Slutt på pritag?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cecilie, 16. nov 2013.

  1. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Ved avreise fra KRS i går, droppet jeg kofferten min (og har forøvrig ikke sett noe mer til den siden, men det er en annen historie) og la merke til at jeg ikke fikk orange pritag. Sa det til damen i skranken, men hun sa at det ikke var nødvendig fordi det stod PRIORITY (med sorte bokstaver) på bagtag.

    Stemmer dette virkelig? Skal stueren klare å se forskjell på bagasjen basert på litt sort tekst?

    Forøvrig kom det bagasje med orange pritag på båndet i DUB.
     
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Her svarer du vel på ditt eget spørsmål i tittelen :D

    Selv synes jeg det bare er positivt når bagasjen er forsinket, for det betyr shopping-bonanza på reiseforsikringen ;)
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, men for alt jeg vet kan jo dette ha vært passasjerer som sjekket inn hos LH i FRA eller et annet sted.

    Synes det bare var så merkelig å få til svar at det holdt med PRIORITY skrevet på bagtag. Dette kan umulig være standard policy?

    Men nå begynner det uansett å bli så lenge siden jeg har fått pritag med SAS (minus SK7001 i september - da ordna Tommy det ;) ) at jeg ikke er helt sikker på hva som er gjeldende policy.
     
  4. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    De siste flightene jeg har tatt med SAS i GO, har jeg fått PRI tag på pga Gull kort, men det har jo ikke hatt noe å bety for bagasjen kommer jo like sent som resten. Men når bagasjen er borte, så er det vel bare å handle inn, men husk å betale me AMEX PLATINUM så får du bonuspoeng også ;)
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk pritag med SAS til Reykjavik i oktober, fløy SAS plus.
     
  6. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Kjenner meg delvis igjen i opplevelsen din Cecilie. Like etter at de innførte skriften Priority på taggene du fikk på self check inn (2-3 år siden), opplevde jeg flere ganger at innsjekkdragen ikke satt på egen lapp. Til slutt begynte jeg å si fra om dette, og fikk som regel da egen prioritylapp, men med et surt blikk i tillegg. Nå skal det sies at disse opplevelse har jeg bare hatt utenfor OSL. På OSL setter de alltid på egen lapp, med mindre du bruker den automatiske innsjekkingen.

    Mitt tips: Vær konsekvent med å påpeke at du vil ha en egen Priority lapp ved innsjekk. Vi vet jo alle hvor ustabilt ordningen funker i dag med egen tagg. Uten egen tagg og Priority i liten skrift på den ordinære taggen er sjansen max 1% for at bagasjen kommer først.
     
    Cecilie liker dette
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    For en variabel ordning dette egentlig er på noe som vel egentlig skulle lett la seg gjennomføre?
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres ut som en sak som kan postes her: https://mysasidea.flysas.net/
    Det er også en del andre saker ang. Priority Luggage/Priority Tags som er merket "followed by SAS"
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Foreldrene mine sjekket inn min koffert OSL-KRS i kveld (den som forsvant - for så å dukke opp igjen) og den ble sjekket inn for mamma. Hun er akkurat blitt EBG og den fikk pritag! Brodern sjekket inn sin håndbagasje da han hadde litt mye i hendene, og da ble søren meg den også satt pritag på. De to siste kolliene som ble sjekket inn av pappa og brodern i Dublin (begge er EBB) og som de måtte levere inn på nytt før OSL-KRS fikk også hver sin pritag. Skal si det funker godt på OSL (i innsjekkingen vel og merke, er vel litt annen greie i etasjen under)
     
  10. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Kan se ut som dette fungerer fint igjen. Har hatt 4 flighter i Norge med pri-tag som har fungert meget bra. Bagasjen ut som en av de første hver gang.
     
  11. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Samme her, priority fungerte bra t/r OSL-SVG nå i helgen.
     
  12. BERI

    BERI Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Det virker som en del små flyplasser ikke bruker pri-tag (Kr.sand, Vigra, GOT) mens de fleste større bruker dem.
     
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Dette har faktisk endret seg litt i det siste synes jeg. Har fått pritag de gangene jeg har flydd ut av KRS i vinter i alle fall.
     
  14. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Siden 1. feb skal alle EBG/P og Star Gold ha priority-tag også på rene innlandsrutinger, men bruker man selvbetjent levering så må man ta kontakt for å få denne (det ligger vel litt i sakens natur) Siden bagasjen skilles ut ved fysisk å se på bagasjen, så er det absolutt en fordel at den har den oransje tagen for det er svært lett å overse at det står PRIORITY på baggen.
     
    Cecilie liker dette
  15. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen pritag på OSL-BGO på mandag, ei heller på returen onsdag. Sjekket inn på gammeldagsvis hvor de tom hadde tagger liggende klare.
     
  16. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk pri-tag på SVG-OSL-ARN og på returen. Vet ikke om det funket. Var kun 3-4 innsjekkede kofferter som kom på ARN og da jeg kom hjem til SVG så var kofferten min blant de siste som kom. Føltes som jeg sto i evigheter for å få kofferten.
     
  17. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig nok klarte han som satt i Gull skranken å glemme pri-tag på bagasjen min i går. Resultatet ble bagasje som kom nest sist på båndet. Uten å klage for mye her, så må det vel kunne nevnes at det er passe sløvt arbeid å ikke sette på pri-tag når samtlige som bruker skranken skal ha pri-tag.
     
  18. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    OSL-DUB null pri-tag og grettent kvinnfolk av dimensjoner i skranken.
    DUB-OSL fikk pri-tag og kofferten var blant 5 første som dukket opp på OSL
     
  19. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,659
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg hadde pri-tag og F merking da jeg kom til SVG fra BKK kom jaggu min koffert først. Ble først litt nervøs, for jeg liker ikke være første mann gjennom tollen når det står 3 mann med haukeblikk der :p
    Det er første gang jeg har opplevd at pri-tagg har betydd noe innenlands, eller kanskje det ikke var pri-taggen som gjorde det, det kan jo være ren og skjær flaks.
     
  20. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Seattle Frankfurt Oslo - med SAS fra Frankfurt - Pritag - bagasjen kom som nummer 3 på OSL i en solid rekke av kofferter alle med Pri Tag. Svært bra SGS Oslo
     

Del denne siden