Sprell i skandinavia?

Tråd i 'Reisemål' startet av KristianSk, 19. sept 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tjohei,

    Jeg har en kinesisk venninne som har lyst til å oppdage Scandinavia, jeg synes det høres ut som en skikkelig kjedelig idé, men hvem bryr seg vel om hva jeg mener.

    Jeg personlig har skikkelig lite lyst til å (gjen)oppdage Scandinavia, så jeg tenker i utgangspunktet dagstur fra London bør mette behovet, men definitivt ikke mer enn en overnatting. Jeg tenker i utgangspunktet København, men er veldig åpen for forslag.

    Jeg har generelt vært lite i Sverige og Danmark de seneste årene, og i Oslo vet jeg kun hvor man bør spise overtidsmat (Village tandoori (Bygdøy Allé), Raa Sushi (Majorstuen) og Sushi og Wok (Majorstuen)).

    Noen forslag til eventuell tryllereise?

    For å gjøre opplevelsen komplett vil den selvsagt gjennomføres i SAS Plus... ;)

    Om noen vet, regner ikke med det er snakk om visum for Hong Kong statsborgere?
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Vestlandsfjordene er vel den største og mest attraktive attraksjonen vi har i Skandinavia, så hun bør vel i det minste legge turen innom Bergen, før hun eventuelt reiser videre til København. ;) LHR-BGO-CPH-LHR?
     
    KristianSk and PettR like this.
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke sett disse fjordene du snakker om selv jeg, faktisk ;)
    Men det blir jo fort et litt større prosjekt, blir det ikke?
     
  4. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Man trenger ikke å dra langt fra Bergen for å komme til flotte fjorder og fjell. Men hvis det skal gjøres effektivt (som en dagstur) krever det gjerne leiebil, som kanskje ikke er aktuelt. En annen mulighet er å fly til Ålesund eller Molde og kjøre til Bergen derfra. Jeg har familie i Molde og har kjørt der flere ganger, er utrolig flott natur underveis. Det er mulig å ta omveien via Geirangerfjord, men da burde hun/dere ha en overnatting underveis.
     
    Last edited: 19. sept 2014
    KristianSk liker dette
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du snur ruta, og reiser tidlig til København, tar 3/4 dag der, så reiser du til Bergen på kvelden, overnatter og tar en av fjordpakkene (http://www.norwayactive.no/basic-tour/), før du reiser hjem til London på kvelden. Dog blir det jo mye mer behagelig hvis du kan ta to overnattinger. En i København og en i Bergen. :)
     
    KristianSk liker dette
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det så slettes ikke dumt ut, takk!
     
    Herlov liker dette
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebil er ikke uaktuelt, men jeg blir glad om jeg slipper. Høres fint ut, men tenker samtidig at det blir et litt ambisiøst prosjekt. Min plan var å overraske med en liten avstikker til skandinavia, men ikke mer enn nødvendig :)
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Skal du først stikke til Skandinavia føler jeg ikke at storbyene er det mest unike vi har å vise frem.. Men det er jo min mening..

    Med andre ord: Kom deg til Bergen og vis frem den unike byen og naturen rundt (og nei, jeg er IKKE bergenser)..
     
    sitrus and KristianSk like this.
  9. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    LHR-CPH-OSL, så Oslo-Bergen (via Flåm) med tog (pluss båt?), BGO-LHR, da får du med mye variert norsk natur.
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden