Slutt på våtservietter i SAS-loungene?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av thecoldfish, 04. sept 2016.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93

    jeg godtar å bli definert som unormal og at jeg muligens behøver legetilsyn pga min "avhengighet" av våtservietter.

    For å "provoserer" enda meg kan jeg fortelle at jeg bruker hot towel eller et par våtservietter til å tørke av alle flater, bord, fjernkontroll, tv skjem, armlener, bord osv. på min plass i flyet.

    ok, jeg er så "glad" i våtservietter at det grenser til insanity. Eller kanskje jeg er gal..........:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

    så gjenstår bare å fortelle i siste setning hva kona min( for å fremstå normal) gjør...
    ehhhh jeg har ingen kone......:oops::oops::rolleyes::rolleyes:o_Oo_O madness! hææ??
     
    RoadKing and MadsVaHa like this.
  2. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Denne tråden er på grensen til å fortjene karakteristikken "I-landsproblem".
     
    Bjoern In America and anders82 like this.
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Å ikke ha kone er langt fra unormalt. Noen vil påstå at det er lurt :)
    Skal mere til enn et unormalt forhold til våtservietter for å provosere meg. Jobber i bygg og anlegg så toleransen min for provokasjon stiger hver dag ;)
    At noen "må" vaske på offentlige steder de skal ta/føle/sitte er helt i orden for meg. At det skylle styre valg av flyselskap er på tur ut i det unormale, men hvem er jeg til å dømme :)
     
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det jeg liker best med hele insideflyer, er at vi ikke har trådpoliti som driver med topic-sensur. Blir MYE mer morsomt og lesverdig underholdning på denne måten :)
     
  5. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    ja for dette er vel et forum for U-lands problemer? ;)
     
    samirunway, anders82 and kaijoar like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er enig med @kiev. Det er så deilig når det sporer helt av i en hyggelig retning :)
     
    Bjoern In America liker dette
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Note 1: full "germofobia" eller misofobi er en svært plagsom tilstand. Da kjører man på med tvangsvasking, sosial isolering, sterkt avgrensede kostholdsrutiner osv. Full misofobi er heldigvis skjelden, og anbefales virkelig ikke. Sjekk f.eks. Howard Hughes siste leveår.
    Derimot er det ganske vanlig å ha enkelte OCD-rutiner rundt smittevern. Noen kan være relativt rasjonelle, andre ikke. Hvor plagsomme rutinene er kan også variere. Tilstanden kan behandles via kognitiv eller eksponeringsterapi - samme som flyskrekk.
    Note 2: smitteoverføring skjer ikke via rumpe. Smitteoverføring skjer via hender. Bare tenk på alt hendene er borte i av ting og tang og folk og fe i løpet av en dag. Og så gnir man seg i øynene, stapper deilig Polarbrød fra Plus-menyen i munnen, osv. Det beste reelle smittevern er håndvask med såpe, men en god nummer to er spritbehandling av hender. Derfor er gode, store, veloppspritede våtservietter faktisk et rasjonellt hjelpemiddel, og jeg bruker alltid å raske med meg en håndfull fra SAS-loungen for bruk ute i den store verden.
    Note 3: hvis man har hund og virkelig bor sammen med den, så får man et sunt og godt forhold til bakterier og annen mikrofauna. Forskningen begynner å bli rimelig klar på at tidlig eksponering til "smitte" er avgjørende for et velfungerende immunapparat, og man unngår allergier og andre autoimmune feilresponser. (Klarte ikke å dra inn noe flyrelatert på denne noten, but who cares ;-)
    Konklusjon: SAS gjør en bra jobb for folkehelsa ved å tilby våtsevietter overalt. Men de burde også tillatt hund i kabinen av samme grunn. Kanskje tilogmed tilbudt en følgehund for de med litt flyskrekk?
    Postnote til Ida: dette må ikke oppfattes som et angrep for det er det virkelig ikke. Derimot noen ord til ettertanke fra en akademisk nordlending til en annen. I den utstrekning noen fra nord kan være akademisk da - kanskje dette bare en eneste stor oksymoron?
    Post-post note: beklager at dette ble så langt. Våknet tydeligvis altfor tidlig uten å ha lyst til å gjøre noe fornuftig som jobb etc.
    Som bot og bedring kan jeg kanskje kjøre en liten trip report fra i sommer?
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Her må jeg få komme inn og si at jeg kan også gjøre som Ida innimellom hvis jeg føler hyenen på do ikke er tilstrekkelig. ikke fordi jeg ikke vill ha bakterier på fua, men fordi jeg ikke vill sitte i andre sitt urin, selv etter det er tørket "vekk" ;)
     
    kiev liker dette
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Enig. Og da tørker man først opp etter grisjævlene som har vært der før, så bruker man oppspritet våtserviett og steriliserer setet, så vasker man hender og setter seg. Hjelper lite å legge et papir oppå moroa da det bare klines utover og trekker igjennom.
    Men generelt: det er altfor mange som ikke har lært å gjøre rent dassen etter seg. Kanskje de burde påbys å ha med mor med dobørsten?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig! :)

    Kjør på! :)
     
  11. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Paranoia? Jeg lurte bare på om våtserviettene var borte.
     
    kiev and Xflipper like this.
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått en ny favorittvenn på internett og h*n heter @kiev . For en vakker digresjon og utgreining om hvorfor våtservietter i lounge er et folkehelsetiltak. Jeg applauderer deg.
    Og tidlig eksponering er viktig. Selv plukket jeg opp gammel tyggis (!) fra bakken og spiste da jeg var rundt 4-5 år. Er omtrent aldri syk (fotnote: før jeg fikk barn. Dere kan vaske dassen dere går på alt dere vil, men når huset fylles av små, bakterieinfiserte barnehagebarn er løpet kjørt.)
     
    Are, RoadKing and kiev like this.
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er en hyene på do ville jeg ikke bekymret meg spesielt for tiss på gulvet.. :)
     
    NorFlight, RoadKing, kiev and 2 others like this.
  14. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takker!
    Må bare pønske ut hvilken annen tråd jeg skal teppebombe med en skikkelig off-topic reiseskildring.
     
    RoadKing, Kjakan and anders82 like this.
  15. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    image.jpeg Ny info i våtserviettgate.

    En kassett med små våtservietter står ved kaffemaskinen i Tromsø. Grunn til å tro at de bare har gått tom for de vanlige.
     
    RoadKing and anders82 like this.
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å høre, men er de store nok for sitt bruk? Er joe flere som reagere på små våtservietter.
    Jeg skal oppdatere dere på turen min til Chicago neste uke. Tbc
     
    thecoldfish and RoadKing like this.
  17. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Litt små, men skal ikke klage. Våtserviett er våtserviett. Dessuten er denne a little fresher.
     
    anders82 liker dette
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste som er inne her beveger seg i grensesjiktet normal/unormal!!
    Selv om doktoren sier at det meste er normalt i en bred betraktning så er jeg helt sikker på at de aller fleste ville ment at det er bare unormale folk som gleder seg i dagevis (... eller ukevis) for å kunne fly verden rundt for å være noen få timer i Aukland, Hong Kong, Los Angeles osv ..

    Min kone er overbevist om at jeg er sprø! Jeg har så langt i år hatt ca 150 flygninger med SAS + noen med andre selskaper ....og så presterer hun å bruke egotrippen min til Hong Kong som "en god historie"!!

    Det er rett før hun ikke får være med i flymuseet utenfor Dulles til sommeren ....hun mener egentlig at det er galskap å bruke en hel dag på å se på gamle fly ...

    Og JA ... de varme klutene og våtserviettene er viktige i galskapen ....

    Ja jeg drikker på fly! .... i dag blir det Ramløsa fra ARN til OSL og Cola Zero fra OSL til BGO ....på siste flyet får jeg nøtter også ..
     
    kiev, Robert H and RoadKing like this.
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    @Eddie47 La meg påpeke at jeg skrev, og jeg siterer, .. begynner å nærme oss. Jeg er helt bevisst på min egen galskap og mine venner tror jeg er sprø (!) fordi jeg flyr via Stockholm når jeg skal til London. De forstår ikke at det gir meg 2400 ekstra poeng som er med på å sikre gullkortet et år til.
    Jeg har gledet meg i flere uker til turen min til Chicago og sjekker epost flere ganger om dagen selv om jeg vet at Plusgrade ikke kommer inn før mellom 48 og 24 timer før avgang
    Men dette var en avsporing fra våtserviettene. jeg håper det er mange i gullstua på OSL neste torsdag. Da skal jeg ta med mange med meg på turen og bruke de som rekvisita i rapporten min
    Etterskrift: Noe i dette innlegget kan være ironi/humor/
     
    kiev and Robert H like this.

Del denne siden