SQ premium eco med poengopptjening eller CT Biz?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er straks klar til å bestille meg tur til Australia, berre venter på at retur i starten av januar blir tilgjengeleg(Vonar at eg må forhalde meg til datoar på united.com?)

Men så kjem eg opp i dilemma- 4 stk i eco prem i SQ kjem på 43', 2 i Pr. eco og to i Biz kjem på ca 60', og 4 i biz tek eg meg ikkje råd til.
    Heller litt mot 2 i kvar klasse, og då sikre diamant til meg og gull til fruen. Og då reise annakvar gong i prem eco og biz. Men vil dette la seg gjere, og får me alle tilgang til lounge i Singapore med 2 i buz og eit gullkort?
    Eller skal eg drite i alt og ta alle med på samme fly/samme klasse på poeng?

2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Om gullkortet reiser på økonomi kan denne gjeste inn økonomipax nr 2. Dei to i biz har loungeadgang på billetten.
    Men veit ikkje om det er til nytte for plan om diamantkort....

3. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    No får ein vel 125% på prem eco, og 150% i billigste biz. så det er ikkje så stor forskjell. Trur eg ender opp på 65000 med planlagt flyving, eks sq. Men spørsmålet er om det er så stor verdi å bli diamant...

4. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som veit om Tallin kan booke lengre enn me kan søke på united?

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Hos Singapore er businessloungene bedre enn gold, så da vil alle måtte gå i sistnevnte. Regner med at biz har tilgang der.

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    99% sikker på at det ikke går..

7. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    nettopp....så i utgangspunktet blir det forskjellige lounger på Biz og PremEco/Gold passsjerene. Med Biz billett blir du bedt om ikke å gå i Gold Loungen. Det er jo mulig at alle kan få komme inn der dersom man forklarer "problemet" dog :)

8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det ikke - men det er jo diskutert før her :) Ikke bruk noe ekstra penger eller tid for å nå EBD....

9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,156
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis en kan nå diamond for en # billig# penge så har jo salg eller å kunne gi bort gullkort en realverdi. Hvis den er høyere eller lik prisen du må betale for en flybillet ekstra så kan det teoretisk " lønne seg".

10. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker både ekstra penger og tid for å bli EBD i denne opptjeningsperioden og har også gjort det samme en gang tidligere. Så jeg er uenig. Så lenge det ikke er snakk om store summer så synes jeg absolutt EBD er verdt den ekstra kostnaden/tiden.

11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig man blir bedt om det, men man kan fint gå i Gold loungen også med Business billett. Damene henviste oss videre til Business loungen, men vi sa som sant var at vi kom derfra og ville sjekke ut Gold loungen også. Det var ikke noe problem, men det var ikke noen tvil om at Business loungen var en del bedre ja.

12. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    No vart det bestemt at eg booker alle i Biz, men eg får det ikkje til.
    Frøkna fyller 12 år midt i reisa, og SQ sida godtek ikkje at eg legg inn dette. Får feil uansett, så valget er om eg skal legge inn at ho er voksen uten å ticke av for at denne passasjeren er under 18 år, eller sette inn feil aldrer. Uansett må eg rette det opp, eller ringe inn!(Men det er kun 4 seter(!) att)

13. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, kinkig. Ser kontoret i DK er stengt, men det kan kanskje være verdt å ringe SQ Call Centre på +65 6223 8888?

14. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for hjelp(to plasser)! Ordna seg, dei tok hensyn til dato ved utreise, noko som eg ikkje har opplevd her i Norge, så då sparte eg nok til ein tur innenlands i Australia!

DanH, LN-FHU, RoadKing and 2 others like this.

Del denne siden