Hei, Samboeren og jeg planlegger en tur til LAX med SAS BIZ til sommeren. Jeg har fulgt med lenge for å se om det blir sluppet flere billetter i juni/juli/august, og nå har det dukket opp noen få. Men ingen BIZ? Bare plus? Jeg har også vært i kontakt med AMEX for hjelp av bestilling, men de hadde tilgang på det samme som meg. Er det normalt at det tar en stund før BIZ billettene slippes? Hvis jeg bestiller Plus for 80k tur-retur (m/CT), hvor mange poeng vil det koste å oppgradere? Mvh Marius
Normalt slippes setene 11 mnd fram i tid. disse ryker fort desverre. I det siste har sans sluppet noen seter 1-2 mnd fram i tid. men det er helt tilfeldig om de gjør Om du booker pluss dag kan du avbestille om du ikke vill reise i pluss eventuelt bytte til Biz hvis det slippes og da kun betale mellomlegget (20k) og 150nok per pers. Sett på alert på expertflyer så får du beskjed med en gang de(om) de slepper award seter i biz
Det var en stund for ikke lenge siden hvor det var rikelig med biz tilgjengelig til enkelte USA-destinasjoner, spesielt LAX og MIA. Men juni-august er vel ikke nødvendigvis de månedene det slippes flest bonusseter, ettersom det er viktige revenuemåneder.
Såpass, det var jeg ikke klar over en gang. Da blir det nok å bestille pluss, og oppgradere til Biz enten før reisen eller på flyplassen. Har ikke expertflyer, men kanskje jeg bør skaffe meg det? Neste år vil heldigvis CT'en gjelde for flere selskaper..
Oppgraderer du i gaten koster det 25 000ebp per stk per vei. I høysensong så går award billetter for, så skal dere reise i biz så kan de være lurt å reise uten om fellesferien/julen/påske. Det er også mulig de legger ut mindre award seter i høy sesongen siden disse blir fulle uansett.
Da spørs det om vi heller sparer de poengene til vi har CT på platinium Har nå bestilt, ble utreise 30 juli, hjemreise 15 august. 80 000 poeng med plus tur retur.
Nye SAS Plus er fin den, så dette blir nok uansett en bra tur. Så kan dere ev. oppgradere f.eks. returen eller bruke poengene dere "sparte" på noe skikkelig fett med neste CT
Høres ut som et bra valg, så blir de F til neste CT kommer i postkassen. SAS plus er et bra produkt og ser at billetter i sommerferien vil ha kostet deg ca 20 000kr som da gir deg en verdi på 25øre per poeng, som er en helt grei uttelling når du kan kjøpe mer poeng for 20øre. (Maks 60 000poeng per år om jeg husker rett). Kan være greit å ha i bakhode om du skulle mangle litt poeng til å booke drømme reisen eller galskapen som andre ville sagt.