Sjokkerende video av bagasjepersonell som stjeler fra kofferter

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 17. april 2015.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Politiet i Miami satt opp skjulte kameraer inne i flyenes lasterom, og resultatet var ganske deprimerende.

    Se video av bagasjepersonell som stjeler i denne artikkelen.

    Har noen av dere opplevd å bli frastjålet ting fra innsjekket bagasje?
    Når og hvor?
     
  2. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke fått noe frastjålet, men husker fra da jeg jobbet i Seattle at noen Swissport-stuere brukte BA's røngtenmaskin til å gjennomlyse bagasje i nattens mulm og mørke for å finne verdigjenstander. Et par lastere fra Servisair synes det var rart å se maskinen i bruk, og rapporterte det, og politiet satte opp en felle med stor suksess.

    Desverre skjer slike saker innimellom, og ikke bare i USA.
     
  3. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Ja blei frastjålet dyre klær i Tenerife.. Såg at låsen og alt tuklet med og såg det klart og tydelig... Vell forsikringselskapet hjalp meg og alt så.
     
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    En god grunn for å ikke sende kolli som har glidelås.

    Dersom du likevel velger koffert med glidelås, sørg for at den har løsningen der glidelåsen ikke kan røre seg når låst.
    Da blir det vanskeligere å skjule/lukke en vanlig 'pen zipper opening'.

    [​IMG]
     
    Last edited: 17. april 2015
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har noen ganger brukt elektrikkerstrips som lås (evt. i tillegg til vanlig lås). De er akkurat like lett/vanskelig å dirke opp som TSA-locks el.l., men er litt vanskeligere å låse så det blir mer synlig, og det er enklet å sørge for at eks. en glidelås ikke kan flyttes på (ref. bildet over). Stuerne skal også ha noe skarpt for å få dem av, og ikke bare et par TSA-nøkler. :) (Om TSA vil inn i kofferten så er det jo greit at de klipper den)
     
    Edvard liker dette
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    En vanlig strap er et enkelt knep for å hindre innbrudd. Som regel har tjuvene dårlig tid, og da gidder de ikke å fomle med en strap men går videre til neste koffert i steden.
     
    Edvard liker dette
  7. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Apropos har BA fortsatt "CCTV"-overvåket lasterom?
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Man sjekker da ikke inn bagasje???
     
    KristianSk liker dette
  9. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg glemte igjen bagen min i luka over en gang, den innholde normale ting, klær, bøker og 3 klokker, etterlyste den, noen dager ringte de sa den var funnet, for å bekrefte at den var min, så spurte de hva innholdet var... alt stemte, bortsett fra de fant kun 2 klokker... da jeg hentet den dagen etterpå, var det kun en klokke igjen... jeg kunne ikke bevise noe, hadde ikke navnet på vedkommende jeg snakket med eller det skriftlig. :(
     
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg glemte igjen laptoppen min under setet på flyet en gang. (var sliten etter 1 uke i Spania med en 3 åring som var overalt konstant :p )
    Etter 3 uker hadde den fremdeles ikke dukka opp på lost and found hverken på gardermoen eller Mallaga (dit flyet fløy etterpå)
    Så der er det nok også noen som har forskynt seg med en ny laptop. Uheldigvis for dem så var skjermen knekt på den. Hehe
     
    Bjartne liker dette

Del denne siden