Kanskje ikke helt rett tråd, men får våge seg. Gullstatus hos SAS har aldri vært noe mål hos meg da jeg ikke reiser så altfor mye. Ser imidlertid nå at jeg mangler drøyt 22 000 statuspoeng for å få nettopp det. Det jeg lurer på er derfor: 1. Nulles det jeg allerede har opptjent av statuspoeng ut ved nyttår? I så fall er det jo ingen vits å prøve. 2. Hvis ikke, hva kreves for nå gull? Aner liksom ikke helt hvor nært eller fjernt det er? Vet at det primært er gjennom reiser veien går, men at enkelte kredittkort også gir slike poeng. Et gullkort hadde jo ikke vært å forakte og jeg er villig til å legge inn både litt innsats og kroner for å få det, men jeg reiser samtidig ikke nok til at kan forsvares å bruke for mye heller. Hadde satt stor pris på noen mer erfarne hadde tatt seg tid til å forklare litt for en amatør.
Spørs når du har opptjeningsperiode. Det står på kontoen din. Du kan ha feks Mars til mars og da har du frem til mars 2. Fly da eller å ha kredittkort som gir ekstra statuspoeng. Det er dobbel poeng kampanje på flyturer innen 28 februar som går nå. Så en tur der gir deg en del poeng. Men du bør jo tenke på hvor mye du blir å fly i neste periode for å tenke på om det er verdt å gå for ett gullkort eller ikke mtp å legge inn penger i det.
Du får 20.000 statuspoeng ved å bestille Amex Elite. Deretter er det bare å fly en eller to turer før 28.feb, som @paramberg sier, da er det doble poeng
Takk for tips! Mottar man de statuspoengene umiddelbart etter bestilling? Ser opptjeningsperioden min kun går fram til 31.1.23.