Har vist SSSSS (5S, hvorfor ikke 4?) på KEF i morgen med kun 40 min connection. Noen med erfaringer med dette? Hva i alle dager er 5S og hva er rettighetene mine om jeg ikke rekker flyet videre?
Kontrollen er når du kjem til USA og ikkje på KEF. Så har Icelandair som eg regnar med at du flyr med godkjent 40min så bør det gå heilt fint. Dei S’ane betyr at du har blitt plukka ut til ekstra sikkerhetskontroll. Meir her: https://onemileatatime.com/what-does-ssss-on-boarding-pass-mean/
Ekstra sikkerhetskontroll skjer før boarding, og i dette tilfellet på KEF. Har ikke opplevd noe ekstra kontroll ved ankomst i USA pga. SSSS, med mindre man flyr videre på samme boardingpass.
You have the right to remain silent. Anything you say can and will be used against you in a court of law. You have the right to an attorney. Om noko går skeis vil eg tru du enkelt kan snakke deg til å vere med neste fly. Men eg kan ikkje regelverket...
Det der løser seg. Stort sett tar disse ekstrasjekkene 1-2 min. Prøv å begrens håndbagasjen om du er redd for tiden, den skal de ofte gjennom. Og så er det ett eller to spørsmål(svarer du dårlig på de, blir det flere) men ofte veldig fort overstått. Så slapp av, og nyt turen! C
Hadde SSSS VIP I Orlando, etter å ha kjøpt enveisbillett til Norge under 2 timer før avgang.. Det tok vinter og vår, samt en heftig sprint sammen med TSA agenten til gaten for å rekke flyet.. TSA fyren stoppet 40 meter unna og ropte til folka i gaten « It’s ok, he’s been cleared now» Dette fikk jo alle med seg..