Hei. Har vert medlem her en liten stund og lært mye nyttig, og en del unyttig, men gøy og kunne men har fortsatt noen spørsmål jeg kunne tenkt å fått svar på ang fly allianser osv, og håper noen kan svare. Hva koster det(omtrent) for et flyselskap og være med i en allianse? Det er vel en grunnen til at billigselskaper som norwegian ikke er med. hva tjener de på det, bortsett fra at et annet selskap kan frakte passasjerrenne hvis det blir kansellering ved feks tekniske problemer? Når feks noen bruker et CT og 190k eurobonuspoeng, og flyr tur retur LF first til asia. Hvem tar denne kosten?SAS? LH? LF burde kanskje få noe fra SAS som får "mine" EB poeng? eller hvordan henger dette sammen? Hvem bestemmer hvor mange award seter et selskap legger ut? LF legger jo bare F 14 dager før. men Thai feks har ledig biz gjerne et år fram i tid? Hvis de bestemmer dette selv er det vel best og ikke legge ut noen? eller bare få. Hvorfor har SAS så innmari få seter ledig til USA? Gir jo ingen mening, de reklamerer med 100k tur retur biz til USA. så er det klin umulig å finne seter så og si) Hvorfor har ikke SQ noen Award seter i biz?