https://www.ausbt.com.au/star-allia...-status-tiers-above-gold?utm_source=hero]Link Star Alliance Silver, Gold, Platinum and Diamond? The world's largest global airline alliance – which includes heavy-hitters such as Singapore Airlines, Lufthansa and United among its roster – is looking at adding one or more top rungs to its frequent flyer ladder.
Det gir god mening. De fleste selskap har nivå over gull allerede. Håper vi da får tilgang til F lounger all over
Da har EBD plutselig rimelig god verdi. Men kan jo ikke sleppe 20(Gjett på antall EBD) tusen EB kunder inn i FCT. HON krever jo rimelig mye mer en EBD
Dette lukter jo Luftwaffes Miles & More-modell lang vei. Det er nok Pandion som i så fall blir HON Circles ekvivalent, med F-loungetilgang. EBD vil beholde de samme fordeler som i dag, mens EBG mister tilgang til type Luftwaffe Senator-lounger, men gis kanskje adgang til *A businesslounger.
Så det er dette de mente i artikkelen igår om at EB skal styrkes For Pandion vil det jo styrkes, men den gemene EB`er som er gull og diamond vil det jo kun være dårligere.
Med LTG og det antall Gold og Diamond medlemmer vil jo programmet (Eurobonus) og fordeler reduseres I verdi. De fleste lounger er stapp fulle, pri-boarding funker, men lite point da "alle" har kort.. Så skal reelle goder beholdes må de øke krav til opptjening ganske betraktelig slik at det blir færre som skal dele på godene.. Så med tanke på antall EBG/EBD vil nok disse kun mappes til Star gull vil jeg tro
Tviler dessverre på at EBD vil bli på linje med HON (*A Platinum som det ref). EBD blir nok heller *A gold
Håper ikke jeg. Da blir alle F loungen like fulle som innlandsloungen på OSL... med alt mulig fra status til plus, gull, diamant og familier på slep (og sølv i sommer). F lounger bør være for de som betaler for å fly F. Med poeng eller cash.
Ser ikke helt oppsiden for EBD og tilsvarende i Star Alliance-sammenheng. En gratis koffert på alle billettyper hadde gjort seg (som i prinsippet bare er en relansering av den gamle Gold-fordelen), men tviler på et rush av nye Platinum-dedikerte lounger. Tilgang til First-lounger anser jeg som usannsynlig for EBD og tilsvarende med mindre alle Star-selskaper forplikter seg til å opprettholde et minimumsnivå mht. kvalifisering for å unngå "Aegeanifisering" av loungene. EBP og andre "invite only"-nivåer er imidlertid en annen sak. Nedsiden for EBG og tilsvarende er imidlertid stor. Lukter "Business lounge only" lang vei av dette.
Dersom dette skjer får Gold tilgang til Business lounger, Platinum tilgang til det som nå er Gold lounger.. Dersom dette i det hele tatt skjer. Ikke tale om at Star åpner dedikerte First lounger til andre enn egne statusmedlemmer
Oneworld har det vel slik? Er det et problem der? For SAS sin del burde de vel sløyfe Pandion og gjøre EBD vanskeligere å oppnå. Det er vel begrenset hvor stor nytteverdi Pandion har i dag uansett..
Har lest nokre rykter om dynamisk prising/betre award tilgjenglegheit som ein moglegheit for det øverste eller øverste nivåene på star alliance som mogleg, Nokon som har andre rykter eller hørt noko? (Ikkje det at eg vil spre rykter, men eg er så spent då eg er EBD om 4 dager
More rumors: Lufthansa Group vil bevege seg over på dynamisk prising for award billetter. https://www.forbes.com/2019/lufthansa-plans-to-shift-program-to-dynamic-pricing
IATA er samlet i Seoul denne helgen på årsmøte for 2019. Star Alliance is no longer actively considering new alliance-wide elite tiers above the Gold level – such as Star Alliance Platinum, or even Star Alliance Diamond as tipped in 2018 – with the alliance instead redirecting its focus to bolstering benefits for its long-standing Star Alliance Silver and Gold levels. Star Alliance Vice President Customer Experience, Christian Draeger, elaborates: “There were some thoughts around that third (or even fourth) tier, but after looking at that, we decided that instead of doing that, we rather want to focus on solidifying our benefits that we currently offer. We're in the middle of a review on this, but it's not only about new benefits: it’s also the extension and the upgrading of existing benefits.” Star Alliance CEO Jeffrey Goh explains that a key part of the review is on “keeping and pursuing (Star Alliance) Gold customers, (through) benefits the airlines themselves can offer." https://www.ausbt.com.au/star-alliance-pauses-plans-for-new-elite-tiers
Better news for premium cabin customers, however, is that group chairman of the executive board and CEO Carsten Spohr said Swiss will keep first class across its entire long-haul fleet. Lufthansa, which has been ratcheting back routes it offered the premium cabin in recent years, will maintain first class on at least 40% of its long-haul fleet, down a bit from the current 50% level.