SK til EWR

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Arvid1410, 12. febr 2020.

  1. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal reise til New York med SK sammen med de to arvingene siste helga i vinterferien. Vi har Plus på utreisen og minus tilbake.
    Spørsmålet er om det er noe poeng å utstyre en av dem med Gullkort før vi reiser? Jeg antar at det kan gi større sjanse for CU og/eller bedre mulighet til å få innvilget om jeg bestemmer meg for å by på oppgradering. Noen som har tanker om dette? (Må uansett bli kvitt dette gullkortet i løpet av måneden, før perioden utløper...).
    Det er fortsatt C9/D9 og Y9 (+masse ledig ellers) både på utreise og hjemreise (SK907/908)

    Hva med lounge på EWR? Jeg kan vel uansett gjeste inn begge i SAS loungen, men dersom det ikke har skjedd noe drastisk med denne på de årene siden jeg var der sist så er jo ikke den noe voldsomt å trakte etter. Hva er alternativene? Det er vel bl.a. en LH Senator i Terminal B. Er denne et bra alternativ?
     
    drsyk liker dette
  2. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg syntes ikke LH-loungen var noe særlig bedre enn SAS-loungen (nov. 19), og likte meg egentlig bedre i SAS-loungen. Var riktignok bare i business-delen til LH, da vi var fire stk., og det kun var jeg som hadde tilgang til senator.

    Ellers er det vel Polaris som er tingen der, men da må dere fly i C på vei hjem.
     
    Arvid1410 liker dette
  3. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Men du er EBD?
    Det er vel det som avgjer CU, eller er det separate bestillinger.

    Eg har fleire bookinger til LAX no neste veke, og har bud på to oppgraderinger, der eine er EBB og den andre er EBG. Eg har lagt inn bud som EBD, og tenker det blir spanande å sjå om det er noko endring.

    Men har du tenkt til å gi dei gullkort uansett, så er det vel greit å gje det bort
     
    Arvid1410 liker dette
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    I piren hvor SAS flyr ut fra har du valget mellom SAS og Lufthansa. Disse ligger rett over gangen fra hverandre.

    Jeg har kun besøkt Senator-delen hos Lufthansa og i min bok scorer den vesentlig bedre enn SAS på mat og drikke. Utfordringen er at den til tider er veldig full, litt avhengig av hvilke andre avganger som går samtidig.

    Du vil trolig være avhengig av to gullkort for å få med begge barna inn hit, men om du allikevel ordner dette kan jeg anbefale en tur innom for å sjekke stemningen.
     
    haifinn and Arvid1410 like this.
  5. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Status på oppgraderingsbud avgjøres av din status, som jeg regner med er EBD. Den gir 30% boost på budet for alle reisende.
     
    Arvid1410 liker dette
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg glemte å spesifisere at jeg selv er Diamant ja. Vi er på samme bestilling. Håpet var egentlig at det er større sjanse for CU om vi er to med status i stedet for en, men det er mulig at SAS ikke er så ivrige på CU ettersom det ser ut til at det er bra med ledige seter i alle kabiner.
     
  7. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Var akkurat i begge loungene i helgen sammen med arvingen på 8 år. Vi startet i Businessdelen av LH loungen, men der var det kun kaker og godteri akkurat da. Endte opp med å gå over i SAS loungen kun for å få litt ordentlig mat (som i rundstykke med ost og skinke), og deretter tilbake i LH loungen for snop og snacks. :D
     
  8. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Ryktene sier at CU forekommer sjeldnere og sjeldnere, men jeg vet ikke. Har EBG nå, og har kun fått tilfeldig oppgradering én gang. Da ble hele familien oppgradert fra Go til Plus mellom CPH og EWR ved gate. Med bonusreise og kun EBS....
     
    Arvid1410 liker dette
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    CU er kun for EBD og kommer på mail ca 36 timer før avgang. Irr-op kan hvem som helst få og da kan status ha noen å si, men om alle er på samme booking, så får som regel enten alle eller ingen det. Den eneste grunnen til å utstyre en av døtrene med EBG er for å kunne slippe inn på Senator-loungen til Lufthansa. Har vært der et par ganger og trives bedre der enn hos SAS, selv om det blir veldig fullt der før avgang (men det gjør det i SAS-loungen også).
     
    Upsaker, Xflipper and Arvid1410 like this.

Del denne siden