Hei! Jeg har som EBG hatt Sixt Platinum i litt over ett år. Går dette platinumkortet noen sinne "ut på dato"? Står ingen dato på kortet. Så jeg håper jo selvfølgelig på at statusen hos Sixt varer så lenge jeg er EBG (straks EBD).
Sannsynligvis ikke; mitt har stått i over 5 år og kom opprinnlig fra en BW-Diamond-kampanje. Men, Sixt Platinum er etter min mening forholdsvis ubrukelig. Snacky
Stort sett høyere priser på sammenlignbar bil enn National og Hertz, iallefall der jeg har leid bil (USA, AUS, DUB). Snacky
Har leid en del i USA og Norge. Har alltid vært billigere enn konkurrentene, samt at jeg har blitt oppgradert hver gang og fått veldig god service! Noen erfaringer ang statusmatch med Avis? Varer det også bare ett år?
Motsatt av min erfaring. Har meget god erfaring med Sixt, og de har i 9/10 tilfeller bedre pris enn konkurrentene. Har flere leier både i USA og Tyskland. Har også dratt veldig godt nytte av Sixt Platinum, og har vært særdeles fornøyd med servicen ved hvert leie.
Pris er jo noe man faktisk kan sjekke før man booker. Tenker mer på andre forhold ved leieavtalen som mangler sett i forhold til konkurrentene. Dersom det oppstår uventede utgifter eller at fordeler du har blitt "lovet" på forhånd mangler, er det selvsagt ikke bra.
Som innlogget platinum, måtte du foreta deg noe spesielt for å få oppgraderingen i USA? Har du noen tips til hvilken bilklasse man bør booke for å bli oppgradert til den neste? Finnes det en oversikt?
Skal leie bil i USA om noen måneder og har sjekket priser på ulike selskaper. Er President-medlem hos Avis og nå Platinum og Sixt. Sistnevnte er cirka 40% billigere enn Avis de dagene vi trenger bil. Faktisk så er det billigere for meg å leie bil i 14 dager med Avis, enn i fem.
Har hatt Platinum-kort i 5 år... Mener jeg fikk dette gjennom Turkish Miles&Smiles Elite. Gjorde noen Sixt-bookinger det første året, fikk doble oppgraderinger, men har ikke prøvd siden. Mener å ha lest et sted at etter det første året så går man over til en slags Platinum "light" altså at man får booke biler til reduserte priser, men at øvrige fordeler ikke lenger er garantert, slik som oppgraderinger. Med mindre man har mange nok leier/spend til å kvalifisere på nytt så klart... Når jeg logger inn på sixt.no ser jeg at det står "Turkish Airlines SX Platinum Card tariff". Edit: fant det i vilkårene på sixt.no: "Muligheten for oppgradering er kun gylig inntil 12 måneder etter utsendt kort. Fordelen fortsetter å gjelde om man leier mer enn 20 ganger innen 12 måneder hos Sixt."
Pass på at Sixt i USA har begrensninger på om du kan kjøre bilen ut av staten der du leier. Sjekk det for den aktuelle destinasjonen der du leier.
Har nylig status matchet, må si det Platinum kortet så litt shabby ut(mitt bidra til IF-samfunnet) Holder meg til Hertz og sekundært Avis, er det crap jeg skal leie er det prisen som avgjør og greit å kunne ha Sixt P for sammenlignings grunnlag, men en bonusnisse er vel ute etter litt EB på slike bookinger, Sixt er jeg litt usikker om har noen EB kampanjer
De har en grei kampanje nå, opptill 8000 poeng for leie i minst 2 dager. http://www.sixt.com/sas-new-year-2020
Jeg prøver å leie bil fra EWR til ORD, men i følge Sixt.no så har de ikke utleiestasjon på EWR? Stemmer det?