Da var tiden inne for mitt første reisebrev! Turen går til Vietnam med en uke i Da Nang og en uke i Hoi An. Ruta er som følger: OSL-CDG SAS Pluss CDG- SIN Singapore Airlines Biz SIN - DAD Silk Air Biz Noen av ruten er vel godt dekket fra før på forumet. Men det er vel aldri feil med et reisebrev til ☺️ Har en kone med til tider ekstrem flyskrekk. Men dette er faktisk den eneste gangen på alle våre turer hun ser frem til flyturen. Det kan ha noen å gjøre med at vi flyr Business Trur nok turene i fremtiden ligger an til å bli litt dyrere etter denne turen Fortsettelse følger..
Det er et fint område, god tur! Jeg har bare vært der i turistsesongen, så det skal bli artig å høre dine erfaringer fra sommersesongen.
Var i Hoi An i mai. Mye turister ja, men byen er veldig spesiell, og lanternene om kvelden gir en helt spesiell stemning. Noen smakebiter: Vi bodde på Vinh Hung resort & spa, 5 min å gå til gamle byen. Et flott hotell i vietnamesisk stil, med gratis smaksprøver av lokal mat om ettermiddagen, gratis solnedgangstur på elven, og hyggelig personale.
Sitter og lurer på om sommerferien i år skal gå til nettopp Hoi An og Da Nang. Håper at dette reisebrev snart fortsetter Eller om andre har noen erfaringer å dele. Tenker å reise i slutten av juli
God tur, jeg likte meg veldig godt i Vietnam. God mat, billig, vennlige mennesker og fin temperatur. Hvis dere ønsker noe annet enn bare strandliv så er ikke Da Nang og Hoi An så langt fra den gamle keiserbyen Hué. Vel verdt et besøk i gamlebyen der. Hvis dere i tillegg er interessert i krigshistorie så er det heller ikke så langt fra Hamburger Hill. Begge steder kan gjøres unna på en dagstur med leid sjåfør.