Hei. Bestillte i dag to billetter i SAS Plus fra Oslo - New York. Når vi fikk billettene ser jeg at vi flyr Plus til New York, også blir vi stua bak i midtsetet fra NYC - LA. Men hvis vi bestiller Business får jeg inntrykk av at det er business hele veien? Stemmer dette? Får vi tilgang til Lounge i New York? Vet noen hva som gjelder ved oppgradering hos United? Går det ann?
Du får antakeligvis ikke tilgang på loungen i USA når du flyr bak gardina. Med mindre du har gullkort vel og merke. Min (begrensede) erfaring tilsier at United Club er skrap og en skam å kalle en Star lounge. Bestiller du business skal du ha business hele veien, eller first som det heter i USA. Det går alltid an å oppgradere om det er ledige plasser, hva det koster er en annen sak..
United Club på EWR er ikke blant de verste, i hvert fall den nærmest sikkerhetskontrollen. Fine dusjer, store barer hvor basic-utvalget er gratis. Av og til litt fullt, og ingen mat som jeg har sett. Snacks og ost, litt frukt å spise bare.
Hva legger du i Basic utvalg? Vi har 4 timer connection på ewr til vinteren så det blir vel en tur innom.
NB! Det et folk som har havnet på domestic economy med SAS-tilbudsbusiness. Jeg ville bedt en bekreftelse fra SAS på chat eller mail om jeg booket en slik kombinasjon.
Fikk oppgradert til Business fra OSL-EWR, min første tur i Business og jeg gleder meg som en unge.. Har prøvd å oppgradere på United fra EWR-LAX men blir nok en stor og trist overgang til 6 timer i ECO. Men gleder meg uansett til Biz.. Jippii!
Det blir nok en opplevelse! Og det kan godt være at du kan oppgradere EWR - LAX på flyplassen i New York uten at det koster alt for mye. Jeg ville i alle fall ha gått til United skranken og sjekket muligheten for dette ved ankomst.
Ikke bare med SAS business saver. Jeg reiste i C og D klasse men havnet allikavel i domestic economy med UA. Smekk full flight, så det ble ikke noen oppgradering. Fikk priority bag tag og boarding group 1.
Ok, prøver hos United. Men har vi ikke tilgang til feks SAS Lounge på EWR ved ankomst? Og hvordan er det med bagasje? Vi kan jo risikere å komme med to carry ons også slipper vi bare på med 1 stk hos United? På returen flyr vi med Virgin America, noen som har erfaringer? Mtp opplevelse, oppgradering osv?
Søk om statusmatch til Virgin America Elevate GOLD fra nesten hvilket som helst annet gullkort (hvis du har). Godkjennes på bare noen dager. [email protected] Snacky
Det er lett å forholde seg til hundre ulike ting ved ulike flyplasser.. Takk for svar! Kan jo hende vi slipper inn hvis vi smiler pent
Så også på Cecilie sin post om innelandsflyvning i USA at de fløy med en del bedre kabiner fra New York til SFO/LAX. Derfor er det av interesse med oppgradering
Nei, men de ser bra ut på papiret (dvs. hvis du er gullmedlem, mtp oppgraderinger, prioritet, lounge på LAX mm.). Det skal jo forresten svært lite til å danke ut de store nettverksselskapene i USA, da de er fullstendig elendige på service og produkt Snacky