Singapore - Cempedak Private Island

Tråd i 'Reisemål' startet av enokling, 11. april 2018.

  1. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Kom nettopp tilbake fra Singapore på ruten SIN-CPH-OSL i F, som vel er dekket flere ganger andre steder i forumet, men et meget bra tips jeg kan anbefale for alle som ønsker litt tropisk paradis kort vei fra Singapore er Cempedak Private Island (https://www.cempedak.com) som åpnet i fjor.

    Man tar ferge 50 min fra Singapore til Bintan i Indonesia (med "Emerald Class" billett ordner fergeselskapet alt av immigrasjon inn/ut mens du venter i en enkel lounge), deretter blir man kjørt av resortens bil ca en time før man tar speedbåt 25 minutter. Turen i seg selv er interessant nok med en titt på fiskelandsbyer langs kysten og landsbyer hvor de lever på "gamlemåten" i innlandet.

    Man deler øya med maks 20-30 andre gjester (var kun ca 8-10 da jeg var der), og det er barneforbud noe som gir en egen ro - kombinert med designet av villaene man bor i som gjør at man føler seg som eneste på øya med unntak av måltidene. De ansatte, som delvis bor fast på øya, gir deg følelsen av at du er på besøk hos venner - og prismessig syntes jeg det var en meget god deal med mat og transport inkludert i forhold til annen sammenlignbar luksus.

    Dersom du er lei av store resorter av typen Banyan Tree, hvor man ofte bare føler man er del av et stort maskineri med skiftarbeidere uansett hvor flott - så var dette noe av det mest unike jeg har besøkt med unntak av noen Safari-camps i Afrika (som kostet 5 gangeren av dette).

    IMG_5679.jpg IMG_5535.jpg IMG_5538.jpg IMG_5553.jpg IMG_5558.jpg IMG_5559.jpg IMG_5560.jpg IMG_5563.jpg IMG_5569.jpg IMG_5571.jpg IMG_5576.jpg IMG_5581.jpg IMG_5597.jpg IMG_5608.jpg IMG_5613.jpg IMG_5620.jpg IMG_5628.jpg IMG_5645.jpg IMG_5652.jpg IMG_5656.jpg
     
    Last edited: 11. april 2018
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for titten!

    Må si det ser forlokkende ut. Så litt på nettsiden deres og ser at mat og aktiviteter kan forhåndskjøpes i en egen pakkke. Kjøpte dere denne? Hvordan var kvaliteten på maten og hvilke aktiviteter var inkludert? Hvordan var prisnivået på selve øyen? Måtte man kjøpe drikke/snacks selv eller var det inkludert?

    Hvor lenge var dere der? Følte dere det var «for lenge» eller følte dere at dere gikk glipp av noe?
     
    ArthurDent liker dette
  3. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt opphold var 4 netter/5 dager, som virket akkurat passe for en rastløs sjel som meg. Mat og transport ville jeg se på som obligatorisk - maten var usedvanlig bra, og om man likte noe mer eller noe mindre så kunne man bare spørre om å få mer eller noe annet. To valg til de fleste måltider, og som regel tre-retters til alle måltider. 2/3 av måltidene var asiatiske (fantastisk indonesisk, thai, kinesisk, etc) og noen europeiske, ca halvparten sjømat.

    Drikke ble betalt ekstra ca 15 Singapore Dollar for glass vin og cocktails (avansert mixology) og mindre for soft drinks.

    Gratis aktiviteter inkluderte besøk til fiskelandsby på stylter, kayaker, mindre seilbåter, snorkling og terengsykling (kort tur). Ekstra for dykking. Var også en spesiell tennisbane der med så fint og mykt gress at man kunne gå barbeint.

    Verdt å merke seg at det ikke er aircondition der, men savnet det ikke pga havbris og stillegående vifte innebygget i sengen/under myggnettet. Minimalt med mygg (et par kun ved solnedgang), men en del vennligsinnede småkryp og hadde et par flaggermus som husgjester som ga god stemning.

    Kostnader for 4 netter (Singapore dollar, inc taxes), inc lunsj på ankomst og avreisedag:
    One bedroom beach villa with plunge pool: $2,025
    Daily board and activities: $460 per person
    Transfer from Bintan Ferry Terminal to Cempedak t/r: $109 per person

    IMG_5554.jpg IMG_5555.jpg IMG_5556.jpg IMG_5557.jpg IMG_5572.jpg IMG_5594.jpg IMG_5595.jpg IMG_5596.jpg IMG_5597.jpg IMG_5598.jpg IMG_5602.jpg IMG_5606.jpg IMG_5611.jpg IMG_5663.jpg IMG_5676.jpg

    IMG_5678.jpg IMG_5572.jpg
     
    Last edited: 11. april 2018
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det ser jo helt fantastisk ut som en langhelg :) .... men no-ac frykter jeg er en "no-go" for oss.
     
    ArthurDent and Wiolenze like this.
  5. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Vurderte du noen andre steder å overnatte enn Cempedak Private Island ? Det finnes kanskje tilsvarende øyer e.l områder som ikke er altfor langt fra flyplassen ?
     
  6. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Her er omtrent hele listen over det som er 1-3 timer med båt/bil fra Singapore:

    https://www.onceinalifetimejourney.com/reviews/5-luxury-resorts-in-bintan-batam/

    På vei tilbake til Singapore var jeg en natt på Banyan Tree Bintan, det var i utgangspunktet en helt utmerket resort av den større typen hvor man blir kjørt rundt omkring i golf-biler, men jeg er litt sær i forhold til hva jeg krever av en strandferie - se rapport fra Langkawi (90 min billig-flight fra SIN) vedrørende dette:

    https://insideflyer.no/forums/threads/ukestur-til-kuala-lumpur-langkawi.12843/#post-264480
     
  7. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Takker for gode tips. Bintan ser jo ut som et godt alternativ
     

Del denne siden