spørsmål rundt Awardfares.com

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Jebus, 19. april 2023.

  1. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Heisann, tar i bruk awardfares.com sin betalte løsning for å forsøke å finne noen gode businessclass reiser til påske 2024 men har et par spørsmål som jeg lurer på om noen her inne kanskje har svaret på:

    1. Når jeg finner en business class reise til taipei som f eks: Oslo -> Paris -> Vienna -> Taipei, er det da faktisk business på alle fly i den reisen eller er det "minst 1 business class" på de flyturene?

    2. Når jeg søker f eks "taipei -> europa" så finner den på business class på f eks: Taipei -> Paris -> Vienna, her skulle jeg da gjerne forsøkt å velge KUN taipei -> paris på business også heller bare kjøpe en flybillett fra paris -> oslo om jeg ikke finner noe bonustur den siste biten. Men jeg finner da altså ikke taipei -> paris på business alene.. Det var da spørsmål #1 dukket opp i hodet..
     
    RoadKing liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Normalt vil det være business hele veien, men det kan forekomme om f.eks business ikke tilbys som klasse på en flygning. Om det ikke er tilfelle vil det framkomme av den enkelte strekning, du må se på spesifikasjonene på strekningen.

    Det har ikke noe med at det ikke er business hele veien eller ikke. Det har med at flyselskapene "designer" tilgjengelighet for enkelte markeder / reiser. Dette kalles "Married segments". Da vil du f.eks kunne finne en gjennomgående reise OSL - FRA - CPT i biz, men ikke finne noe på OSL - FRA. Det gjøres slik for at man skal kunne tilby et komplett tilbud punkt til punkt i en klasse for betalende kunder. Hvis en som skal betale for en slik reise får eco på reisen OSL - FRA, vil vedkommende kanskje heller velge OSL - AMS - CPT hvis den tilbyr business på alle legs. Flyselskapene tjener ikke så veldig godt på bonusbilletter, og da blir vi som bruker dette annenrangs og får dårligere tilbud.
     
    Last edited: 19. april 2023
    Jebus and Sonictravel like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Siden vi har en tråd med Awardfares: Er det noen som har funnet en måte å "nulle"/avbryte et søk?
    Når en "sjekker litt rundt" får en fort feilmelding på "for mange søk", fordi algoritmene driver og sjauer i vei på det du egentlig har gitt opp.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,469
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke det. Har lurt på det samme. Må bare vente tror jeg?
     
    ArthurDent liker dette
  6. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Finner interessant tilgjengelighet i AF, men finner aldri disse billettene på sas.no når jeg er logget inn. Et eksempel her for påske 24 hvor AF viser 9 ledige i biz til CPT, men null når jeg sjekker sas. Har gold.
     
    ArthurDent liker dette
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ser du kun på FFP = EB ?
     
    ArthurDent liker dette
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Tipper nei, AC har redusert tilgjengelighet for Sas slik jeg opplever søkene.
     
  9. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,062
    Likes mottatt:
    1,750
    Bonuspoeng:
    113
    Ja.
     
    ArthurDent liker dette
  10. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Det er på Star Alliance award billetter du søker (ikke sas award billetter?)?

    Hvis ja så er det slik at star alliance award søket sliter med å finne billetter som går over flere leg. Da må du ringe inn. De finnes men kun som enkelt leg i systemet. KS kan sette det sammen til en reise.
     
    ArthurDent liker dette

Del denne siden