Enkelt og greit, hvor reiser dere i januar for sol og varme? Kan nevnes at jeg vil bruke en Star Alliance CT i C. Inspirasjon mottas med takk!
Jeg reiser ihvertfall til Australia og New Zealand førstkommende januar (Sydney til Brisbane og Wellington til Auckland). Bare 194 dager igjen nå til tidenes guttetur sammen en barndomskamerat ... Thailand, Singapore og Sør-Afrika burde fungere klimatisk sett i januar også (samt reise i C med *A)
Sør Amerika, store deler av Asia og Australia / NZ. Hva vil du gjøre mens du opplever med sol og varme?
Vært i Australia to år på rad nå i desember/januar. Kan varmt (!) anbefales. Sør Afrika er også flott. Cape Town spesielt med tilhørende vinområder i Stellenbosch og Franshhoek. Sistnevnte har høy tetthet av Michelin-stjerne restauranter om man er glad i slikt
Argentina var brillefint i januar/februar, New Zealand var nydeleg i januar/februar (litt i overkant varmt på Nordøya, men det var til å halde ut), Australia er også fint i januar/februar (sjølv om det her kan bli grueleg varmt). Nokre fleire tips finn du her: https://insideflyer.no/forums/threads/dine-vellykkede-bookinger-av-ct-eller-vanlig-poengreise.9284/
Hovedformålet er vel å rømme kulden i Norge. Var på Bali i år, men det ble litt mer regn og overskyet enn vi hadde håpet på. Er først og fremst ute etter litt luksus i avslappende omgivelser, men et sted med litt sjel og historie gir pluss i margen.
Machu Picchu er vel innafor der! Eg framsnakker to ting i livet, og det er Valdres og sør-delen av Australia. Sør-kysten av South Australia kan ha ganske gode temperaturer(ikkje for høge) også har du Kangaroo Island. Tasmania er også fantastisk.
Sør-Amerika, Sørøst-Asia, Australia, Karibien... Mulighetene er mange. Kommer bare an på interesse og budsjett.