Etter planen skal jeg endelig få luft under vingene igjen, da jeg setter kursen for Lofoten om noen dager. Jeg booket bonusbillett til Evenes med 50% rabatt i desember, men SAS har nå innstilt morgenflyet og booket meg om til ettermiddagsflyet. Jeg hadde egentlig sett frem til kjøreturen ut til Lofoten, men vil nå måtte kjøre hele turen i mørket (ca 4 t), slik at jeg ikke vil få se noe særlig uansett… Jeg har derfor booket SAS bonus til Bodø og ordinær billett med Widerøe videre til Leknes. Det betyr at jeg har to separate bookinger og jeg lurer på om jeg likevel kan sjekke inn bagasjen hele veien? Jeg gjorde det på samme rute sist jeg var i Lofoten, men det er 5-6 år siden og jeg lurer på om det fortsatt går. Hvis ikke, får jeg avbestille OSL-BOO-LEK og fly til Evenes som opprinnelig planlagt, for jeg har bare 45 min transfer i BOO, og vil nok ikke rekke å hente ut bagasjen og sjekke inn på nytt…
Det er mogleg å fly på bonusbillett heilt til Leknes t.d. 20/1-21: Diverre ikkje optimal rute, men det er mogleg... Når det er sagt meiner eg at det framleis skal vera mogleg å få framsendt bagasjen heile vegen sjølv om du flyg SK og WF på separate billettar, men det er ei stund sidan sist eg òg prøvde.
Jeg så at Widerøe sin chat var bemannet, så jeg prøvde det og fikk kontakt etter ca 15 sekunder. Svaret var at det går, men at jeg selvfølgelig må gå i bemannet skranke, kan ikke sjekke inn på automat.
Godt-godt. Den einaste ulempen er sjølvsagt at dersom SK er seine inn til BOO og WF ikkje ventar, så har du omtrent ingen rettar og må fiksa deg ny transport over Vestfjorden for eigne hardt opptente kronasjar.
Har kjøpt Full Flex billetter BOO-LEK så da ser jeg an før jeg sjekker inn på OSL om SAS-flighten er forsinket. Er det forsinket, booker jeg om WF-flighten til neste, som går 3-4t senere. Da jeg booket billettene, kostet Full Flex bare 50kr mer pr vei enn vanlig Flex. Spanderte på meg de ekstra 100 kr for litt ro i sjelen..