SkyTeam: Hvilket program bør jeg samle Aeroflot-flighter i?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jan Fredrik, 04. okt 2015.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.

    Jeg har to planlagte t/r Oslo-Moskva med Aeroflot, én som påbegynnes imorgen og en i mars. Førstnevnte flyr jeg i bookingklasse N.

    I den forbindelse lurer jeg på hvilket bonusprogram i SkyTeam jeg bør samle poengene i. Foreløpig har jeg valgt Alitalia siden jeg har et Ulisse-kort der (SkyTeam Elite) og 2000 ekstrapoeng. Her får jeg 50% opptjening (1 016 poeng t/r).

    Velger jeg Aeroflot får jeg 75% opptjening (1 522 poeng t/r).

    Jeg tror det skal mye til at jeg opptjener noe status i SkyTeam, så det må i hovedsak bli for bonuspoengene. Samtidig vet man aldri hva som skjer dersom jeg skulle få et par interkontinentale flighter med SkyTeam (kanskje i Business?).

    Dersom jeg velger noe annet enn Alitalia, hvordan får jeg SkyTeam Elite-fordelene samtidig som jeg opptjener i et annet program?

    Hvilket program ville du valgt? Finnes det kanskje et tredje bonusprogram som gir meg bedre opptjening, mer fordeler eller er lettere å tjene poeng i senere?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Jan Fredrik,
    Jeg tror jeg ville ha valgt enten KLM eller Air France.
    Dette av en enkel grunn Alitalia flyr pt. ikke fra Ullensaker, og kommer vel heller ikke til å starte noen rute....
    KL er vel den med størst nettverk og best frekvenser. DL sitt bonusprogram blir slaktet rund-baut på amerikanske blogger.

    God tur,
    Easy on the vodka....
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    KLM/AirFance. De har flest flyvninger ut fra flest byer i Norge innenfor Sky team.
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan får jeg til slik at jeg kan samle poeng i KLM, men benytte meg av fordelene som følger med mitt Alitalia Ulisse (ST Elite)?
     

Del denne siden