Slutt på våtservietter i SAS-loungene?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av thecoldfish, 04. sept 2016.

  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Var en tur i SAS' Café Lounge i Tromsø i dag og så at der ikke var plassert kassetter med våtservietter på bordene, kun med tørrservietter. Syntes det var så snedig å ta med seg et par av de for å få tørket hendene på skitne fly og ble litt skuffet.

    Hvordan er status på andre flyplasser?

    (Bildet er kun ment som en illustrasjon.)
    image.jpeg
     
    Eddie47 and watchaddicted like this.
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Forrige helg var det servietter i bøttevis på OSL,ARN og HEL.. Så sikkert bare midlertidig innkjøpsbommert...
     
    SASlovah4evah and thecoldfish like this.
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Var på OSL rett før helgen så tipper som forrige taler at det bare er midlertidig i så fall.
    Det bildet ditt, det vekker gode barndomsminner! Besteforeldrene mine bodde opp i nord og noen ganger i året fløy vi oppover med Braathens Safe. Jeg husker ennå lukten av de serviettene der:)
     
    thecoldfish liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Men CPH har ikke våtservietter? Eller er de bare godt gjemt?
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvert fall i 2 etg pleier dem da og ha ikke så langt unna der maten osv står.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Masse våtservietter i Gullstua på fredagen som var. Imidlertid merker jeg meg at de våtserviettene man får ombord blir mindre og mindre.
    Det som var med i matpakka fra London i går er det minste jeg har fått så langt, og det var jammen ikke stort.
    Jeg setter stor pris på disse våtserviettene og håper de ikke forsvinner.
    Mens vi er inne på den slags, på utreisen fredag ble det ikke delt ut varme kluter, det ble det på turen tilbake.
    Slo meg også at på begge turene, så "forsvinner" personalet når serveringen er ferdig, hadde vært greit om de kom en tur igjennom sånn hvert 10 minutt eller noe bare for å sjekke ståa, iallefall i Plus.
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Håper virkelig ikke de slutter med de våtserviettene. De er det beste med sas loungen ;) Her det noen som har vært innom innlandsloungen OSL i dag som kan si om det er servietter der??
     
    thecoldfish liker dette
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    enig! serviettene settes stor pris på. Og det er jævlig irriterende at crewet tar lett på det med varme kluter. Forutsigbarhet er også viktig. Derfor like jeg BA når jeg drar til LHR, det er snev at god gammel biz slik det var i Europa før.

    Crewet "forsvinner" ja. Norwegian syndromet.

    Jeg har også opplevd at sas crew har "glemt" å rydde. Står i galley å skravler til piloten setter på setebelte lyset. Så begynner de å rydde i panikk.
     
    thecoldfish liker dette
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Meld fra til SAS Kundeservice om usynlig crew. Om det helper, må gudene vite - men da har man i alle fall sagt fra.

    Våtservietter er vel tilgjengelig i alle lounger, så det er nok snakk om en innkjøpsbommert.
     
    Bjoern In America liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, kanskje jeg blir svartelistet da?
    Spøk til side, fruen og jeg ble forøvrig flyttet på i flyet (innkommende maskin hadde ingen rad 1A, B,C), men vi ble sittende sammen, eneste forskjellen var at de hadde satt oss i D og E, hvor jeg hadde satt oss i A og C. Nå var det mye tomt ombord, så i praksis fikk vi jo D og F likevelm med tomt i E.
     
    Scandipendler liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og fruen har også blitt flyttet på til samme rad, for én gangs skyld, men da til D og F, med noen mellom i E (som, til alt overmål, nektet å flytte på seg!!).

    Når det gjelder våtservietter og andre ting, så trekker jeg naturligvis tilbake mitt råd: For all del ikke si fra! Da venter svarteliste hos SAS og evig seteflytting fra 7C til 31E, og splittelse fra evt. reisefølge.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig??? Kan ikke være for annet enn pur jævelskap. Hva er det som går an enkelte mennesker...

    Det var det jeg tenkte :D
     
    Scandipendler liker dette
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Sier noe om loungen? Hehe
     
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er det I'este av alle I-landsproblemer jeg har sett diskutert:p
    Nå begynner man virkelig å gå om for ting å klage på med SAS..
     
  15. Mallamora

    Mallamora Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Ups... Og jeg som har klaget på servicen vi fikk fra bakkepersonalet i TOS i mars når vi hadde plusbillett... Da er jeg vel svartelistet for alltid.
     
  16. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,194
    Bonuspoeng:
    113
    Kan bekrefte at det var haugevis med våtservietter på innenlandsloungen på OSL på lørdag. De kom godt med når vi reiste med vår energiske 4 åring :)
     
    Bjoern In America liker dette
  17. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    I den knallharde konkurransen mellom flyselskapene er det detaljene som teller.
    Det lille ekstra som de som reiser mye setter pris på.

    SAS sine våtservietter har vært viktig for meg i årevis. De er store, føles gode og desinfiserende, holder ganske lenge.

    og du @anders82 det er ingen her som klager på sas sin våtservietter ;) men hvis de forsvinner vil de ble dypt savnet av enkelte. Oss som setter pris på en god hygiene. Og ønsker bl.a. å rengjøre fingrene FØR vi spiser. :)
     
  18. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    For man kan jo ikke vaske hender på toalettet? ;)
    Skjønner at man er opptatt av detaljene altså, det var mest ment som en artig observasjon.
    Men hvis man faktisk i fullt alvor er så opptatt av detaljer at våtservietten avgjør da begynner vi å nærme oss grensesjiktet normalt/unormalt. (Red. anm. Jeg har tidligere skrevet at kona er lege og hun sier at det normale favner ganske bredt)
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man ikke skal drikke vannet i vasken om bord på et fly så stiller jeg meg kritisk til om man faktisk blir noe renere av å vaske hendene der. Jeg har selv stort forbruk av våtserviettene og håper at SAS beholder disse! :D
     
    Bjoern In America liker dette
  20. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Drikkevann og vaskevann er ikke det samme. Er jo mange land i verden man ikke bør drikke vannet i springen, men det går fint å vaske seg. Det er noe som heter såpe.. :)
     

Del denne siden