Star Alliance CT med poeng vurderes avhendet (samletråd)

Tråd i 'Reisedeals' startet av Mr.FastTrack, 18. nov 2016.

  1. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser for meg at den som kjøper poengene og CT har en spesifikk reise i tankene. Feks NYC, lave avgifter + 5000,- pr pers er en relevant pris i biz. Husk det følger en del restriksjoner med billettene. Og man må gå igjennom en tredje person for booking etc.
    Drar man østover blir avgiftene høyere så 5000,- pr pers kan faktisk være en meget god pris for selger.
    Som flere her sier, vanskelig å prise dette. Den relative verdien for deg som eier poengene og CTn er nok høyere enn for kjøper.

    Edit: what @Henrik said
     
    Chrisbgg liker dette
  2. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Nå har jeg aldri bestilt bonus-biz, så jeg må spørre dere med huet godt plassert på skuldrene:

    Hvor lite valgfrihet snakker vi om her når det kommer til valg av reisedatoer? Jeg mener, jeg gikk omtrent i lufta over å finne feilprisede biz-billetter til BKK med QR til 7000/pers, og jeg samler ikke akkurat på QR-miles.. (eller BA, eller whatever. Ikke poenget, venner!)

    Jeg flyr gjerne kona og meg til en langweekend i Tokyo, eller HK for den saks skyld, i SAS Biz; men det har ikke vært plagsomt aktuelt. Dersom det finnes et snev av realisme i at jeg kan få tak i billetter en onsdag-søndag eller lignende gjennom våren, er jeg interessert i å gjøre en avtale. Og den må innebære at det er billig nok til at jeg tenker "ja, fuck it, kjør!"
     
    Mr.FastTrack liker dette
  3. tomatle

    tomatle Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er nok ikke intr i å kjøpe, men jeg regner at det som tilbys har følgende verdi:

    7200 kr for 100.000 EB poeng (trumfoverføring)
    1700 kr for CT (gitt at det er en *A CT)

    tilsammen 8900 kr

    På toppen av dette så må det også kompenseres for all innsatsen som kreves for å få omsatt for 100k, og sanke 100k EB poeng.
     
  4. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Som sagt ønsker jeg en del mer enn 10 000 kr, men ser at 30 000 er laaangt unna også.

    En CT og 100 000 poeng kan også brukes på en del inneriksreiser jeg vet kommer i 2017 og i tillegg en langhelg i en europeisk storby. Det vil fort komme på langt over 10 000 kr.

    Ser det selges bizz billetter på finn.no med SAS på gitte datoer OSL - HONG KONG til 15 000,- billetten. Er det optimistisk? Vet man opptjener poeng.
     
    Last edited: 25. nov 2016
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Unnskyld, men EN CT, er for EN tur, Det dyreste du får i Europa er vel 50000 pts.

    Sjekket Luftwaffe nå, og en f.eks t/r Madrid via München i Biz type langhelg koster 4.964,- NOK. Jeg ville ikke brukt poeng på noe slikt.
    upload_2016-11-25_8-30-53.png

    Med andre ord, å betale opp mot det du drømmer om er en veldig dårlig deal for kjøper.
     
  6. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Greit nok det. Jeg sjekket bare min egen nytteverdi av 100 000 poeng og CT.
     
  7. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Du får si ifra hvis du ombestemmer deg. Budet mitt står :)
     
  8. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Det skal jeg gjøre, men tror ikke jeg kommer til å selge for den summen:rolleyes:
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Kriteriene for bruk av CT er relativt strikte, av en slik karakter at jeg personlig oppfatter dem som mer eller mindre lite omsettelig.
    Det er kanskje like greit, hvis det er gjort fordi det er en relativt "kostbar" bonus fra AmEx så er det også mer eksklusivt?
     
  10. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan kan det ha seg at det ikke finnes 2 stk biz for poeng til Narita i jun,juli eller august.. dette må jo kunne kalles svindel? Det reklameres da at det finnes biz til 100.000poeng? Hvor er de?
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Fordi alle er tatt?
    Jeg synes det har vært mange flere seter å finne den senere tiden, men Tokyo er vel kanskje den mest interessante destinasjonen og dermed ryker billettene fort. Det er vel type 2 seter per flight.
    Har dog sett at det har blitt sluppet flere seter til Tokyo i juli noen måneder før avreise.
     
  12. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg husker ikke om jeg har nevnt det i denne tråden, men jeg booket 2xSASbiz OSL-CPH-NRT-CPH-OSL her forleden, med avreise andre uka i desember. Det var rikelig med seter, og jeg hadde flere valg både på utreisedag og hjemreisedag.

    Det var da snakk om å booke to billetter, hvorav en CT med ca 4 ukers tid til avreise.

    Hilsen Koffert.
     
  13. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg synes også at det pr. dags dato er All time Low når det gjelder tilgjenglighet litt frem i tid på biz bonusbilletter. Men det slippes kanskje mer etterhvert. Dessuten er det mange som booker tur med engang de oppnår CT og evt. avbestiller senere.
     
  14. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man kjøpe EB poeng fra andre sånn uten videre?
    Det visste jeg ikke. Hvordan er gyldigheten på disse poengene, følger de gyldigheten fra selgeren?
     
  15. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Kan man booke to CT billetter på samme flight?
    Jeg har booket TG med EB og CT neste sommer. Er det mulig å ta med en til på CT?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ja om det er nok ledige seter kan du fint gjøre det.
     
    Omaniac liker dette
  17. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg byr 12000 kr.
     
    Shyneno liker dette
  18. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Sprøs veldig når du tenker å reise. Vi fant ut at det passet med en tur til Los Angeles i Feb, og fant lett billetter i biz med SAS begge veier og booket med CT på nett. Påske, vinterferie og sommer er vel såpass populært at det ryker fort.
     
  19. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Da kan jeg informere om at CT og poeng er avhendet til en ok pris:)
    Nå kan dere lure nå :p
     
    John in The Tower and RoadKing like this.
  20. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg er sikkert dum som spør, men irriterer meg at jeg ikke vet hva CT betyr. Hvs betyr CT?o_O
     

Del denne siden