Lei av alle typer Economy-billetter!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av SASlovah4evah, 19. april 2016.

  1. For tiden søker jeg en del på billetter hos Star Alliance. Lufthansa, German/Eurowings, Austrian, Swiss, Aegean etc... Noe som irriterer vettet av meg er at ALLE har innført sånne forbarska "light billetter". Aegean har til og med navngitt sin billig-eco for "GO LIGHT" (høres det kjent ut?). Skal du ha innsjekka baggasje må du betale ~30EUR. Vil du ha innsjekka baggasje og mulighet til å ombooke billetten din gratis, kan du kjøpe en Flex eco til ~40EUR (mer enn billigste LIGHT eco billett). Så her må man holde tunga rett i kjeften. Med Eurowings kan du også få ekstra unødvendige "boomerang miles" + et underholdningsblad for ~13EUR ekstra, men skal du unngå dette må du booke med VISA electron eller VISA debet card. Så det er EGENTLIG et kredittkort-gebyr på 13 EUR. Og dette valget kommer som ekstra på billetten, helt nederst, helt til slutt, etter du har tråla deg gjennom valg som "BASIC, SMART eller BEST". Her må man tenke på ting som om man velger å kjøpe en SMART-billett from the beginning, eller om du heller betaler for baggasjen separat. Noen ganger kan det lønne seg med det ene, andre ganger med det andre. F*** altså! Hvor vanskelig skal man egentlig gjøre det???!?! Det er like før jeg bare booker hos det første og beste selskapet som gir meg en ferdig pris fra starten av. Så veit jeg at jeg får alt, og at når jeg betaler så er det samme forb**** prisen jeg så fra starten av....

    Folk sutrer mye over SAS, men til sammenlikning så har jo ikke SAS rulla ut disse LIGHT billettene på alle rutene enda. Personlig flyr man jo mye SAS, og jeg søker alltid på SAS først. Er vant med sas.no, og interfacen der. Derfor irriterer det vettet av meg at prisen jeg ser når jeg søker på andre flybilletter, ikke er den jeg "får" :mad: Da får det være at sas.no er helt elendig rævva ustabil innimellom, for om lavpriskalenderen sier 699kr, så er det faktisk det jeg betaler når jeg trøkker inn Amex-kortnummeret mitt på slutten også. Tenker enda på hvordan en SAS PLUS var samme pris som en economybillett hos eurowings.... Forøvrig var lufthansa.com nede i hele gårkveld, relativt flævvt for et såpass stort selskap. Så det ække bare SAS som kan ha nedetid.

    "Lokkepriser" can go dip themselves in a russian airplane toilet! Irritasjonen min over Ryanair og andre lavprisselskap som har ført med seg dette ukjoet til nettverksselskap, øker bare eksponentielt. Selvfølgelig, det er naturlig, alle må tilpasse seg for å klare å overleve i hard konkurranse. Men fåkk, nå synes jeg egentlig det ikke er noe vi kunder vinner på i det hele tatt. Å søke på billetter er jo blitt rene doktorgraden, og sinnsykt tidskrevende. Burde man gå for eco flex-valget? Burde man gå for eco saver? GO LIGHT? BASIC? Eller kanskje economy classic? Lufthansa og Austrian har FIRE forskjellige kategorier å velge fra, på en vanlig europarute. Austrian & Swiss har TRE forskjellige economy-valg! It's just too much! Why do you do this to us?!

    Frustrasjonsutbrudd :confused:
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig enig!
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Folk liker å bli lurt..
    "Jeg sparte 17 øre før bagasjen og det tok meg knapt 4 timer å booke" hurra..
     
  4. På google flights så hyler google flights om at Ryanair er så mye billigere, hver gang jeg søker nå. Hele 100euro billigere! Well shit!! Så jeg sjekka nå da, bare for å se om det var så sinnsvakt mye billigere. Men de 100 euroene er jo det det koster for en innsjekka bag (50EUR én veg, 100EUR tur/retur). Deretter koster det mellom 6-15 EUR å booke sete, og det koster 4 EUR å betale med amex. In the end koster det det samme som å fly med Lufthansa group på samme strekka - for samme vilkår (innsjekka bag + setevalg, og hos Lufthansa group får du jo faktisk noe å spise og drikke i eco også...). Hvis du klarer å tråle deg fram til rette billetten hos Lufthansa group, vel å merke. For det begynner jo å bli litt vanskelig der og :mad:

    Fåkk!
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Mange sjekker ikke SAS engang forde norwegian/Ryanair " er så billig" realiteten er at for de fleste så er det billigere med SAS billetter på tilbud, en tilsvarende reise hos konkurrenter.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Da blir det i alle fall likt hos alle.. hehe....
     
  7. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr med BA og AA jeg.... i business....da slipper jeg slik fuzz:D
     
    Fredrik81, Martin F and SKDAAP like this.

Del denne siden