly.

    787-10 er det tredje og største av Dreamlineren og har enda bedre kapasitet til både passasjerer og cargo. Den første av de 30 tierne vil bli levert i overgangen mellom 2018 og 2019.

    Avtalen åpner for å gjøre om ordren på noen av 787-10 til andre modeller av Dreamlineren. Det ligger også inne en opsjon på ytterligere 12 fly, men jeg er usikker på om det gjelder 777 eller 787.
     
    FFlyer, Henrik, tommy777 and 2 others like this.
  2. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, da vekter de seg ytterligere opp på Boeing, da, til gremmelse for Toulouse-folket. Er det noen fremtid for de virkelig store maskinene (les: A380)?

    Må få tatt meg en tur med en stor fugl snart, just in case they go the way of the dodo...
     
    Ursa liker dette
  3. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Fremtiden i A380 ligger i å være ett luksuriøst fly med mange Business og Fist Class fly. Etihad har hatt stor suksess med "Residence"



    Emirates er det flyselskapet som har bestilt flest A380, og deres førsteklasse er helt syk, og det er godt belegg på den :)



    Airbus A380 har definitivt en fremtid som disse to selskapene har vist, for rike folk som vil betale godt for billetten. Dette tror jeg flyselskapene vil bite seg fast i om ett par år, og da vil bestillingene stige, og trenden for å fly første klasse vil snu på sikt :)
     
    kaijoar liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Nå sporer det som vanlig av, men jeg har et inntrykk av at Lufthansa kommer til å satse hardere på to-motors fly uten first (eller fist om du vil) fremover. At deres nye flagskip A350 kommer med business som ypperste kabin finner jeg merkelig.
     
    RoadKing liker dette
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal det vel sies at SIA har bestillt 67 stk Airbus A350, som tross alt er flere fly enn disse 20+19, så gjør de egentlig det? Jeg tipper "Toulouse-folket" tar dette med en knusende ro.

    Vi kommer nok ikke til å fly mindre med årene og selv om behovet for flere A380 ikke er tilstede akkurat nå med ingen nye ordre på to år, har den nok en langt tryggere framtid enn 747-8i som definitivt ikke har vært noen suksess..
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Trenden er åpenbar, der vi før hadde Eco, Biz og First, blir det nye Eco, Eco Plus og Biz.
    United går den veien, LH går den veien og jeg har en sterk mistanke om at BA følger, som andre linje selskaper.

    First blir et minne fra en svunnen tid, og eventuelt holdt i live som konsept av midtøsten/asia selskapene, enn så lenge.

    Men er det negativt? Det spørs, bortsett fra at det er litt trangt og kabinen er større, så er ikke SK sin biz noe dårlig alternativ med konfigurasjonen 1-2-1.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke uten grunn at det finnes en bråte artikler, blogginnlegg etc. som omhandler temaet "Business det nye First?". Nå har jeg personlig enda tilgode å reise i First og trives godt i Business, men jeg synes likevel det er kjedelig at flere og flere selskaper fjerner First på sine fly. Om ikke annet så liker jeg tanken om at jeg også en gang skal få prøve det beste av det beste, men når det blir færre seter tilgjengelig i First så reduseres også mine muligheter.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden