SQ: ARN/OSL-MEL/SYD for <20knok

Tråd i 'Reisedeals' startet av Ursa, 27. mai 2017.

  1. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Kom over denne på FT i dag. Littegrann bedre enn sist. Fra ARN til MEL er det 18,9knok omregnet fra sek til nok. (OSL-MEL er 19,8 Knok) Ser ikke ut som den går bort med det første. Kuleste er vel unlimited stopovers I Singapores sone 3. Må bestilles på nettsidene til SQ afaik.

    Bra deal

    Edit: finner CHC (Christchurch) også til 20,1 Knok fra OSL så da er sikkert både AKL, PER of andre Oceania-mål rimelig også.

    Bali og Lombok til 17,7 knok

    http://www.flyertalk.com/forum/prem...l-etc-business-d-rt-1-748-a.html#post28361342
     
    Last edited: 27. mai 2017
    Insomnia4u, Sooninson, Bernd and 7 others like this.
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj - dette var veldig fristende. Kikket på Oslo - Sydney på Momondo, og finner en tur til 20 273,- med reiseperiode 8. - 14. januar neste år (dessverre har jeg ikke så stor datofleksibilitet, kanskje +/- 2 dager).

    Er det noen som kan sjekke hvor mange eurobonuspoeng det vil gi? Jeg er dessverre en kløne når det gjelder å finne ut av slikt. Reiseruta ser ut til å bli:
    Oslo - Frankfurt - Singapore - Sydney, og Sydney - Singapore - Amsterdam - Oslo.

    Sjekket denne turen for en uke siden, og det var på nære nippet at jeg booket den da til ca. 5000 mer - som jeg også mener er en god pris. :)
     
  3. Ursa

    Ursa Bonusnisse

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Fra-sin rundes opp til 6300 miles = 12600 poeng pr leg

    Sin-syd rundes opp til 4000 miles = 8000 poeng per leg.

    Osl-fra gir fast 750 poeng med Lufthansa intra-europa biz per leg.

    12600+12600+8000+8000+750+750
    =42700 basispoeng mener jeg det skal bli ☺️
     
    Robert H liker dette
  4. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Finner ok pris TRD-AKL også......i januar 2018 ligger på knappe 20K. Dette er via DME på utreise og CPH på hjemreise( dvs. TRD-ARN-DME-SIN-AKL-SIN-CPH-TRD )
    Grei pris det...:)
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Med sone 3 mener du thailand/Philinpinene osv ikke sant? som i SQ sin sone3?

    Har du funnet noen Oceania mål utenfor NZ til omtrent samme pris?
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Wow - nesten gullkort på en tur :)

    Noen som vet om det mulig å legge inn en omvei for å få flere poeng? Eventuelt hvordan man rent praktisk går fram for å få det til - finnes det noen bestillingssider der det nokså enkelt lar seg gjøre selv for en med pølsefingre?
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Så den var omtalt som et salg på finalcall.travel også, men finner ikke noe informasjon om tilbudet fra offisielt hold.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det smerter meg å skrive det, men jeg synes nesten SQ kunne holde seg for gode til å komme med enda ett salg nå... Fristelser, fristelser, FRISTELSER!
     
    Baldrick, Ursa, Bernd and 2 others like this.
  9. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Du får trøste deg med at det ser ut til å være lenger mellom de aller billigste billettene til AKL denne gangen ;)
     
    Travellingalf liker dette
  10. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    SQ (og Cathay) sliter med å fylle business cabin pga stor press fra low-cost/mainland china flyselskaper (med greie premium eco produkter), høye (personal)kostnader, mange nonstop-ruter fra midtøsten/kina som ikke krever mellomlanding, null domestic flights etc. Så tilbudene i rekke og rad er et symptom av et mer eller mindre alvorlig strukturell problem. Men herregud, det frister...heldigvis gikk jeg tom for helger for lenge siden ;)
    https://www.bloomberg.com/news/arti...s-reports-surprise-loss-on-cargo-provisioning
    http://www.faz.net/aktuell/wirtscha...-pacific-und-singapore-airlines-15032644.html (på tysk)
     
    Robert H and Ursa like this.
  11. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for bra tips. Jeg tror nesten det må bli en tur til Oceania etter hvert.

    Beklager min uvitenhet, men hva betyr dette? Er det ikke i Singapore man mellomlander, uansett hvor man skal? Eller er det mulig å flette inn flere destinasjoner?
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som har noen tips i forhold til hvordan å søke opp de beste tilbudene? Jeg får ikke opp de samme prisene på Google Flights som jeg gjør på f.eks. Expedia og det tar himla lang tid å trykke seg gjennom dag for dag.
     
  13. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Søker du direkte på Singapores side kan du få opp en matrise med priser +/-3 dager. (Velger vel "flexible days" under ut/innreisedatoene eller noe lignende) Hjelper litt, i alle fall.
     
  14. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, det fungerer nok bra for folk flest, men for meg som gjerne vil ha en litt eksotisk routing, flest mulig forskjellige fly og multi-city booking kommer den litt til kort ;)
     
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Så røk man på smell, igjen, denne gangen som utsatt sommerferie til desember! Betalte vel 42.000,- for 2 pax:

    BGO-CPH-SIN

    3 dager i Singapore og så videre:

    SIN-BNE

    Retur:

    MEL-SIN-CPH-BGO

    Alt foregår i 777-300ER utenom turen ned til BNE som er en 777-200 med ny kabin.
    Det fine med 300-maskinen er at den har en minikabin med 3 rader som føles veldig eksklusiv ut.

    Selvom det blir mye 777 og jeg hadde lyst å prøve både A380 og A350 var routingen fin med unntak av at man må opp i grytta for å ta fly fra BGO kl. 0600, men det lever jeg godt med:p:D

    Aussie here we come!!:):cool:
     
    TigerTravel, RemiWM, Origo and 15 others like this.
  16. Youngflyer

    Youngflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Får ikke poeng på silkair vel?
     
  17. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, kun på SIA-metall.
     
  18. Youngflyer

    Youngflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvilke "sommerferie" destinasjoner er aktuelle da?
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har erfaring med ruten via ARN og DME? Må man ut av flyet på DME? Er det bare mas, eller går det greit med den rutingen?
     
  20. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Ruta åpnet i går. Ut av flyet, sikkerhetskontroll, passkontroll, lounge og deretter boarding rapporteres det om.
     

Del denne siden