Slipper ikke inn på messa..

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 28. april 2015.

  1. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Alert: Jeg har kjøpt biz-billett t/r Oslo-Tokyo med QR, og nektes adgang til OSL-messa .. :( Og jeg vet det kommer til å rumle i magan når jeg kommer til Gardermoen. Årsaken til den bryske avgjørelsen er visstnok at første leg går via København, og at QR har gitt meg en billett dit med SAS. Dermed får jeg ikke slippe inn i OSL-messa (det hjelper ikke med gullkort hos QR og at biz-billettene var kjøpt på deres hjemmeside - jeg fikk klar beskjed om at jeg selv har ansvaret for å lese transportvilkårene ..)

    Vel, vel, tenkte jeg i mitt enfold - da får jeg bruke SAS-messa istedet. Billetten er jo i bookingklasse D. Men det viste seg heller ikke å hjelpe - skadefryden var til å ta og føle på når SAS-representanten kunne fortelle at siden billetten var kjøpt gjennom QR kunne jeg bare glemme å slippe inn hos de. "Jammen," forsøkte jeg med antydning til dirrende underleppe, "jeg har jo SAS-billett i bookingklasse D og sete 1C og greier...?" Jeg merket at i andre enden av telefonrøret bredte det seg et stort smil i ansiktet til SAS-representanten - "nej, tyværr... sidan du har booket gjennom QR... og bla, bla, bla..." Ny telefon til QR: "Sorry Sir, you alone are responsible for ..."

    Ok - biz-turen får starte med en pølse hos onkel Frank. Billig øl selger han også ;)
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis jeg var deg ville jeg prøvd meg på sas kantinen uansett og bare pekt på SAS plus billetten
     
    Last edited: 28. april 2015
    John in The Tower liker dette
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig rart om dette faktisk stemmer. Jeg ville også forsøkt SAS kantina når du kommer på OSL.
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,784
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipt, men veldig greit å bli minnet på dette. Det er jo en felle svært mange kan havne i.
    Har du ikke en kortstokk du kan flushe i loungen da, inneholdende et *A gull kort ?
     
  5. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode tips - har dessverre ikke noen kortstokk med gull - betaler nesten alle flyreiser selv, så har derfor måtte satse alt på ett kort.

    Men skal nok forsøke meg begge steder uansett. Og heller bli utsatt for fornedrelsen det er å bli pælma ut mens andre i køen sender meg blikk av typen "hvem er han spedalske snikeren der?" Bedre det enn senere å få vite at jeg egentlig ville sluppet inn hvis jeg bare fremførte den riktige verbale trylleformelen.
     
  6. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Ikkje så veldig overraska over at du ikkje kom inn på OSL-loungen då det ikkje er ein QR-flight du skal fly med (ei heller ein codeshare), men det var svært overraskande at du ikkje slapp inn hjå SAS med SAS Plus. Skjønar ikkje heilt kva forskjell det har å sei at du har kjøpt SAS-billetten gjennom QR? Det blir jo nesten det samma som å nekta deg tilgang til lounge fordi du har brukt Orbitz? Dette høyres ikkje riktig ut (med tanke på SAS-loungen).
     
    Fnate, mhsalv and KristianSk like this.
  7. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det høres for galt ut. Det kan jo ikke spille noen rolle hvem som har solgt deg billetten! Du burde absolutt hatt adgang hos SAS. Idioti.
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Dette tror jeg ikke noe på.
    Har du Plus billett så har du adgang. Hvor den er kjøpt er jo ikke vesentlig, og du må jo også sjekkes inn hos SAS på OSL og får da SAS Boardingpass.

    Det skal jo ikke være sånn at du ikke får adgang til lounge om du har en SAS Plus billett booket gjennom reisebyrå A eller B og billetten er kjøpt på en tirsdag eller torsdag i partallsuker etter høstferien eller no.....
     
    Dash, GinTonic and Henning like this.
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Har OSL-CPH flighten QR kode? Visste ikke at de hadde codeshare, men uansett vil jeg tro at du slipper inn i SAS loungen på grunnlag av din Plus billett om du stikker innom.

    Mitt stalltips: SAS agenten på telefonen har ikke helt oversikten.
     
    Dash, chrisbu and RoadKing like this.
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hold oss oppdatert.. Blir, som mange andre her, veldig overrasket om du ikke slipper inn i SAS-kantina..
     
  11. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Har du Plus-billett med SAS, har du adgang til loungen. Utsalgssted har ingen betydning.
     
    Fnate, Dash and GinTonic like this.
  12. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Skriv gjerne litt fra turen, også, om du har mulighet. Tokyo med QR er sikkert aktuelt for flere enn meg, fremover. Spennende å høre om andres erfaringer med denne strekningen.
     
  13. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for oppfølgingen, og den moralske støtten!

    Jeg forsøkte meg først på OSL-loungen, og ble som forventet pælma ut. Deretter tuslet jeg slukøret og mismodig til sinns mot SAS-loungen, og fikk det for meg at portvakten observerte meg hele veien fra OSL-loungen. Stakk skjelvende billetten inn for scanning, og ventet at flere blålys ville begynne blinke opp området mens illsinte sirener ulte og styrker fra politiets sikkerhetstjeneste rappellerte ned fra taket. Men neida. Damen smilte hyggelig og ønsket meg velkommen! Snakk om å bli paff, lettet og veldig glad på samme tid. Fikk nesten, men bare nesten, lyst til å gi henne en klem. Og nå sitter jeg og koser meg med meksikansk tomatsuppe, kylling og et glass passe god hvitvin. Åj, så godt det er å leve! Og det beste av alt er at de neste 20 timene skal tilbringes på lounger og i biz-seter. Rapport følger :)
     
  14. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Flott god tur, venter på rapport...:cool:
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det ordnet seg! Og det skulle bare mangle selv om den SAS-representanten du snakket med burde finne seg noe annet å tilbringe arbeidsdagene sine med enn å snakke med kunder i alle fall. Fatter ikke engang at han/hun kunne påstå noe slikt.
    Vel, god tur og vi gleder oss til rapport!
     
    Bizflyer liker dette
  16. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Bra start!
     
  17. Travelmate

    Travelmate Guest

    Jeg har kommet meg inn i SAS-lounger flere ganger, selv om billetten er skrevet ut av konkurrerende flyselskaper uten SAS sitt 117-nummer først. Godt det fungerte som det skulle.
     
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag,
    kjapt spørsmål ! gir Air Berlin gullkort adgang til OSL lounge hvis man reiser med OW selskap ?
     
  19. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp
     
  20. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    sweeeet, takk for kjapt svar
     

Del denne siden