Tenkte å informere om at SQ matcher EBD med SilverKris Elite Gold. Til opplysning for eventuelt interesserte. Bekreftet på chat med flyselskapet
Nå tenkte jeg først at en slik status match ikke har så mye for seg siden man har de samme fordelene som EBD allerede, men når jeg ser nærmere etter så finnes det noen unike fordeler med SilverKris Elite Gold som man ikke får med status gjennom andre selskaper i Star Alliance. Tenker da bl.a. på loungetilgang om man flyr SilkAir, setevalg og videre match til Golden Circle med Shangi-La. Men igjen, alltid en god idé å vente med slike status matcher til man har behov for en eller flere av de nevnte fordelene, da slike er tidsbegrensede og som oftest bare kan gjøres en gang.
Det kan jo være kjekt. Takk for tips! Hvis du samtidig også kunne opplyse om fremgangsmåten, så hadde det vært fint. Enig.
Det står ikke noe spesifikt om det nei. Men skulle nesten tro det? https://www.singaporeair.com/en_UK/us/ppsclub-krisflyer/krisflyer/krisflyer-elite-gold/benefits/
Tenker man må ha reisen registrert på kortet for å få det til, og da spøker det for å få poengene på EB kontoen...
Eller om du skulle finne på å fly SQ eco, Silk air eller Virgin Australia. Må ta dette opp til vurdering neste gong ein skal til den retningen. Er vel sikkert enklere å booke SQ-F suite også då. Kan Amex Plat poeng føres over til Silverkris?
Det bør ikke være noe krav at man må det. Bestill en SQ F-reise, så kan man vel bytte bonusprogram i etterkant som en vanlig flybillett.
I prinsippet ja, men vi hører jo rett som det er om folk som har fått poengene på Krisflyer og sliter med å få dem til EB, selv om alt har sett riktig ut.
Jeg er faktisk midt i en slik sak. Min reise fra SIN til DPS ble, av en eller annen merkelig grunn, ført inn på KrisFlyer kontoen. Tilbakereisen gikk helt fint, men er i kontakt med support hos KrisFlyer for å få dette rettet opp. Men det er mye frem og tilbake, så vi får se om det løser seg på sikt.
Man får vanligvis ikke poeng på en CT-reise uansett, så det hadde jeg ikke vært så bekymret for å prøve.
Jeg har en eller annen tråd her inne hvor jeg slet med det samme, men det ordnet seg til slutt! edit: her er tråden om det kan hjelpe deg: https://insideflyer.no/forums/threa...istrert-på-krisflyer-og-ikke-eurobonus.13038/
Jepp, @Schlandy påpekte det. Jeg tenkte ikke på det. I mitt lille hode tenkte jeg at fanken, dette skulle jeg visst før turen til Stillehavet, men så, med @spacecosmos sine erfaringer tenkte jeg til slutt at det kanskje var like greit