SK tar den strenge tonen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av CrotchRocket, 13. nov 2019.

1. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    «Vi forventer at du følger våre instruksjoner om bord!»

Dette er relativt nytt i annonseringen. Jeg snakket med purser om det i dag. Hun sa de er ikke «thrilled» over endringen; syns det høres så lite hyggelig ut.

Har du lagt merke til det? Hva syns du? Strengt, eller må det være såpass?

Eddie47 liker dette
  2. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
    Gleder meg til de begynner å bruke samme tone ved pri boarding :cool:

sutenai, OyvindN, Eddie47 and 2 others like this.
  3. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Bare jeg som begynte å tenke på denne karen? :rolleyes:

furlong, kaijoar, Earl and 10 others like this.
  4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    Det burde vel vært en selvfølge?

Men, er vel ikke overasket om noen kommer til å føle seg "krenket" av dette... :D

dahlmath, OyvindN, Eddie47 and 4 others like this.
  5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er til alle "jeg flyr så mye så dette har jeg hørt før så da kan jeg sitte og se på telefonen og drite i det som blir sagt og i tillegg snakke med sidemannen".

Tonjemo, Eddie47, marekz and 3 others like this.
  6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det synd me har kommet dit at ein må minne folk på dette.

7. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    544
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er så sant. Hvor vanskelig er det å ta av seg headsettet, følge med og være stille under sikkerhetsdemonstrasjonen? Få ting som irriterer meg mer enn når folk prater under denne.

8. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    La merke til det sist jeg fløy..
    Det er jo i den retningen samfunnet har gått. Politi og generelt folk med uniform, respekteres mye mindre nå enn før dessverre.

Eddie47, wheitmann, Avixlo and 2 others like this.
  9. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Til de som flyr mye og "know the drill": Jeg kan førstehjelp og "know the drill". Men da jeg plutselig sto midt i en trafikkulykke (En "hanekylling" passerte meg helt hasardiøst i en 60- sone og meide ned en eldre mopedist som kom ut en sidevei), tok det likevel verdifull tid å få summet meg til "å gjøre de riktigst mulige tingene".

Jeg tror faktisk at vi trenger å få gjentatt disse tingene hele tiden, slik at de ligger helt fremme i "hjernebarken" om vi kommer opp i en dramatisk situasjon hvor inntrykkene er så voldsomme at de ellers kan lamme vanlig tankevirksomhet.

Det var vel en flyulykke i Russland forholdsvis nylig hvor etter sigende flere omkom fordi passasjerer skulle ha med seg håndbagasje med elektroniske dibbedutter.

Last edited: 13. nov 2019
    jonss, Eddie47, Gullars and 5 others like this.
  10. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Det er på sin plass. Her må vi følge med på viktig informasjon, selv om en er fly vant eller tror på julenissen. En må ikke ta for gitt at en ulykke ikke kan inntreffe på en flight. For enkelt er vel både oppdragelse og disiplin noe som fordufter med tiden:rolleyes:

Bare håper SAS ikke innfører noe slikt: Hør her gutt, om du ikke følger med blir du kastet av flyet og Eurobonusen kontoen din kansellert...

OyvindN and ArthurDent like this.
  11. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Det hadde i det minste vært effektivt ;)

Kristian and drsyk like this.
  12. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Var vel senest nå nylig at politiet måtte minne noen fotballsupportere om at Norges lover faktisk gjelder på tribunene og at de derfor dessverre var nødt til å arrestere voldelige supportere.... Husker ikke helt ordlyden til han som ble intervjuet, men det var som å høre politiet forklare en gjeng med barnehageunger hvordan samfunnet fungerer. Så ja, folk forventer mer og mer å gjøre som de vil.

Men tilbake til saken, så har jeg tatt meg selv i å mang en gang lurt på hva de rundt meg vil finne på i en nødsituasjon, gitt at (for) mange virker å være så navlebeskuende at alt og alle rundt de i deres hode kun er der for deres del.

jonss, OyvindN, Eddie47 and 5 others like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde være unødvendig. Men, som flere har vært inne på allerede; Folk er blitt mest opptatt av seg selv, som i samfunnet ellers.

Minner litt om hvordan det er på amerikanske flyvninger, hvor de sier noe sånt som "These are federal regulations, and you have to obey them" (fritt etter hukommelsen, og det stemmer ikke helt).

oalex and Eddie47 like this.
  14. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    På lufthansa-flighten fra Oslo til Frankfurt satt en fyr på 1. rad med headset på og fokuserte på noen papirer i midtsetet under sikkerhetsdemonstrasjonen og ga helt faen. Crew'et stoppet opp, gikk bort og dunket han på skulderen og ba han om å følge med. Digget det!:D

RoadKing, Avixlo, OyvindN and 8 others like this.
  15. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,377
    Bonuspoeng:
    93
    SK451 med SAS Irland OSL-CPH mandags morgen. Fikk kjeft av ene dama i crewet fordi jeg tok to rundstykker til frokosten. «It’s ONE per person, sir!» ropte hun høylytt. «Well that’s the first time I’ve heard that..» ropte jeg like høylytt tilbake :rolleyes:
    Det var mer enn nok rundstykker til den halvfulle Plus-kabinen.

16. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,667
    Bonuspoeng:
    93
    I litt yngre dager flakset jeg rundt med Luftforsvarets Sea King og reddet unge og gamle i nød. Blant de mest lærerike leksjonene under kursing og utsjekk var hva vi hadde hos NUTEC i Bergen. Å følge med på sikkerhetsbriefen var en selvfølge uavhengig av hvor mange ganger man har fløyet. Den kanskje viktigste, var å orientere seg i flyet i forhold til nødutganger. En telling av antallet seterygger forover og bakover gir kontroll uavhengig av røyk eller dårlig sikt kunne være utslagsgivende i forhold til overlevelse. Sikkerhetsbrief er viktig, følg med!

Tonjemo, holmen, oalex and 6 others like this.

Del denne siden