Singapore

Tråd i 'Reisemål' startet av Kimmam, 25. jan 2014.

1. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Tråden for alle de som lurer på noe og for de som har tips til hoteller, ting å gjøre, attraksjoner, restauranter osv. mens man er i Singapore :)

2. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Starter like så godt med et spørsmål:) I forbindelse med en tur til sommeren har jeg 4 timer mellom flighten fra TPE til BKK. Er klar over at Changi har mye å by som en flyplass, men har veldig lyst til å ta meg en rask tur til sentrum for å ta bilde av løven og havnen. Er dette mulig og hva er best (les: raskest) av MRT og taxi t/r SIN til CBD?

3. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    4 timer er ikke akkurat mye. Tar ca. halvtimen til 45 minutter hver vei. Taxi er det eneste alternativet dersom du har tidspress. Kan bli en del trafikk rundt sentrum mellom 1530-1830, så pass på da. Koster deg ca. 30 SGD hver vei.

Aldri kø i passkontrollen på Changi, sikkerhetskontroll er ved hver enkelt gate stort sett

Kimmam liker dette
  4. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Okei. Ser ut til at det kan bli ganske tight hvis det tar opp til 45 min hver vei. Vil også ha litt tid i loungen og på flyplassen, så tror jeg dropper det for denne gang. Takk for god info! ;)

5. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,384
    Bonuspoeng:
    183
    Du får ta deg en runde rund på terminalene da. 4 timer går fort unna, den siste kan du sette av til å drikke boblevann i en lounge [​IMG]
    Hvilket selskap reiser du med?

6. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg tror ikke 4 timer blir noe særlig problem å slå ihjel selv om jeg ikke er så begeistret for boblevann ;) Er det noen som har besøkt SQ sin lounge i terminal 2? Har man forresten mulighet til å besøke de andre loungene i terminal 1 og 3 selv om man reiser fra terminal 2?

Kommer til SIN med BR og skal videre med SQ :)

7. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,384
    Bonuspoeng:
    183
    Du er vel på DM trippen din tenker jeg :) og da reiser du minimum i Biz så da kan du benytte SIA sine Silver Kris lounge som er for Business Class reisende som følgelig er mye bedre en Kris Silver Gold lounge som er for innehaver av gullkort.
    Jeg kan dessverre ikke svare på Loungen i T2, men Silver Kris Lounge i T3 er noe av det beste lounge opplevelsen jeg har opplevd.
    Jeg mener at den i T2 ble pusset opp for en tid tilbake siden, dersom min hukommelse er korrekt skulle denne loungen være like bra som den i T3

8. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    502
    Bonuspoeng:
    93
    T3 loungen er mye bedre enn T2. Det er bare å lounge-hoppe og prøve alle! :)

Så kan du jo skrive en sammenligningsrapport :)

9. mcleif

mcleif Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Taxi er nest best. Det beste er å ringe Mr. Pan på +6594786009, evt sende han melding på "Whatsapp"
    Da står de og venter på deg på flyplassen, bærer kofferten din, og kjører deg hvor du vil. Også kjører de litt fetere biler enn taxiene :)
    Koster 60SGD for flyplass pickup og 50 SGD for vanlig tur.

tommy777 liker dette
  10. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du ikke reiser videre i Business, hadde jeg hoppet over Gold loungen til SQ. Ta toget til Harry's bar i Terminal 1 og kos deg ute oppå taket av Changi

11. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke hvem Mr. Pan er (kjenning?), men dersom du ønsker en Mercedes E Class, koster det 4.50 SGD for første kilometer og 0,30 SGD per ekstra km. Vanlig taxi koster 3 SGD for første kilometer og 0,22 per ekstra km.

12. Kimmam

Kimmam Medlem

Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe, helt riktig gjettet! Unngå Gold-loungene er notert! Takk for linken til loungerapporten. Ser jo ikke så værst ut den ;)

Hehe, god idé. Vet du hvilke andre loungen jeg eventuelt har tilgang til, i tillegg til SQ sine?

Hehe, fornavnet hans er ikke tilfeldigvis Peter? Sorry, klarte ikke dy meg :p Hvor mye "fetere" biler kjører de?

Reiser heldigvis videre i C, men kanskje jeg tar turen innom Harry's for det ;) Er det bra utsikt fra taket?

13. Islending

Islending Senior Medlem

Likes mottatt:
    502
    Bonuspoeng:
    93
    Det var egentlig ikke mange å velge mellom...

Det er de to business-loungene, og Thai-loungen i T1 (Sistnevnte er elendig)...

Men prøv begge SQ C loungene...

Kimmam liker dette
  14. mcleif

mcleif Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke kjenning.. husker bare ikke hva limmo firmaet heter.
    De kjørte Chrysler 300C sist jeg var der.

Kimmam and tommy777 like this.
  15. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg koser meg der oppe. Har stort sett alltid en 06dæven flight fra Singapore, så har kun vært der ett par ganger når jeg skal til feks KUL. Nesten norske priser, men verdt det

Kimmam liker dette
  16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen av de reisevante medlemmene her inne som har prøvd Conrad Centennial Singapore eller andre Hilton-hoteller i Singapore? Tenkte jeg skulle prøve å få maks ut av Hilton Diamond medlemskapet mitt før det ryker igjen.

17. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,384
    Bonuspoeng:
    183
    tommy777 and Travellingalf like this.
  18. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,384
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du skal innom der @Travellingalf og ha med madammen og din lille datter, sørg for at ekstra barneseng er bekreftet...... ;)

Jeg fikk ingen fordeler av mitt HH gullkort.
    Men likte hotellet tross skandaløs mottagelse. To av våre tre rom hadde vindu mot marina bay, det anbefales sterkt å be om det.

Travellingalf liker dette
  19. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
  20. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,710
    Bonuspoeng:
    183
    Det har vel kanskje noe med at du booket gjennom Hotels.com?

I teorien skal vel det fjerne alle statusfordeler, selv om man ser eksempler på det motsatte.

Del denne siden