Sixt Platinum

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av softnes, 11. jan 2020.

  1. softnes

    softnes Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Jeg har som EBG hatt Sixt Platinum i litt over ett år. Går dette platinumkortet noen sinne "ut på dato"? Står ingen dato på kortet. Så jeg håper jo selvfølgelig på at statusen hos Sixt varer så lenge jeg er EBG (straks EBD). :)
     
  2. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Sannsynligvis ikke; mitt har stått i over 5 år og kom opprinnlig fra en BW-Diamond-kampanje. Men, Sixt Platinum er etter min mening forholdsvis ubrukelig.


    Snacky
     
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Kan vel alltids matche det til hertz eller avis? :)
     
  4. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hva tenker du på da? Holder de ikke hva de lover?
     
  5. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Stort sett høyere priser på sammenlignbar bil enn National og Hertz, iallefall der jeg har leid bil (USA, AUS, DUB).


    Snacky
     
  6. softnes

    softnes Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Har leid en del i USA og Norge. Har alltid vært billigere enn konkurrentene, samt at jeg har blitt oppgradert hver gang og fått veldig god service!

    Noen erfaringer ang statusmatch med Avis? Varer det også bare ett år?
     
  7. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Motsatt av min erfaring. Har meget god erfaring med Sixt, og de har i 9/10 tilfeller bedre pris enn konkurrentene. Har flere leier både i USA og Tyskland. Har også dratt veldig godt nytte av Sixt Platinum, og har vært særdeles fornøyd med servicen ved hvert leie.
     
  8. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Pris er jo noe man faktisk kan sjekke før man booker. Tenker mer på andre forhold ved leieavtalen som mangler sett i forhold til konkurrentene. Dersom det oppstår uventede utgifter eller at fordeler du har blitt "lovet" på forhånd mangler, er det selvsagt ikke bra.
     
  9. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Som innlogget platinum, måtte du foreta deg noe spesielt for å få oppgraderingen i USA? Har du noen tips til hvilken bilklasse man bør booke for å bli oppgradert til den neste? Finnes det en oversikt?
     
  10. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Skal leie bil i USA om noen måneder og har sjekket priser på ulike selskaper. Er President-medlem hos Avis og nå Platinum og Sixt. Sistnevnte er cirka 40% billigere enn Avis de dagene vi trenger bil.

    Faktisk så er det billigere for meg å leie bil i 14 dager med Avis, enn i fem.
     
  11. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Vet noen om man må vente til Platinum-kortet kommer i posten før man booker?
     
  12. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt Platinum-kort i 5 år... Mener jeg fikk dette gjennom Turkish Miles&Smiles Elite. Gjorde noen Sixt-bookinger det første året, fikk doble oppgraderinger, men har ikke prøvd siden.
    Mener å ha lest et sted at etter det første året så går man over til en slags Platinum "light" altså at man får booke biler til reduserte priser, men at øvrige fordeler ikke lenger er garantert, slik som oppgraderinger. Med mindre man har mange nok leier/spend til å kvalifisere på nytt så klart...
    Når jeg logger inn på sixt.no ser jeg at det står "Turkish Airlines SX Platinum Card tariff".

    Edit: fant det i vilkårene på sixt.no:
    "Muligheten for oppgradering er kun gylig inntil 12 måneder etter utsendt kort. Fordelen fortsetter å gjelde om man leier mer enn 20 ganger innen 12 måneder hos Sixt."
     
  13. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Pass på at Sixt i USA har begrensninger på om du kan kjøre bilen ut av staten der du leier. Sjekk det for den aktuelle destinasjonen der du leier.
     
  14. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke erfaringer med oppgraderinger, dessverre.
     
  15. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Min match til Avis varte kun et år :(
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har nylig status matchet, må si det Platinum kortet så litt shabby ut(mitt bidra til IF-samfunnet) Holder meg til Hertz og sekundært Avis, er det crap jeg skal leie er det prisen som avgjør og greit å kunne ha Sixt P for sammenlignings grunnlag, men en bonusnisse er vel ute etter litt EB på slike bookinger, Sixt er jeg litt usikker om har noen EB kampanjer
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,634
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    De har en grei kampanje nå, opptill 8000 poeng for leie i minst 2 dager.

    http://www.sixt.com/sas-new-year-2020
     
    Norwegian_Traveller and drsyk like this.
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,877
    Likes mottatt:
    57,457
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg prøver å leie bil fra EWR til ORD, men i følge Sixt.no så har de ikke utleiestasjon på EWR? Stemmer det?
     
  20. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for heads up. Ikke aktuelt å forlate staten denne gang, så det går nok fint.
     

Del denne siden