Spørsmål om bookingklasser??

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av elgaaen, 03. aug 2015.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Bestillte i dag to billetter i SAS Plus fra Oslo - New York.
    Når vi fikk billettene ser jeg at vi flyr Plus til New York, også blir vi stua bak i midtsetet fra NYC - LA.

    Men hvis vi bestiller Business får jeg inntrykk av at det er business hele veien? Stemmer dette?
    Får vi tilgang til Lounge i New York?

    Vet noen hva som gjelder ved oppgradering hos United? Går det ann?
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du får antakeligvis ikke tilgang på loungen i USA når du flyr bak gardina.
    Med mindre du har gullkort vel og merke. Min (begrensede) erfaring tilsier at United Club er skrap og en skam å kalle en Star lounge.

    Bestiller du business skal du ha business hele veien, eller first som det heter i USA.
    Det går alltid an å oppgradere om det er ledige plasser, hva det koster er en annen sak..
     
  3. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    United Club på EWR er ikke blant de verste, i hvert fall den nærmest sikkerhetskontrollen. Fine dusjer, store barer hvor basic-utvalget er gratis. Av og til litt fullt, og ingen mat som jeg har sett. Snacks og ost, litt frukt å spise bare.
     
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hva legger du i Basic utvalg? Vi har 4 timer connection på ewr til vinteren så det blir vel en tur innom.
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    NB! Det et folk som har havnet på domestic economy med SAS-tilbudsbusiness. Jeg ville bedt en bekreftelse fra SAS på chat eller mail om jeg booket en slik kombinasjon.
     
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk oppgradert til Business fra OSL-EWR, min første tur i Business og jeg gleder meg som en unge.. Har prøvd å oppgradere på United fra EWR-LAX men blir nok en stor og trist overgang til 6 timer i ECO.
    Men gleder meg uansett til Biz.. Jippii!
     
    Henrik, bern747 and KristianSk like this.
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir nok en opplevelse! :) Og det kan godt være at du kan oppgradere EWR - LAX på flyplassen i New York uten at det koster alt for mye. Jeg ville i alle fall ha gått til United skranken og sjekket muligheten for dette ved ankomst.
     
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bare med SAS business saver. Jeg reiste i C og D klasse men havnet allikavel i domestic economy med UA. Smekk full flight, så det ble ikke noen oppgradering.

    Fikk priority bag tag og boarding group 1.
     
  9. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, prøver hos United.
    Men har vi ikke tilgang til feks SAS Lounge på EWR ved ankomst? Og hvordan er det med bagasje? Vi kan jo risikere å komme med to carry ons også slipper vi bare på med 1 stk hos United?

    På returen flyr vi med Virgin America, noen som har erfaringer? Mtp opplevelse, oppgradering osv?
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Dessverre ikke.

     
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Søk om statusmatch til Virgin America Elevate GOLD fra nesten hvilket som helst annet gullkort (hvis du har). Godkjennes på bare noen dager. [email protected]


    Snacky
     
    Travellingalf liker dette
  12. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lett å forholde seg til hundre ulike ting ved ulike flyplasser.. Takk for svar!
    Kan jo hende vi slipper inn hvis vi smiler pent:)
     
  13. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Har du flydd med de?
     
  14. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Så også på Cecilie sin post om innelandsflyvning i USA at de fløy med en del bedre kabiner fra New York til SFO/LAX. Derfor er det av interesse med oppgradering:)
     
  15. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, men de ser bra ut på papiret (dvs. hvis du er gullmedlem, mtp oppgraderinger, prioritet, lounge på LAX mm.). Det skal jo forresten svært lite til å danke ut de store nettverksselskapene i USA, da de er fullstendig elendige på service og produkt ;)


    Snacky
     

Del denne siden