Skriver du anmeldelser etter reise?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 17. okt 2017.

?

Skriver du anmeldelser etter reiser?

  1. Ja, alltid.

    5 vote(s)
    7.5%
  2. Ja, innimellom.

    36 vote(s)
    53.7%
  3. Nei, men burde nok det, reiser jo mye..

    21 vote(s)
    31.3%
  4. Nei, det gidder jeg ikke..

    5 vote(s)
    7.5%
  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tenkt på dette ganske lenge.
    Jeg reiser mye og har vært på mange steder etterhvert, mang en gang har jeg tenkt, "dette var konge, det skal jeg skrive om på tripadvisor".
    Eller motsatt, "dette var seriøst dårlig, anmeldelse kommer snarlig".

    Men aldri har det skjedd.. Men nå skal jeg begynne! :)
    Jeg bruker jo veldig ofte tripadvisor selv før reise...
    PS. Jeg har nå skrevet 4 og flere kommer ... :)
     
    FFlyer, TigerTravel, Robert H and 5 others like this.
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nesten 400 anmeldelser på Tripadvisor, og jeg bruker det alltid når jeg er ute å reiser selv da jeg ikke stoler på anbefalinger fra reiseselskaper etc da de er sponset.. Derfor bidrar jeg også alltid selv tilbake:)
     
    FFlyer, Robert H, Insomnia4u and 5 others like this.
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Never, couldn't care less. Same with trip reports.
     
    milehigh liker dette
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Vært litt sløv på TripAdvisor i det siste, men som forrige taler bruker denne type ting for å planlegge egne reiser og ønsker derfor å bidra tilbake:)
     
  5. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,541
    Likes mottatt:
    4,202
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov å "buhe"......:)?
    Må si jeg setter stor pris på at folk tar seg tiden til å skrive en kort anmeldese av steder de har vært. Sjekker alltid både tripadvisor og foursquare før jeg setter meg et sted. Er dog ikke veldig flink til det selv
     
  6. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Aldri, det har lenge ligget på "burde nok"-listen min.

    Denne tråden er vel et slags spark bak. Jeg skal herved ihvertfall prøve å begynne! :)
     
    SAJblue liker dette
  7. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver å skrive en del anmeldelser. Ligger vel på 70isj nå. Liker å skrive, i tillegg bruker jeg det litt som min egen logg.
     
    watchaddicted liker dette
  8. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker å skrive når det har vært gode opplevelser, og vektlegger andres vurdering veldig mye når det bestilles hotell. Spesielt greit når feks. tripadvisor kommer med Norske vurdering først.

    Ble litt mye takk fra hotellet vi hadde i Mexico City, der General Manager takket meg for positiv tilbakemelding, og i takketalen brukte mitt fulle navn (med internasjonal staving)...

    Men bruker først og fremst dette forumet til ideer og tips på reiser og hotell. Og bruker å være raus med likes!
     
    Travellingalf and ArthurDent like this.
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Derimot så bruker jeg tid på presise, detaljerte tilbakemeldinger/forslag direkte til bedrifter, produkter og tjenester jeg regelmessig bruker. Det har jeg god erfaring med.

    Overall føler jeg min reise-karma har bra score.
     
    milehigh and Schlandy like this.
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker tripadvisor gjevnlig på reiser, både for å finne restauranter, hoteller og opplevelser. Jo flere anmeldelser det er for et sted, jo riktig er plasseringen.
    Er vi sulten og ikke bestemt oss for hvor vi skal spise, bruker vi appen for å finne et bra sted.
    Nesten uten unntak har tripadvisor rett!

    I retur skriver jeg anmeldelser .... har vel litt over 200 anmeldelser så langt.
     
    SAJblue liker dette
  11. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker tripadvisor sporadisk, både positive og negative opplevelser postes der.
    Her henter jeg også gode tips.

    Er det en virkelig god opplevelse sendes det en epost til hotellet, restauranten etc. for å takke.
     
  12. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Prøver i det lengste å planlegge spesielt restaurantbesøk, men også aktiviteter før jeg reiser. Da bruker jeg ofte andre kanaler enn Tripadvisor. Men, når jeg først er i byen/landet/whatever, bruker jeg det regelsmessig, spesielt ved spontanbesøk på spisesteder. Synes det er et kjempebra hjelpemiddel, og det treffer godt.

    På grunn av det prøver jeg selv å bidra, så jeg skriver anmeldelser titt og ofte. Har vel en ca. 50 anmeldelser, hovedsakelig restauranter og hoteller. Selv om jeg kanskje mest gjør det for min egen del, fungerer utmerket som en logg/oversikt :)
     
  13. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Edin skrev: "....Ble litt mye takk fra hotellet vi hadde i Mexico City, der General Manager takket meg for positiv tilbakemelding, og i takketalen brukte mitt fulle navn (med internasjonal staving)..." Ikke helt det samme, men jeg var på et møte i Perth i Skottland. Bodde på "Hunting Tower Hotel". Personalet var veldig imøtekommende og svært høflige....og da mener jeg SVÆRT høflige. Hvis de f.eks hadde hjulpet en kunde med ett eller annet, og kunden takket for hjelpen - takket de for takken (!) Hvis en ikke var forsiktig risikerte en å gå inn i en uendelig takke-loop ;) Hvis man er på de kanter kan jeg absolutt anbefale hotellet (med en liten advarsel om takkemanien. Det lå nydelig til i park-liknende omgivelser
     
    Edin liker dette
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Why English? Isn't the Norwegian language sufficient enough to express your thoughts thoroughly?
     
  15. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker å skrive hotellanmeldelser gjennom hotels.com. Ellers kunne jeg nok vært flinkere. Bruker Google titt og ofte når jeg ser etter gode restauranter i nærområdet. Dette var veldig nyttig spesielt i Japan.
     
    SAJblue liker dette
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,816
    Likes mottatt:
    2,398
    Bonuspoeng:
    113
    Det hender jeg skriver omtale. Men irriterer meg grenseløst over alle de mailene fra diverse, alt fra å "rate" check-in opplevelsen til masing av review. Det virker mot sin hensikt, i alle fall hos meg..:rolleyes:
     
    Mbj, helifalcon and KristianR like this.
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,445
    Likes mottatt:
    34,235
    Bonuspoeng:
    293
    Se det ;) Denne omtalen stoler jeg mye mer på en diverse : 1Stjerne anmeldelser på tripadvisor fra en eller annen hvem som helst som starter med å skrive at hele hotellet var supert. Men damen i resepsjonen smilte ikke nok, derfor laveste scoore. Og det er også grunne til at jeg ikke skriver på tripadivsor eller bruker det som eneste kilde. Vi mennesker er verken objektive eller logiske. I det du velger et hotell er stor sjanse for at du skriver noe fint om hotellet fordi du vil bevise både at ferien var bra og at du valgte riktig. På samme måte gir folk enten full eller minimum score fordi de er sure for småting. Så nei.....
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    milehigh liker dette
  19. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skriver ikke anmeldelser og har helt sluttet å bruke Tripadvisor da de er notorisk upålitelig og lett å manipulere. Når jeg prøver finne gode restauranter eller opplevelser på reise prøver jeg heller finne restaurantanmeldelser av renommerte aviser, magasiner etc.

    I området jeg bodde i Williamsburg, NY, var restauranten med best score et gatekjøkken med vinduet tapetsert av telefonkort.
     
    lMartin liker dette
  20. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror forøvrig det er viktig at man leser gjennom flere anmeldelser.. Score blir jo et resultat av mange kriterier, og jeg føler at i noen tilfeller er feks pris negativt tellende da folk ikke er vant til et såpass høyt prisnivå alltid. Feks Michelin restauranter ligger ofte ikke på topp da folk scorer lavere på value siden det fort koster 3-5000.- i Norge, mens i Palma kan du spise på Michelin for 65EUR...

    En dame som er sint fordi en bellman ikke sa "hei" driter jeg i..

    Men det er ofte en grunn til at flere hundre mennesker skriver noe bra!
     
    Last edited: 17. okt 2017
    Mbj liker dette

Del denne siden