Da var unge, lovende @holmen på tur igjen! SAS proklamerte i våres en gang at de skulle starte direkte rute fra OSL til KBP, og da tenkte jeg jo selvfølgelig at det må jeg bli med på. Jeg har aldri vært i Ukraina, og et nytt land på listen er ikke å forakte! I tillegg kunne jeg endelig få avlagt et besøk til Tsjernobyl. Dette rare stedet jeg hørte om på tv en gang i 1986, og stadig siden. Jeg kjøpte meg en billett i Plus, og var glad og fornøyd med det. En gang senere på våren hadde SAS F&F salg, og da byttet jeg ut Plus-billettene med VIP Plus-billetter, en del hundrelapper billigere. Flyet går ikke før i morgen, men for å slippe å stå opp altfor tidlig på en lørdag, er jeg nå på vei til Radisson Blu OSL. Det er ganske ensomt på Flytoget på fredag kveld.. I tråden om Kiev har det kommet frem at det er ganske mange IF'ere som skal til Kiev fremover, så kanskje jeg nå går opp løypa for noen av dere? Utover Tsjernobyl har jeg egentlig ingen planer, men har funnet en del steder som kan være verdt å besøke. Om 20 minutter sitter jeg i baren på Radisson, hvis noen andre er i området. Spiser frokost i gullstua fra ca kl 0800 i morgen, flyet går 0930.
Riktig god tur til Radisson Pass deg for skumle og hyggelige damer i hotellbaren. Har hørt om sånne.....
Det blir nok rekognosering for neste års guttetur også. Det er mange av dem som har direkte fly som første prioritet.. Og nå er jo det mulig med SAS
Fordelen med å skulle på Radisson, er at man kan gå kort på perrongen på Oslo S, og sette seg bakerst. (Mange går langt frem for å ha kortere vei å gå på OSL). Bagasjen er den vanlige Så er det bare å ta til høyre på perrongen på OSL, gå opp trappen, og vips! så er man i resepsjonen på Radisson. Et eldre par som hadde store problemer med å sjekke inn, usikker på hva de egentlig drev med. De brukte uansett veldig lang tid på å legge inn betalingen. Da det ble min tur, tok det ca 37 sekunder før jeg hadde nøkkelen til et rom i 3. etasje i hånden. Opp med bagasjen, og så ned i baren for en deilig kald Ringnes.
Plus har hatt fire rader i lang tid, og enn så lenge har jeg hatt blokkert midtsete. Sjekket EF nå, og plutselig var det blitt 4 rader til?! Hva kan dette bety?
På plass ved gate F19, etter den korteste passkøen noen sinne. (Eller, det var like langt å gå som vanlig, men ingen i kø..) Her var det folksomt, og kake! Bobler fikk vi også, men det var ikke så mye alkohol i Mozellen. Enn så lenge har jeg en hel treseter for meg selv, vi går se om det holder.
Boarding completed, og jeg har en treseter for meg selv. For å følge opp @democomputer spørsmål i en annen tråd, så har jeg satt meg på midtsetet. God plass! Snakkes!